خانه / انتخاب رشته کنکور سراسری / سایت انتخاب رشته کنکور سراسری
سایت-انتخاب-رشته-کنکور-سراسری

سایت انتخاب رشته کنکور سراسری

سایت-انتخاب-رشته-کنکور-سراسری

[contact_info title= “سایت انتخاب رشته کنکور سراسری”]

همانگونه که واقف هستید، طی سال های متمادی، تعداد کثیر داوطلبان کنکور سراسری جهت قبولی در این ازمون ، به رقابت تنگاتنگ و حساسی با یکدیگر می پردازند. کنکور سراسری فقط یکبار در طول سال برگزار شده و مجری این آزمون سازمان سنجش آموزش کشور می باشد که با ایجاد فرصت های ویژه برای داوطلبان کنکور سراسری ، سبب پیشرفت غیر قابل وصفی در جهت علم و دانش خواهد شد. تماس های زیادی در خصوص جزییات و سایت انتخاب رشته کنکور سراسری و همینطور زمان ثبت رشته های انتخابی از سوی داوطلبان کنکور سراسری با مرکز الو مشاوره دریافت شد که برای رفع ابهامات داوطلبان ملزم دانستیم مقاله ای را با این عنوان به نگارش در آوریم.

جهت تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری می بایست در بازه زمانی مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایید.

سایت انتخاب رشته کنکور سراسری

همانطور که اشاره شد، برگزار کننده و مجری کنکور سراسری، سازمان سنجش کشور می باشد که داوطلبان فرایندهای کنکور سراسری از جمله ثبت نام کنکور سراسری ، دریافت کارنامه اولیه، انتخاب رشته کنکو سراسری و دریافت نتیجه نهایی از سامانه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org را پیگیری خواهند کرد. داوطلبان جهت انتخاب رشته می بایست طبق مراحل زیر وارد وب سایت سازمان سنجش شده و نسبت به ثبت ۱۵۰ کد رشته محل اقدام نمایند.

  • وارد پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش شده و برروی منوی سراسری کلیک نمایید.
  • بر روی صفحه باز شده، لینک سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ را جست و جو کرده و کلیک نماید.
  • سپس شما می بایست با وارد کردن اطلاعات خود به سه طریق زیر، وارد حساب کاربری خود شده و با کلیک بر روی گزینه انتخاب رشته، رشته های مدنظر خود را ثبت نمایید.

نحوه وارد کردن اطلاعات شخصی در سامانه ثبت انتخاب رشته

داوطلب برای ثبت رشته های انتخابی خود قادر خواهد بود به سه روش زیر وارد صفحه اطلاع سانی سازمان سنجش شود:

روش اول: شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد

روش دوم: شماره پرونده + کد رهگیری + شماره شناسنامه

روش سوم: شماره پرونده + شماره سریال + شماره شناسنامه

عده ای از متقاضیان ، به دلایلی مشخص دسترسی به شماره پرونده خود نداشته ، لذا این موضوع سبب می شود به راحتی نتواند وارد صفحه کاربری خود شود. بنابراین این داوطلبان می توانند با ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی ، شماره پرونده خود را دریافت نمایند.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری

معمولا یک الی دو روز پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ بر روی وبگاه سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان قادربه مشاهده و مطالعه دفترچه خواهند بود. با توجه به جدول زمان بندی شده مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، انتخاب رشته این مقطع تحصیلی از دهه دوم مرداد ماه سال ۹۹ آغاز شده و این فرصت به داوطلبان داده شده تا بتوانند در زمان مقرر شده نسبت به انتخاب رشته خود به صورت دقیق اقدام نمایند.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹

از آنجا که داوطلبان برای انتخاب رشته خود برای همه دوره ها اعم (روزانه ،نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی وموسسات آموزش عالی ) حق انتخاب ۱۵۰ کد محل را خواهند داشت . مستلزم این است که ، برای هریک از انتخاب های خود حساسیت و دقت کافی را داشته باشید ، درحین انجام انتخاب رشته باید کارنامه داوطلبان مورد بررسی قرارگیرد،اغلب داوطلبان آشنای کافی با رتبه و تراز خود ندارند، برای انتخاب رشته می بایست اطلاعاتی همچون تراز، رتبه در سهمیه و همچنین رتبه هر زیرگروه در سهمیه که انتخاب رشته کنکور سراسری با توجه به آن ها انجام می شود، در نظر گرفته شود.

مشاوران الو مشاوره به شما داوطلبان گرامی توصیه می کنند که قبل از اقدام به انتخاب رشته، به رتبه زیر گروه خود در کارنامه توجه کنید و سپس از رشته های هر زیر گروه مطلع شده و آخرین رتبه قبولی هر رشته در کنکور سال ۹۸ را بیابید. سپس کاغذی برداشته و رشته محل ها را که در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ درج گردیده است، بر اساس علاقه خود انتخاب و در آن برگه یادداشت کنید.

سپس برگه دیگری برداشته و آن را به سه دسته تقسیم کنید. دسته اول را که حدود ۵۰ کد رشته محل می باشد را به رشته محل هایی اختصاص دهید که علاقه بسیار زیادی به تحصیل در آن رشته ها دارید، ولی شانس قبولی شما با توجه به رتبه زیر گروه شما و همچنین رتبه آخرین فرد قبولی سال گذشته بسیار اندک می باشد. قسمت دوم را به حدودا ۵۰ تا ۷۰ رشته محلی اختصاص دهید که امکان پذیرش شما در آن رشته محل ها متوسط می باشد و قسمت سوم را به رشته هایی اختصاص دهید که شانس قبولی بسیار بالایی در آن رشته ها دارید ولی علاقه چندانی به آنها ندارید و تنها در صورت پذیرفته نشدن در رشته محل های دسته اول و دوم، حاضر به ادامه تحصیل در آن رشته محل ها هستید.

تذکر : توصیه می کنیم، چنانچه تمایل زیادی به رشته یا دانشگاه خاصی ندارید، از انتخاب آن رشته محل ها بپرهیزید، چرا که در صورت قبولی در آن رشته محل، موظف به ادامه تحصیل در آن رشته می باشید و در غیر این صورت یک سال از شرکت در کنکور محروم خواهید شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب رشته و یا مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری می توانید با مشاوران الو مشاوره ارتباط برقرار نمایید.

سوالات متداول داوطلبان در خصوص انتخاب رشته کنکور ۹۹ :

اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری
چند نکته طلایی برای انتخاب رشته
نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری
انتخاب رشته کنکور تجربی
راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر
راهنمای انتخاب رشته ریاضی
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری
زمان انتخاب رشته کنکور سراسری
انتخاب رشته کنکور زبان
اشتباه در انتخاب رشته
راهنمای عملی انتخاب رشته کنکور سراسری
آخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه سراسری
آخرین رتبه قبولی مهندسی کامپیوتر دانشگاه سراسری
آخرین رتبه قبولی مهندسی بهداشت محیط دانشگاه سراسری
آخرین رتبه قبولی رشته دارو سازی دانشگاه سراسری
آخرین رتبه قبولی پرستاری دانشگاه سراسری
آخرین رتبه قبولی هوشبری دانشگاه سراسری
آخرین رتبه قبولی شنوایی سنجی پردیس خودگردان
آخرین رتبه قبولی مامایی پردیس خودگردان
آخرین رتبه قبولی روانشناسی سراسری
آخرین رتبه قبولی مهندسی عمران دانشگاه سراسری
آخرین رتبه قبولی رشته دندان پزشکی دانشگاه سراسری

[entekhab]

[contact_info title= “سایت انتخاب رشته کنکور سراسری”]

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

همچنین ببینید

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ موضوع عجیبی نبوده و بسیاری از داوطلبان به …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.