خانه / انتخاب رشته / دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸
دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸
دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸-الومشاوره

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸
دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸
[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸”] 

انتخاب رشته  مقطع کارشناسی ارشد پس از برگزاری آزمون و در زمان اعلام نتایج آغاز می شود . کلیه داوطلبان شرکت کننده در ازمون کارشناسی ارشد باید بدانند که اعلام نتایج اولیه برای دانشگاه های آزاد و سراسری تحت عنوان کارنامه  اولیه و تنها به صورت یک کارنامه منتشر خواهد شد . اما داوطلبان پس از مشاهده کارنامه خود باید برای انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد و سراسری به صورت جداگانه اقدام کنند . دفترچه دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته در روزهای آتی برروی سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس الکترونیکی azmoon.org قرار می گیرد . در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی ” دفترچه کارشناسی ارشد با آزمون و بدون آزمون ” بپردازیم.

زمان و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

پس از اعلام نتایج کارنامه اولیه به فاصله یک روزه دفترچه  انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری بر روی سایت مورد نظر قرار می گیرد تا داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند بتوانند ۱۰۰ انتخاب خود را به ثبت برسانند امسال چنانچه شاهد آن بودیم بر خلاف سال های گذشته هم برگزاری آزمون و هم اعلام نتایج و انتخاب رشته دانشگاه ها به دلیل حوادث غیر منتظره (سیل) به تعویق افتاد . فرایند انتخاب رشته برای دانشگاه های سراسری از تاریخ ۱۹/۰۴/۹۸ شروع شده است . و برای دانشگاه های آزاد به فاصله کوتاهی از انتخاب رشته دانشگاه سراسری و درهمین روزها آغاز می شود.

برای انتخاب رشته و ثبت انتخاب ها در سایت دانشگاه آزاد اسلامی داوطلبان می بایست به کارنامه خود در سایت سازمان سنجش رجوع کنند و در انتهای کارنامه یک کد دسترسی ذکرشده است آن را دریافت کنند . با همراه داشتن این کد و شناسه و رمزی که پس از پرداخت هزینه دریافت می کنند داوطلبان می توانند انتخاب های خود راثبت کنند.

نحوه  ثبت نام در دوره ی کارشناسی ارشد بدون آزمون(استعداددرخشان)

  • داوطلبان این دوره میتوانند بـا پرداخـت مبلـغ  ۴۶۰۰۰۰ ریال نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی برای دوره بدون آزمون اقدام نمایند.
  • برای انتخاب رشته استعدادهای درخشان داوطلبان می بایست دفترچه انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد رامطالعه کنند و انتخاب های خود را که شامل ۱۰۰ انتخاب است ثبت کنند.(دفترچه ی با آزمون و بدون آزمون باهم در یک دفترچه ارائه می شود )
  • لازم به ذکراست که امتیاز پذیرش بدون آزمون (اسـتعدادهای درخشان) در دانشگاه آزاد اسلامی تنها مختص فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی میباشد لذا سایر افراد حق شرکت در دوره های بدون آزمون کارشناسی ارشد را دارند.
  • پذیرفتــه شــدگان از طریــق امتیــاز پــذیرش بــدون آزمون (اسـتعدادهای درخشـان) تنهـا مجـاز بـه تحصـیل در رشته/محل دانشگاهی تعیـین شـده توسـط مرکـز سـنجش و پذیرش خواهند بـود و درصورت تکمیل ظرفیت و نبود رشته ی مورد نظر در دانشگاه فارغ التحصیلی،انتخاب های بعدی آنها بررسی می شود.
دریافت دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد ۹۸

دریافت دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته ارشد آزاد ۹۸

دانلود اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد۹۸

دانلود اصلاحات سری دوم دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

مراحل انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

داوطلبان ابتدا می بایست به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه به نشانی azmoon.org مراجعه کنند.

“انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۹۸”را انتخاب کنید

وارد کردن شناسه و رمز ثبت نام و شناسه انتخاب رشته

اکنون صفحه ای حاوی اطلاعات فردی باز می شود که می بایست اقدام به تکیمل آن کنید

حال می توانید اقدام به انتخاب ۱۰۰ کد رشته محل متناسب با رشته امتحانی خود نمایید.

حتما پس از اتمام انتخاب رشته رسید انتخاب رشته خود را که حاوی کد پیگیری تان است دریافت کنید . درصورتی که کد پیگیری دریافت نکرده باشید انتخاب رشته ی شما تکمیل نشده است.

[banner]

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور انسانی

متقاضیان تحصیل در رشته های علوم انسانی، می توانند تنها با استفاده از سوابق و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.