خانه / مشاوره خانواده / مشاوره ازدواج
مشاوره-ازدواج
مشاوره-ازدواج-الومشاوره

مشاوره ازدواج

مشاوره-ازدواج
مشاوره-ازدواج
[contact_info title= “مشاوره-ازدواج”] 

مشاوره-ازدواج

برای افرادی که تصمیم به ازدواج می گیرند این موضوع که معیاری های یک همسر مناسب چیست و چگونه می توان یک انتخاب درست داشت  وسوالهایی از این قیبل به یک دغدغه ی ذهنی تبدیل می شود به گونه ای که  انتخاب های یک فرد را تحت تاثیر قرار می دهد در این مواقع نیاز به مشورت و راهنمایی از سوی یک متخصص حرفه ای وحتی از افراد صاحب نظر در این حیطه احساس می شود. در چنددهه ی اخیردر جامعه امروز ما  استقبال فراوانی از مشاوره ازدواج صورت گرفته است. در این مقاله که توسط کارشناسان در مرکز تخصصی الومشاوره تدوین شده است قصد بررسی موضوع مشاوره ی ازدواج،هدف مشاوره ی ازدواج،اهمیت مشاوره ی ازدواج ومسائلی از این قبیل راداریم.

هدف مشاوره ی ازدواج

هدف اصلی مشاور در جریان این جلسات که برخی از جلسات به صورت فردی و برخی به صورت دونفره انجام می شود این است که ابتدا بررسی های اولیه را برای سنجش در خصوص اینکه دو نفر که تصمیم به ازدواج گرفته اند باهم تناسب لازم را دارند را انجام می دهد و  اینکار را بااستفاده از ابزارهای خودسنجی و مصاحبه انجام می دهد و سپس آنها را در جریان مسائل پیش روی آنها قرار می دهدکه اگر هریک از طرفین دارای نقصی در حل مسئله هستند با جلسات بیشتر مشاوره مهارت های لازم را در جهت حل مشکل آموزش دهد .

به طورکلی میتوان گفت که این مشاوره شامل سنجش،شفاف سازی خصوصیات طرفین،آموزش مهارت های لازم،کمک به طرفین برای گرفتن یک تصمیم گیری صحیح و… در جریان این فرایند دوطرف باید صادقانه به تمام سوال های مشاور پاسخ دهند و از پنهان کاری بپرهیزند چراکه با این کار باعث تسریع فرایند مشاوره خواهند شد اما درصورتی که یکی از طرفین برای از دست ندادن طرقف مقابل به دروغ متوسل شود دراین صورت هم فرایند مشاوره را به تاخیر می اندازد هم اینکه امکان اشتباه در تصمیم گیری و راهنمایی غلط رخ می دهد.

ابزارهای به کارگرفته در جلسات مشاوره ای

پرسشنامه های شخصیتی در این زمینه با سۆالاتی آسان اما کلیدی و مهم طراحی شده است که زوجین با پاسخ دادن به آنهابه صورت فردی سپس بحث با یکدیگر در این باره می توانند به شناخت بهتری از یکدیگر در زمینه های مختلف دست یابند . این پرسشنامه به زوجین کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف ارتباط خود را ارزیابی کنند. این پرسش ها به شکل تمرینی برای خود – ارزشیابی است که زوجین در مرحله ی آمادگی برای ازدواج می توانند آن را تکمیل کنند حتی زوجینی که ازدواج کرده اند نیز می توانند به آن پاسخ دهند.

هدف این پرسشنامه این است که زوجین هرچه بیشتر اقدام به بیان خصوصیات خود  کنند و مشاور نیزجنبه های نااشکار خصوصیات را برای طرفین آشکار و قابل لمس کند. هرچند که استفاده ازاین پرسشنامه ها برای سنجش خصوصیات بسیار مهم هستند اما نیاز به اطلاعات تکمیلی تر از طریق مصاحبه وجودداردو ومشاور از مصاحبه نیزبرای گرفتن اطلاعات تکمیلی استفاده م کند.

زمینه های ازدواج موفق وموضاعات مورد بحث در جلسات مشاوره ی پیش ازازدواج

تجارب نشان داده است که زمینه های زیر برای یک رابطه ی ازدواج موفقیت آمیز مهم و ضروری است و می تواند محور سوالهای یک مشاور در این جلسات باشد :

  • ارتباط:یکی از عوامل مهم در ازدواج موفق ارتباط کارآمدومناسب طرفین بایکدیگراست به این صورت که بتوانند احساسات خودرا صادقانه ابراز کنند
  • حل تعارض ها و کشمکش ها درجریان زندگی مشترک مسائل ومشکلات زیادی ممکن است طرفین رابه چالش بکشاند یعنی وجود این مسائل دور از انتظار نیست اما چگونگی برخورد با این مسائل وحل آنها می تواند در یک ازدواج موفق دخیل باشد . توانایی گفتگو و حل کشمکش ها از طریق مذاکره ی سازنده مشخصه احترام متقابل است هنری است که باید کسب شود.
  •  مسائل مالی:مسائل مالی ممکن است زندگی زناشویی رادر تعارض قراردهد این مسائل ممکن است شامل عدم کنترل ومدیریت درآمد تا درآمد ناکافی باشد در این صورت زوجین باید یک درآمدی را به عنوان درآمدثابت خود بپذیرندو براساس آن به برطرف کردن نیازهای خود که اولویت آنهاست اقدام کنند.
  •  روابط جنسی:طبق نظریه ی مثلثی عشق که یکی از روانشناسان آن را ارائه داده است عشق شامل سه عنصر است که رابطه ی جنسی یکی از مولفه های اساسی این نظریه است:
  1. صمیمیت یا الفت عبارت است از پیوند نزدیک و احساس تعلق داشتن بین دو نفر و همچنین علاقهٔ آن‌ها به درمیان گذاشتن خصوصی‌ترین عمیق‌ترین افکار و احساسات.
  2. هوس عبارت است از میل و رغبت جنسی شدید به طرف مقابل.
  3. قبول/تعهد، فرد می‌پذیرد که فرد دیگری را به شدت دوست دارد (عنصر قبول) و خودش را ملزم می‌داند که در پستی و بلندی‌های زندگی رابطه‌اش را با آن شخص حفظ کند. (عنصر تعهد)
  •  کودکان:صحبت کردن درباره ی تعداد فرزندان ،زمان آن وهمچنین درباره مسئولیت ها و برنامه های پس از بچه دار شدن مسئله ی مهمی است که باید آن رامدنظر قراردهند و به گفتگو درباره ی آن بپردازند و راجب آن به یک توافق رضایت بخش برسند
  •  مذهب:داشتن مذهب مشترک و اعمال مذهبی مشترک از مسائل اساسی است که گاهی اوقات به دلایل احساسی و عاطفی در نظر گرفته نمی شود و از در نظرگرفتن آن سرپوشی می شود اما این مسئله ای است که طبق تحقیقات انجام شده هم بررضایت اززندگی تاثیر می گذارد و هم در طلاق نقش مهمی دارد
  •  خانواده و دوستان:داشتن ارتباط خوب و حمایت کننده(مالی،احساسی،اجتماعی و…)با اعضای خانواده ودوستان بعداز ازدواج ب دلیل بیشترشدن مسوئلیت های زوجین از اهمیت بالایی برخورداراست ومی تواند بسیاری از تنش های ایجادشده در رابطه ی زناشویی را کاهش دهد که این به نوبه ی خود در موفقیت در ازدواج بسیار موثر است
  •  مسائل عاطفی:نیاز عاطفی یکی از نیاز های اساسی انسان است که باید در فضای زندگی زناشویی به آن توجه شود و به بهترین شکل برطرف شود چرا که می تواند تضمین کننده ی یک ازدواج موفق باشد .در قدم اول بیان این عواطف و سپس در قدم بعدی اهمیت دادن به آن ازطرف شریک زندگی بسیار مهم است.

نحوه ی انتخاب مشاور خوب

۱-از افراد مطلع بپرسید مانند کسانی که رشته ی تحصیلی شان روانشناسی یا یکی از گرایش های روانشناسی است ومی توانند دراین زمینه شمارا راهنمایی کنند

۲-فهرست سازمان نظام مشاوره و روان شناسی مراجعه کنید. قابل ذکر است در سایت این سازمان آدرس مراکز دارای مجوز رسمی در شهرها و شهرستان های مختلف درج شده است.

۳-افرادی که در موضوع مشابه مورد نظر شما به مشاور یا روان شناس مراجعه کرده اند و از فرآیند طی شده راضی هستند نیز می توانند یکی از منابع مناسب برای شناسایی کارشناس مورد نظرتان باشند.

۴-می توانید به کیلینیک های مختلف مراجعه کنید و تخصص مشاور و زمینه ی حرفه ای او را جویا شوید درنهایت روانشناس مورد نظر خود را بسته به مشکل ومسئله ای که باآن مواجه هستیدرا انتخاب کنید

[banner]

[contact_info title= “مشاوره-ازدواج”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

همچنین ببینید

علائم بارداری چیست

علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری

[contact_info title= “علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری”] دانستند اینکه آیا باردار هستید یا خیر هم …

۳۶ نظر

  1. گروه الو مشاوره

    با سلام
    خیر این مسئله می تواند به مرور زمان باعث مشکلات جدی و انحرافات جنسیس زیادی می گردد و حتی ممکن است همسرتان را نسبت به خود سرد نمایید.

  2. میر محممدی

    سلام وقت بخیر بنده حدود ۹ ماه پیش از طرف همکلاسی ام مورد ابراز علاقه قرار گرفتم… بعد از کلللی مشورت و سبک سنگین کردن جلو رفتم و خیلی محترمانه پیشنهاد آشنایی جهت ازدواج دادم ایشون پیشنهادم رو رد کردن…منم آرزوی موفقیت براشون کردم. رفتار عجیب او اینجاست که در فضای مجازی منو بلاک کردن… خواستم بدونم دلیل این رفتارشون چی میتونه باشه…؟ خواهش میکنم تحلیل درست بدهید.متشکرم

    • با سلام
      انسان های اطرافمون گاهی نسبت به اتفاقات واکنش هایی نشون میدهند که شاید برای ما قابل درک نباشد….ایشان هم ممکنه دلیل خود را رو برای اینکار داشته باشد که اگر خیلی مشتاق دانستن آن هستید می توانید صراحتا علت این کار رو از خودش بپرسید در غیر این صورت با پذیرش این اصل که لزوما نباید همه انسان ها اونطور که ما می خواهیم واکنش نشان دهند و چه درست و چه غلط حق انتخاب دارند ،می توانید کمی به ارامش برسید.

  3. سلام دختری۲۵سالمه ام ک خیلی زود نمیدونم دلبستس یاوابسته ولی هرکدونش هست بده طدف یاخاستکارم باشه یارفیق بوده باشیم نمیتونم فراموشش کنم جیکارکنم خودم تصمیم رودارماولی فکرا نمیذارن مثلاعکساش پاک کردم شمارش پیامها خودم تلاش میکنم ولی فکرمه یادلم نمیدونم نمیذاره .مثلا چندوقت پیش ک بای پسری رفیق بعدش تریپ ازدواج و حالاخونوادع هااوکی نبودن و البته اونم مقصربود ک خودش نمیخاست منو ک خودش بهم گفت من دیگ نمیخام ادامه بدم این ماجرابرام پیش اومده چجوری بذارمش کنار.

    • با سلام
      برخی اوقات در ذهن ما فکرهایی ایجاد می گردد که امدن این فکرها تقصیر ما نیست ولی می توانیم مدیریت آنها را یاد بگیریم که کمتر اذیت بشیم .بابت رابطه آخرتون و اتفاقی که افتاده متاسف شدم و البته فراموش کردن همچین شرایطی به کمک یک مشاور و بادگیری راه های مدیریت می تواند برایتان خیلی آسان تر باشد. توصیه می کنیم در حال حاضر برای خودتان اهداف جدیدی مثل یادگیری یک هنر یا ورزش تعیین کنید .

  4. همسرم قبلا ازدواج ناموفق داشته ترس گدشته هنوز توش مونده حالا ب من کمی شکاکه و میترسه تو اینده راه منحرف برم چکار کنم چی بگم ک مطمعن شه همه زنا یکی نیستن و این ترس ازش بریزه بیرون

    • با سلام
      همسر شما به خاطر شکست در زندگی قبلی دچار بی اعتمادی شده است. رفتار شما و بکارگیری مهارت های ارتباطی درست می تواند تاثیر زیادی در بهبود روابط شما داشته باشد. بهتره برای ترمیم روابط خودتان و رفع بی‌اعتمادی همسرتون از راهنمایی های مشاور کمک بگیرید. سعادتمند باشید.

  5. سلام خسته نباشی دو ساله ازدواج کریم شوهرم باهام اصلا خوب نیس باهام حرف نمیزنه بهم اصلا اهمیت نمیده قبلنا سر این موقع بحث میکردم آخرشم با قهر تموم میشود .منم آدم خیلی حساسی هم همش گریه غذا نمیخوردم تو یه روز کاملا ضعیف میشودم الانم همینجوریه زودی قهر میکنه اما دیگه کمتر گریه میکنم حداقل دیگه جلو اون گریه نمیکنم الانم یه هفته هس قهریم جلو اون اصلا رو خودم نمیذارم اما از بس غصه خوردم احساس افسردگی میکنم نمبخوام هبچکسو هیچ چیزو ببینم حرف برنم .چیکار کنم قهر نکنه؟!

    • با سلام
      سلام به این موضوع توجه کنید اگر همسر شما با شما خوب نبود برای چی ازدواج کرد. ایشون در واقع مهارت همسر داری را بلد نیست و رفتارهای که انجام می دهند از روی بی مهارتی هست همچنین شما هم مهارت زناشویی لازم یاد بگیرید و به جای قهر و گریه از رفتارهای موثر استفاده کنید لازم است در این زمینه با مطالعه و به دست آوردن اطلاعات از متخصصین این حیطه یاد گیرید چگونه نیازها و انتظارت خودتان را بیان کنید. موفق باشید.

  6. سلام.من دوساله ازدواج کردم ودر خانه پدر شوهرم زندگی میکنیم شوهرم ۱سال ازمن بزرگتره و بچه نداریم.تنها مشکلی که در زندگیمون بوجود اومده کتک کاری همسرم هست از هر راهی میرم نتیجه نمیگیرم شوهرم اهل گفتگو راجب مشکل نیست وقتیم حرف میزنیم که حلش کنیم زود عصبی میشه و شروع به کتک کاری من میکنه.الان اومدم قهر که ازش طلاق بگیرم با اینکه دوسش دارم و زندگیمو دوس دارم ولی نمیتونم با کتک کاریش کناربیام.لطفا راهنماییم کنید اگه راهی هست که درست بشه

    • با سلام
      تا زمانی که همسر شما به مشکل رفتاری خودش واقف نشود و نتواند حداقل ارتباط گفتاری صحیحی با شما برقرار کند نمی توان امید به بهبودی رابطه شما داشت،کتک کاری واقعا دررابطه فاجعه است و بایدهمسرشما روش کنترل خشم رو یاد بگیرد و همچنین گفتگوی موثر را، همچنین شما هم باید نحوه صحیح ارتباط کلامی را با همسر زودجوش خود فرا بگیرید تا ارتباط بهتر و سالمتری را داشته باشید ،چنانچه همسر و زندگیتان را دوست دارید پس برای دوام زندگی تلاش کنید ولی از راه درست و با کمک مشاور و زوج درمانگر.

  7. ۳ سال عقد بودیم و یساله ک عروسی کردیم همسرم سه ماه بعداز عروسیمون قلیان کشیدن رو شروع کردن کم‌میکشن اما من بدم میاد واقعا اذیت میشم رفیق باز هم هستن اما اوایل خیلی بیشتر دوست داشتن اما الان کمتر شده من خسته شدم هرکاری بگید کردم اما اون نمیخواد قلیون کشیدنو یواشکی رفیق بازی کردنو کنار بزاره من پدرمو از دست دادم و احساس میکنم دارم افسرده میشم نمیدونم چیکار کنم وقتی بهش میگم‌کنار بزاره بهم میگ مثل پیرزنایی یا ب تو ربطی نداره واقعا اذیت میشم پدرشو در جریان بزارم نظر شماچیه ۱۹ سالمه وهمسرم ۳۰ ساله

    • با سلام
      قلیان کشیدن و رفیق بازی بیش ازحد از تفریحات ناسالم هستند. شما می بایست به همسرتان کمک کنید که به سمت تفریحات سالم تر برای گذراندن اوقات فراغتش برود و بهتر است بعضی اوقات هم درکنار هم این تفریحات را تجربه کنید ، این امر هم مستلزم این است که رابطه شما صمیمانه تر بشود و درکنارهم لذت ببرید از اون تفریحات ، ضمنا وقت گذرانی با دوستان را نمی شود کاملا حذف کرد ولی باید تعادل درارتباط را رعایت کرد ، شما هم برای اینکه به سمت افسردگی نروید و روش های صحیح واکنش به رفتارهای همسرتان را بیاموزید لازم است با مشاورین درارتباط باشید ، خوشحال می شویم کنار شما باشیم.

  8. سلام آقای دکتر من دانشجوی سال آخر دامپزشکی هستم که چهار ماهه ازدواج کردم. با تحریک راحت خانومم رو به ارگاسم میرسونم ولی با رابطه زناشوئی نمیتونم. نمیدونم چرا؟

    • با سلام
      مشکل شما این است که از فیزیولوژی خود و همرستان اطلاع کافی ندارید. خانم ها با برقراری صرف رابطه زناشویی نه تنها نمی توانند به ارگاسم برسند بلکه این عمل ممکن است برای آنها دردناک نیز باشد. خانم ها با تحریکات موثر و به مدت کافی می توانند به ارگاسم برسند.

  9. ۳۰ ساله هستم ۶ سال است که ازدواج کردم ۱ فرزند دارم نمی دانم متاسفانه یا خوشبختانه شهوتم از حد معمول بیشتر است و همسرم نمی تواند پا به پای من بیاید و این مشکل را از قبل از ازدواج داشتم فکر می کردم بعد از ازدواج برطرف می شود ولی هنوز ادامه دارد این موضوع باعث اختلاف بین ما شده است.

    • با سلام
      توضیح نداده اید که تعداد روابط زناشویی شما در هفته چند بار است. در سن شما ۲ الی ۳ بار رابطه زناشویی در هفته معمولی تلقی می شود. اگر با این تعداد همسر شما مشکل دارد ، باید بداند که نیاز های جنسی زوج ها باید در داخل خانواده بر طرف شوند و اگر شما خواهان برقراری چند بار رابطه زناشویی در روز هستید ، بهتر است در خواسته های خود قدری تجدید نظر بفرمائید.

  10. من چند سال پیش در اثر نداشتن آگاهی برای این که بعد از قاعدگی بفهمم پاک شدم یا نه از داخل کردن انگشت استفاده می کردم . بعدا جایی خوندم که این کار ممکنه باعث آسیب رسیدن به پرده بکارت بشه.حالا از کجا بفهمم من دچار مشکل نشدم؟ آیا پارگی بکارت ممکن است بدون خونریزی باشد؟ آیا این خونریزی زیاد است؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله ممکن است پارگی پرده بکارت بدون خونریزی بوده باشد و برای تشخیص سلامت پرده بکارت معاینه پزشک لازم است.

  11. ? چرا زوج های جوان بعد از گذشت مدّتی از آغاز زندگی دیگر آن شور و شوق دوران نامزدی را ندارند و مانند سابق از همسرشان لذت نمی برند؟ و به قول خیلی ها : چرا زندگی فقط ۶ ماه اوّلش زیباست؟…!

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      متاسفانه باید بگوییم که این طرز تفکر کاملا اشتباه است و میتوان در هر دوره ای از زندگی از همسر و زندگی خود لذت برد پس سعی کنید بیشتر در این زمینه مطالعه نموده و طرز فکر و دیدتان را به زندگی تغییر دهید.

  12. عوارض قرص های تاخیری جنسی در مردان چجوریه؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      هر دارویی اگر بیش از اندازه ای که توسط پزشک مشخص شده مصرف گردد می تواند عوارضی جبران ناپذیر داشته باشد پس سعی کنید تحت نظر پزشک از این دارو ها مصرف نمایید.

  13. اندازه آلت تناسل مردانه تا چه اندازه در یک رابطه جنسی مهم است؟

  14. سلام من مهمترین معیارم برای ازدواج ایمان و اخلاق هست. خواستگاری داشتم که ۹سال از من بزرگتر بود و این معیارها در ایشون بود فقط قیافه شون از سنش بیشتر نشون میداد. منم جواب رد دادم الان پشیمونم و میترسم دوباره همچین پسرمومنی برای ازدواج نیاد خواستگاریم. چکار کنم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام اگر معمار اصلی شما برای ازدواج ایمان و علاقه باشد پس چهره و اختلاف سنی دلیلی قانع کننده برای رد خواستگار مناسب نیست بهتر است برای خود لیستی از معیار و خواسته های خود از همسر آینده تان آماده نمایید و طبق آن تصمیم نهایی بگیرید.

  15. سلام من ۵ماهه نامزد کردم و نامزدم بسیار پسر عصبی هست و کل خانوادش میگن بخاطر قبول مسولیت و استرسه اما من از این رفتار اصلا راضی نیستم چکار کنم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بهتر است حتما با یک مشاور در ارتباط باشید که این موضوع عصبی بودن ریشه یابی شود که اگر مشکل خاصی است بایستی بیشتر در مورد انتخاب خود فکر نموده و یا حتی تجدید نظر نمایید که بعد از ازدواج به مشکل جدی در این خصوص بر نخورید.

  16. سلام من با یه دختره که ۱۰ سال ازم کوچیکه رفتیم پیش مشاور ازدواج وامروز دختره بهم میگه طبق نظر مشاور به درد هم نمیخوریم من باید چیکار کنم تا مشکلو برطرف کنم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      اگر این نظر مشاور باشد پس احتمالا ممکن است که از لحاظ اخلاقی متناسب یکدیگر نباشید و ازدواجشان امری عاقلانه نیست.

  17. نیما رسولی

    با سلام به نظر شما در شناخت اولیه و جلسه خاستگاری چه سوالاتی باید از دختر پرسید؟

    • با سلام
      شما می توانید اولویت ها و سوالاتی که برای خودتان اهمیت دارد را در برگه ای نوشته و در جلسه خواستگاری بیان نمایید و مسلما بهترین سوالات می تواند در مورد هدف ازداج ، وضعیت شغلی و مالی ، انتظارات زناشویی و جنسی ، نگاهشان به آینده و نقاط قوت و ضعف و ….باشد.

  18. سلام من و همسرم ۹ ساله ازدواج کردیم اما بچه دار نشدیم احساس میکنم شوهرم خیلی تازگیا عوض شده و بداخلاق شده سریع عصبی میشه و دنبال بهونه میگرده واسه مشاجره و بحث نمیدونم چیکار کنم هر چیم بهش میگم بریم پیش مشاور خانواده قبول نمیکنه میترسم نمیخوام زندگیم خراب بشه به نظر شما چیکار کنم؟؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      ممکن است تغییر رفتار همسرتان به خاطر مشغله های زیاد شغلی و فشار زندگی باشد که مسلما گذرا است و با همدلی شما کنترل خواهد شد ولیکن اگر ادامه دار بود بهتر است حتما ایشان را متقاعد کنید که با یک روانشناس خانواده صحبت کرده و ریشه این مسئله مشخص و درمان گردد.

  19. سلام من پسری ۲۹ رساه هستم الان ۲ ساله عقد کردم اما همسرم خیلی از لحاظ جنسی سرده و اصلا تمایلی بهم نشون نمیده میترسم بعد از ازدواج بدتر بشه و این مسئله واسه من خیلی اهمیت داره ؟ به نظر شما چیکار میتونم بکنم خیلی هم بهش علاقه دارم

    • با سلام
      حتما قبل از ازدواج با نامزد خود به طور واضح و مشخص صحبت کرده و نیاز های خود را بازگو نمایید چنانچه ایشان به شما علاقه مند باشند در رابطه خود تجدید نظر کرده و تلاش خود را برای بهبود رابطه خواهند داشت ولیکن اگر ایشان نیازمند آموزش و اطلاعات جنسی بیشتری هستند با چند جلسه مشاوره ازواج و مشاوره روابط زناشویی بسیاری از مشکلات شما رفع خواهد شد. البته این نکته را فراموش نکنید که خود شما و رفتار و علاقه شما هم در این بین تاثیرفوق العاده ای خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.