خانه / کارشناسی ارشد / ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰
ثبت-نام-آزمون-کارشناسی-ارشد-فراگیر-پیام-نور-1400

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰

ثبت-نام-آزمون-کارشناسی-ارشد-فراگیر-پیام-نور-1400

[contact_info title= “ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰”]

دانشگاه پیام نور به دو روش در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد . در روش اول از طریق کنکور سراسری مه سایر دانشگاه های سراسری نیز از آن طریق دانشجو می پذیرد اقدام به جذی دانشجو می نماید . روش دوم جدب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور از طریق آزمونی است که دانشگاه پیام نور به طور مستقل و تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور برگزاری می کند . این آزمون ، آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور نام دارد که منابع آن نیز کاملا با منابع کنکور کارشناسی ارشد سراسری متفاوت است . در ادامه این مطلب به تفاوت آزمون فراگیر پیام نور با کنکور کارشناسی ارشد سراسری ، زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ ، نحوه ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور و شرایط ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور خواهیم پرداخت . بنابراین مطالعه این مطلب به تمامی داوطلبان دانشگاه پیام نور و حتی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد پیشنهاد می گردد ، چرا که داوطلبان بسیاری پس از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سراسری و عدم کسب رتبه لازم و یا عدم قبولی در رشته انتخابی خود ، تصمیم به شرکت در آزمون فراگیر پیام نور می گیرند .

[point1 title= “تنها داوطلبانی مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ خواهند بود که دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ باشند.”]

زمان و نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰

از آن جا که سازمان سنجش آموزش کشور ، مجری برگزاری آزمون فراگیر پیام نور است ، ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد . بنابراین جهت ثبت نام می بایست در بازه زمانی مقرر به ساتی سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید . پس از ورود به سایت سنجش از منوی سمت راست صفحه گزینه ” پیام نور ” را انتخاب کنید .

سپس در صفحه باز شده بر روی لینک ” ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال ۱۴۰۰ (نوبت بیست و دوم) کلیک کنید .

سپس از منوی سمت راست صفحه گزینه ” خرید کارت ” را انتخاب کنید . هزینه ثبت نام آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور ۱۴۰۰ را از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت و شماره سریال ثبت نام را دریافت نمایید .

سپس مجددا به صفحه قبلی (تصویر بالا) برگردید، بر روی گزینه ” تایید و ادامه – گام بعدی ” کلیک کنید . مدارک خواسته شده را بارگذاری و در نهایت شماره پرونده و کد رهگیری خود را دریافت نمایید . توجه داشته باشید که عدم دریافت شماره پرونده و کدرهگیری به منزله عدم ثبت نام می باشد .

در رابطه با زمان ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ نیز لازم به ذکر است که ثبت نام این آزمون در سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور با تعویق در آذر ماه انجام شد ولی در سال های گذشته ثبت نام آزمون فراگیر معمولا اواخر مهر و یا اوایل آبان ماه انجام می گرفت . فعلا زمان ثبت نام آزمون فراگیر ۱۴۰۰ به طور دقیق مشخص نشده است . به محض مشخص شدن تاریخ دقیق ، اطلاع رسانی های لازم از طریق همین مطلب و همچنین کانال تلگرام کارشناسی ارشد انجام خواهد شد .

تفاوت آزمون فراگیر پیام نور با کنکور کارشناسی ارشد سراسری

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم ، آزمون فراگیر پیام نور راهی است برای ورود به دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد که این آزمون کاملا با کنکور کارشناسی ارشد سراسری متفاوت است . همانطور که مستحضر هستید ، منابع کنکور کارشناسی ارشد سراسری کتب رفرنس دروسی است که داوطلبان هر رشته در مقطع کارشناسی ارشد پاس کرده اند ، ولی منابع آزمون فراگیر پیام نور از دروس ترم یک مقطع کارشناسی ارشد است . به طور مثال دانشجوی رشته روانشناسی می بایست دروس ترم یک کارشناسی ارشد رشته روانشناسی را که توسط دانشگاه پیام نور معرفی می شود ، مطالعه نموده و در آزمون شرکت نماید . این آزمون برای داوطلبانی که نمره قبولی کسب خواهند کرد ، به منزله طی کردن ترم یک تحصیلی خواهد بود ، یعنی داوطلب زمان ورود به دانشگاه دانشجوی ترم دو محسوب خواهد شد .

شرایط ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور چیست ؟

هر ساله در دفترچه ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور ، شرایط و ضوابطی برای داوطلبان شرکت در این آزمون قید می گردد که تنها داوطلبان واجد شرایط مجاز به ثبت نام خواهند بود . شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه به شرح ذیل می باشد :

💥 شرایط عمومی

اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
توضیح : مصادیق عناد شامل :
الف) مبارزه مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی ایران.
ب) داشتن وابستگی تشکیلاتی به گروهک های محارب.
ج) پرداخت کمک مالی به گروهک های محارب، هواداری تشکیلاتی و یا عضویت در گروهک های مزبور آنها.
د) تبلیغ ماتریالیسم و ادیان ساختگی
عدم احراز فساد اخلاقی
توضیح : مصادیق فساد اخلاقی شامل: اعتیاد به مواد مخدر و اشتهار به فحشا می باشد.
🔔 تذکر : احراز شرایط عمومی داوطلبان درصورت نیاز با استعلام از مراجع ذیصلاح قانونی است.
برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

💥 شرایط اختصاصی

دارا بودن مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری
دانشجویان سال آخر بایستی حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ از دانشگاه فارغ التحصیل شوند.
هر داوطلب مجاز به انتخاب یک کد رشته امتحانی می باشد.
داوطلبانی که رشته کارشناسی آنها با رشته کارشناسی ارشد انتخابی همنام و یا مشابه نباشد ، به تشخیص گروه آموزشی مربـوطه موظفنـد در دوره دانشجویی علاوه بر واحدهای مصوب مقطع کارشناسی ارشد، حداکثر تا ۱۲ واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را با موفقیت بگذرانند
دارندگان مدرک سطح دو حوزه های علمیه همانند دارندگان مدرک کارشناسی رشته های علوم انسانی می توانند در کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ ثبت نام نمایند . ضمنا بر اساس مصوبات صورت گرفته این متقاضیان فقط می توانند در رشته های علوم انسانی ادامه تحصیل دهند
نداشتن مشکل نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان آزمون فراگیر پیام نور :

لیست رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰
سایت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 
کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 
 مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 
زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
نتایج آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 
توضیحات کارنامه آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

[arshad]

[contact_info title= “ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

کارنامه قبول شدگان آزمون لیسانس به پزشکی

متقاضیان شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی به خوبی از رقابت سنگین این سنجش باخبر …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.