خانه / تیزهوشان و نمونه دولتی / ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱
ثبت-نام-آزمون-تیزهوشان-1400---1401

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

ثبت-نام-آزمون-تیزهوشان-1400---1401

[contact_info title= “ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱”]

تحصیل در مدارس تیزهوشان آرزوی بسیاری از دانش آموزان پایه ششم و نهم است. به دلیل تعداد زیاد متقاضیان و از طرفی نیاز به غربال دانش آموزان تیزهوش، هر ساله آزمونی تحت عنوان آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برگزار می گردد و ما قصد داریم در این مطلب به سوالات داوطلبان در رابطه با ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم بپردازیم.

[point1 title= “قبل از اقدام به ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان را مطالعه فرمایید.”]

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

در این قسمت به طور جداگانه به نحوه ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ونهم به دهم خواهیم پرداخت :

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

ثبت نام آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان ششم به هفتم از طریق سایت hoosh.medu.ir انجام می شود. بنابراین ابتدا به سایت مذکور مراجعه کنید، سپس در محل های مشخص شده در سمت راست صفحه، کد ملی و رمز عبور همگام دانش آموز را وارد نمایید.

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

پس از کلیک بر روی گزینه “ورود” وارد صفحه ای خواهید شد که باید عنوان “نام دانش آموز” و در قسمتی که از شما می خواهد عنوان سازمان را وارد کنید، بایستی “نام مدرسه محل تحصیل دانش آموز” را وارد کنید. سپس بر روی گزینه “تایید” کلیک کنید تا فرم ثبت نام برای شما نمایش داده شود. اطلاعات خواسته شده را به طور کامل و صحیح وارد نمایید. اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام عبارتنداز : ۱- نام ۲- نام خانوادگی ۳- کدملی ۴- جنسیت ۵- تاریخ تولد ۶- نام پدر ۷- کد ملی پدر ۸- شماره شناسنامه پدر ۹- محل صدور شناسنامه پدر ۱۰- نام پدربزرگ (پدر پدر) ۱۱- دین ۱۲- نوع تابعیت ۱۳- رشته مورد تقاضا ۱۴- نام استان مورد تقاضا ۱۵- نام شهرستان مورد تقاضا ۱۶- نام مدارس استعدادهای درخشان مورد تقاضا ۱۷- عکس دانش آموز

در آخر نیز هزینه ثبت نام را واریز نمایید. پس از واریز هزینه، کد پیگیری ثبت نام برای شما صادر خواهد شد. عدم صدور کدپیگیری به معنای عدم ثبت نام می باشد.

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی نهم به دهم از طریق سایت azmoon.medu.ir  انجام می پذیرد. بنابراین جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به سایت مذکور مراجعه نمایید. سپس همچون تصویر زیر بر روی تصویر مربوط به “سمپاد دهم” کلیک نمایید تا وارد سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی سال تحصیلی  ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ شوید.

در صفحه جدید، بایستی در محل های مشخص “کد ملی” و  “رمز ورود همگام” دانش آموز را وارد کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1

پس از ورود کد ملی و رمز ورود همگام نقش (نام و نام خانوادگی) و عنوان سازمان (نام مدرسه) را انتخاب کرده و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 2 سپس بر روی لینک مربوط به “ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ ” کلیک نمایید و اطلاعات خواسته شده را وارد و هزینه ثبت نام را پرداخت کنید.

“چنانچه به هر دلیل موفق به ثبت نام نشدید، با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید تا کارشناسان مرکز، صفر تا صد ثبت نام شما را انجام دهند.”

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

به احتمال زیاد امسال نیز ثبت نام از دانش آموزان پایه ششم و نهم همزمان با هم (در یک بازه زمانی) و در بهمن ماه انجام خواهد شد. البته در حال حاضر زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به طور دقیق مشخص نشده است. به محض مشخص شدن تاریخ دقیق ثبت نام، این مطلب بروز رسانی خواهد شد. ضمنا پیشنهاد می کنیم با استفاده از لینکی که در انتهای همین مطلب قرار داده شده است، عضو کانال تلگرام مدارس شوید. به این ترتیب در جریان آخرین اخبار آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ قرار خواهید گرفت.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان

در رابطه با شرایط ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نیز لازم به ذکر است که هر ساله شرایط و ضوابط لازم از طریق دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان در اختیار دانش آموزان قرار داده می گیرد و تنها داوطلبانی مجاز به ثبت نام خواهند بود که دارای شرایط مندرج در دفترچه باشند. این شرایط عبارتند از :

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

۱- دانش آموز مشغول تحصیل در پایه ششم باشد.

۲- دارای تابعیت ایرانی باشد. البته داوطلبان اتباع (غیر ایرانی) نیز با شرایط خاص مجاز به ثبت نام خواهند بود.

۳- دانش آموز موفق به کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس پایه پنجم و ششم ابتدایی شده باشد. (اگر داوطلبی فقط در یک درس مقیاس خوب و در سایر دروس پایه پنجم و ششم مقیاس خیلی خوب کسب کرده باشد نیز می تواند در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت نماید.)

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

۱- دانش آموز بایستی مشغول به تحصیل در پایه نهم باشد.

۲- دارای تابعیت ایرانی باشند. البته داوطلبان اتباع (غیر ایرانی) نیز با شرایط خاص می توانند در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ ثبت نام و شرکت نمایند.

۳- حداقل معدل داوطلب در پایه هشتم ۱۹ باشد.

“داوطلبانی که مشغول به تحصیل در پایه نهم مدارس تیزهوشان هستند، نیازی به شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ندارند. این دسته از داوطلبان چنانچه حداقل دارای معدل کل ۱۶ در خرداد ماه باشند، می توانند نسبت به ثبت نام در پایه دهم مدارس تیزهوشان اقدام نمایند.”

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان آزمون تیزهوشان :

ثبت نام مدارس تیزهوشان
منابع آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم
زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم
زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم
جزئیات پذیرش مدارس تیزهوشان
زمان اعلام نتایج آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم
اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم

[madrese]

[contact_info title= “ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید …

همچنین ببینید

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستند می بایست در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.