خانه / انتخاب رشته / انتخاب رشته کنکور سراسری هنر
انتخاب رشته کنکور سراسری هنر

انتخاب رشته کنکور سراسری هنر

انتخاب رشته کنکور سراسری هنر

[contact_info title= “انتخاب رشته کنکور سراسری هنر”] 

پس از برگزاری کنکور سراسری هنر داوطلبان شرکت کننده در این گروه آزمایشی، به دنبال کسب اطلاعات در مورد رشته های مختلف هستند تا با آگاهی کامل اقدام به انتخاب رشته کنکور سراسری هنر ۹۹ نمایند. در کنکور سراسری هنر رشته ها به دو دسته تقسیم می شوند ، رشته هایی که پذیرش آن ها به صورت متمرکز و یک مرحله ای است و رشته هایی که دارای آزمون عملی می باشند. بنابراین انتخاب رشته کنکور هنر از حساسیت بالایی برخوردار است و باید ضمن اطلاع از تمام جزئیات مربوط به یک انتخاب رشته ایده آل، از یک مشاوره مجرب و متخصص در این زمینه نیز راهنمایی دریافت کرد تا یک انتخاب رشته متناسب با علاقه، استعداد و شرایط داوطلب انجام گیرد.

انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مجزا و در دو بازه زمانی مختلف انجام خواهد شد.

زمان انتخاب رشته کنکور هنر ۹۹

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته، زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ فرا می رسد و داوطلبان مجاز می توانند اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند. به طور معمول به داوطلبان حدود ۷ روز فرصت داده می شود تا برای انتخاب رشته خود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند ولی ممکن است فرصت مجددی نیز تحت عنوان تمدید مهلت انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار داده شود.

مراحل انتخاب رشته کنکور هنر ۹۹

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری به شرح مراحل زیر می باشد :

  • مراجعه به سامانه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org 
  • انتخاب گزینه “سراسری” از منوی قرار داده شده در سمت راست سایت
  • کلیک بر روی لینک “انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹”
  • دریافت فرم انتخاب رشته و ثبت حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل
  • در پایان مراحل از شماره پیگیری ارائه شده توسط سامانه پرینت تهیه نمایید و آن را تا زمان پذیرش در دانشگاه ، نزد خود حفظ کنید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۹۹

برای اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده و همچنین ظرفیت هر یک از رشته ها ، بایستی دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر را دانلود و بررسی نمایید. برای انتخاب رشته دانشگاه های سراسری به تفکیک هر یک از گروه های آزمایشی دفترچه انتخاب رشته جداگانه ولی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد یک دفترچه مشترک برای تمام گروه های آزمایشی منتشر می شود.

دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر

 دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری هنر

(به محض انتشار دفترچه، لینک بالا فعال خواهد شد.)

رشته های دارای آزمون عملی کنکور هنر ۹۹

در کنکور سراسری گروه آزمایشی هنر شرط پذیرش در برخی از رشته امتحانی شرکت در آزمون عملی آن رشته است و داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در این رشته ها می باشند ، بایستی ابتدا در آزمون عملی شرکت نمایند و اگر نمره لازم را در این آزمون کسب کنند، پذیرش آن ها انجام خواهد شد. سازمان سنجش آموزش کشورقبل از زمان برگزاری کنکور سراسری، لینک ثبت نام  آزمون عملی کنکور هنر  را در سامانه  فعال می کند و متقاضیان بایستی با مراجعه به این سامانه و خرید کارت اعتباری ، ثبت نام خود را انجام دهند. پس از شرکت در کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه، داوطلبانی که ثبت نام آزمون عملی را انجام داده اند می توانند رشته های دارای این آزمون را نیز در فرم انتخاب رشته خود قرار دهند.

  1. موسیقی نظامی
  2. کتابت و نگارگری
  3.  نقاشی
  4. ارتباط تصویری
  5. آموزش ارتباط تصویری
  6. هنرهای تجسمی
  7. طراحی پارچه و لباس
  8. آهنگسازی
  9.  طراحی صنعتی
  10. بازیگری
  11. کارگردانی
  12. ادبیات نمایشی
  13. طراحی صحنه
  14. مجسمه سازی
  15. نمایش عروسکی
  16. موسیقی ایرانی
  17. عکاسی

رشته های زیرگروه های کنکور هنر ۹۹

رشته های زیرگروه یک : صنایع دستی، عکاسی، نقاشی، مجسمه سازی، هنرهای صناعی، هنرهای تجسمی، کتابت و نگارگری، طراحی لباس، طراحی پارچه، چاپ، ارتباط تصویری، کاردانی هنرهای سنتی، کاردانی علمی کاربردی عکاسی خبری و …

رشته های زیرگروه دو : باستان شناسی، مدیریت فرهنگی هنری، طراحی صنعتی، علوم اجتماعی (گرایش امنیت ملی)، علوم سیاسی (گرایش امنیت ملی و گرایش مطالعات امنیتی)، کاردانی علمی کاربردی طراحی صنعتی، کاردانی صنایع دستی و …

رشته های زیرگروه سه : مرمت آثار تاریخی، موزه داری، مردم شناسی، کاردانی راهنمای موزه ها و بناهای تاریخی، کاردانی موزه داری، کاردانی باستان شناسی، کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی، کاردانی حفاظت و مرمت بناهای تاریخی و …

رشته های زیرگروه چهار : تولید سیما، نمایش، تلویزیون و هنرهای دیجیتالی، کارگردانی تلویزیون، سینما، کاردانی هنرهای نمایشی

رشته های زیرگروه پنج : نوازندگی موسیقی ایرانی، نوازندگی موسیقی جهانی، موسیقی نظامی

مواردی که در مطلب فوق ارائه شد ، تنها بخشی از اطلاعاتی بود که یک داوطلب کنکوری به آن احتیاج دارد و اطلاع از مواردی مانند رتبه قبولی رشته ها ، تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته ، شرایط پذیرش در دانشگاه های مختلف نیز برای انجام انتخاب رشته ضروری است. بنابراین شما داوطلبان می توانید از طریق تماس با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره، پاسخ تمام سوالات خود را بیابید.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور هنر ۹۹ :

منابع کنکور هنر
برنامه ریزی کنکور هنر ۹۹
جمع بندی کنکور سراسری رشته هنر
کلید سوالات کنکور هنر
زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر
زیر گروه های رشته هنر
راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر
دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر
چند نکته طلایی برای انتخاب رشته

[konkor]

[contact_info title= “انتخاب رشته کنکور سراسری هنر”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.