خانه / دکتری / دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد

دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد

دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاددکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد
دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد

دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد

هرساله همزمان با فرا رسیدن زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد علاقه مندان به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی ، می توانند رشته محل های بدون آزمون دکتری آزاد را نیز مشاهده نمایند و از شرایط پذیرش آن آگاه شوند . البته این شرایط برای آن دسته از داوطلبانی می باشد که جز استعداد درخشان باشند که بتوانند با توجه به رزومه خود بدون شرکت در آزمون دکتری ، شانس خوب را برای پذیرش در این مقطع محک بزنند .

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۹۸

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد تا قبل از ادغام کنکور دکتری سراسری و آزاد هم زمان با ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد بوده است ، ولی بعد از آن با توجه به این که ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد همزمان با ثبت نام دکتری سراسری و از طریق سایت سازمان سنجش صورت می گیرد ، موجب شده تا ثبت نام داوطلبان در دکتری بدون آزمون آزاد به زمان دیگر موکول شود . داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور دکتری آزاد را دارند می بایست پس از فرا رسیدن زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در دهه اول اردیبهشت ماه ، اقدام به خرید کارت اعتباری ثبت نام بدون کنکور دکترا دانشگاه آزاد ۹۸ نمایند .

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۹۸

علامندان جهت پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ( استعداد درخشان ) در مقطع دکتری می بایست دارای شرایط خاصی باشند شرایط به شرح ذیل می باشد

۱. شرط معدل : برای گروه های آزمایشی مختلف حداقل نمره معدل تعریف شده است . حداقل معدل کلیه متقاضیان دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد در گروه آزمایشی دامپزشکی ۱۷ ، علوم انسانی ۱۸.۵ و سایر گروه های آزمایشی ۱۷.۵ می باشد .

۲.  نمره پایان نامه : حداقل نمره پایان نامه داوطلبان ممتاز متقاضی در هر گروه آزمایشی باید ۱۸.۵ باشد .

۳.    همنام بودن رشته فارغ التحصیلی : رشته ای که متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باید همنام و متجانس با نام رشته انتخابی در مقطع دکتری باشد .

۴.    ارائه  مدارک در زمان مصاحبه : داوطلبانی که فرم ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را تکمیل کردند ، در صورت کسب حدنصاب لازم برای دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ، باید فایل مقالات ،  تولیدات علمی و … را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشند .

۵.    تعداد نیمسال های تحصیلی ارشد : متقاضیان باید حداکثر طی ۶ ترم ( بدون احتساب ترم تابستان ) درس خود را در مقطع کارشناسی ارشد به اتمام رسانده باشند .

۶. عدم وجود دروس معادل سازی شده : آن دسته از داوطلبانی که دروس معادل سازی شده داشته باشند نمیتوانند از این طریق برای تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اقدام کنند .

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.