خانه / دکتری / انتخاب رشته دکتری ۹۸
انتخاب رشته دکتری 98
انتخاب رشته دکتری 98 الو مشاوره

انتخاب رشته دکتری ۹۸

انتخاب رشته دکتری ۹۸

همانطور که میدانید؛ آزمون دکتری سراسری و دانشگاه با یکدیگر ادغام شده است ، و به صورت یک آزمون در یک زمان برگزار می گردد . اما راه انتخاب رشته دانشگاه آزاد از سراسری جدا می شود.

یکی از مهمترین مراحل آزمون دکتری سراسری و آزاد پس از برگزاری آزمون ، انتخاب رشته دکتری می باشد. بعد ازمشخص شدن اعلام نتایج آزمون در اواخر فروردین ماه ۹۸ ، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند نگران انجام یک انتخاب رشته درست را دارند چرا که آینده تحصیلی آن ها به وسیله آن رقم خواهد خورد. یکی از مواردی که برای یک انتخاب رشته موفق ، کمک شایانی به متقاضیان خواهد کرد ، مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته می باشد. داوطلبان می توانند برای کسب اطلاع دقیق از زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره در ارتباط باشند ، مشاوران ما در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد.

داوطلبان علاقمند به تحصیل در دانشگاه آزاد باید بعد از اعلام نتایج اولیه و دریافت کارنامه ، توسط کد دسترسی مندرج در کارنامه برای انتخاب رشته به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه نمایند.

مشاوره انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۸

بعد از اعلام نتایج و دریافت کارنامه خود ، برای انجام انتخاب رشته باید بدانید که در چه دوره هایی مجاز به انتخاب رشته شده اید و برای این کار بایستی کارنامه نتایج اولیه را با دقت مطالعه کنید. ممکن است داوطلبی ، هم در دوره های روزانه و هم غیر روزانه مجاز به انتخاب شده باشد و یا فقط در دوره های غیر روزانه مجاز به انتخاب رشته شده باشد. پس از این مرحله و قبل از انتخاب رشته پیشنهاد می کنیم  ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۸ را به طور کامل و دقیق مطالعه فرمایید و سپس ۵۰ کد رشته محل را از دفترچه انتخاب و سپس با توجه به علاقه خود به رشته و دانشگاه ، کد رشته محل ها را یادداشت کنید. سپس با مراجعه به سایت سازمان سنجش ، به قسمت انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۸ بروید و کد رشته محل ها را به ترتیب علاقه از اولویت ۱ تا ۵۰ در فرم انتخاب رشته خود وارد کنید.

پس از انجام انتخاب رشته  از دریافت کد ۱۵ رقمی غافل نشوید ، لازم به ذکر است داوطلبی که مجاز به انتخاب رشته شده باشد در صورت عدم دارا بودن حدنصاب نمره لازم که توسط موسسات تعیین مـی شـود، بـرای مرحلـه مصـاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله دوم آزمون) معرفی نخواهد شد. جهت انجام مشاوره انتخاب رشته دکتری می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی الومشاوره تماس حاصل فرمایید. و همچنین می توانید برای اطلاع از دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید.

 

همچنین ببینید

شرایط ثبت نام دانشگاه امام حسین

شرایط ثبت نام دانشگاه امام حسین

با در نظر گرفتن محبوبیت دانشگاه امام حسین، این مرکز شرایط خاص و ویژه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.