خانه / دسته‌بندی نشده / معرفی رشته اتاق عمل
معرفی رشته اتاق عمل
معرفی رشته اتاق عمل

معرفی رشته اتاق عمل

معرفی رشته اتاق عمل

با گسترش و پیشرفت بیمارستان ها ، اتاق های عمل و نیاز روزافزون به افراد کاردان برای اداره نمودن اتاق‌های عمل جراحی ، بیانگر نیاز جامعه به افراد متخصص در این زمینه و کمک به جراحان می باشد. در واقع فارغ‌التحصیلان این رشته قادر خواهند بود درعمل های جراحی به جراحان کمک‌های فنی را ارائه دهند. همچنین استریل کردن لوازم جراحی و آماده نمودن آن ها از وظایف یک فرد به عنوان تکنسین اتاق عمل می باشد. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید. 

معرفی رشته اتاق عمل

دروس اصلی و تخصصی این رشته شامل :

فیزیک پزشکی و کاربرد آن در اتاق عمل – خون‌شناسی و انتقال خون – بیهوشی – تکنیک اتاق عمل عمومی – فن پرستاری – فیزیولوژی – انگل‌شناسی و میکروب‌شناسی – اصطلاحات پزشکی و اصطلاحات رایج در اتاق عمل – کارآموزی عمومی – جراحی زنان و زایمان – بیماری‌های داخلی – آسیب‌شناسی – داروشناسی عمومی و تخصصی – جراحی عمومی و تخصصی – روش‌های احیاء قلبی و ریوی – روانشناسی – تشریح – شیمی آلی و بیوشیمی – بهداشت فردی و همگانی – کارآموزی در عرصه.

فرصت شغلی و بازارکار کارشناس اتاق عمل

با توجه به اینکه آمار دقیقی از وضعیت بازارکار و شاغلین تکنسین های اتاق عمل بیمارستان ها در دسترس نیست. در واقع فارغ التحصیلان توانای این رشته می توانند در بیمارستان ها ، مراکز جراحی دولتی و خصوصی ، کلینیک های بزرگ و مراکز اورژانس مشغول به کار شوند.

به دلیل اینکه جمعیت سالمندان کشور رو به افزایش است و به دنبال آن بیماری ها نیز بیشتر می شوند همین امر موجب بازار کار مناسب برای تکنسین های اتاق عمل وجود داشته باشد ، اگر فردی با علاقه و پشتکار وارد این شغل و رشته شود ، قطعا موقعیت های شغلی مناسبی یافته و در کار خود موفق خواهد بود.

میزان درآمد کارشناس اتاق عمل

در جدیدترین آمار صورت گرفته توسط تعدادی از متخصصان آماری کشور ، گروه های مختلف شغلی از نظر درآمدی مورد بررسی قرار گرفته اند و میزان حقوق و دستمزد و همچنین رضایت شغلی آن مورد بررسی قرار گرفته است. براساس این بررسی ها حقوق یک فرد به عنوان کارشناس اتاق عمل ، بین ۱۲۰۰۰۰۰ تومان تا ۳۸۰۰۰۰۰ تومان می باشد. لازم به ذکر است که این تفاوت درآمدها به میزان سابقه کاری ، نوع شرکت ، حوزه های مختلف کاری ، تجربه و تخصص افراد ، شهر محل کار و … بستگی دارد.

دانش و مهارت های مورد نیاز تکنسین های اتاق عمل

پویای و تمرکز زیاد

توانایی جسمی بالا و استقامت زیاد

آرامش دادن به بیماران قبل و بعد از جراحی

توانایی کار گروهی

مهارت های ارتباطی مناسب

دقت و توجه زیاد به جزئیات

حفظ آرامش و خونسردی در شرایط نا به سامان

همچنین ببینید

لیست-رشته-های-بدون-کنکور-دانشگاه-علمی-کاربردی-1400

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

[contact_info title= “لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ “] دانشگاه علمی کاربردی …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.