خانه / دکتری / مشاوره اتنخاب رشته دکتری
مشاوره اتنخاب رشته دکتری
مشاوره اتنخاب رشته دکتری

مشاوره اتنخاب رشته دکتری

مشاوره اتنخاب رشته دکتری

داوطلبان آزمون دکتری پس از حضور در جلسه بی صبرانه منتظر دریافت نتایج آزمون خود می باشند که در صورت پذیرفته شدن ، می توانند در آزمون شرکت کنند. اهمیت و حساسیت مرحله انتخاب رشته بر هیچ یک از داوطلبان پوشیده نیست و همه می دانند که اگر انتخاب رشته ، درست و اصولی نباشد ممکن است در هیچ یک از کد رشته قبول نشوند و یا ممکن است در کد رشته های که مورد علاقه آن ها نیست پذیرفته شوند.  

در واقع پس از شرکت در آزمون دکتری ، انتخاب رشته دکتری یکی از بزرگ ترین دغدغه های دانشجویان به شمار می رود چرا که ظرفیت پذیرش در این مقطع تحصیلی بسیار محدود است. با وجود اینکه داوطلبان مقطع دکتری ، چندین بار فضای انتخاب رشته را تجربه نموده اند و با شرایط آن آشنا هستند اما با توجه به حساسیت و ظرفیت کم پذیرش ، شاهد نگرانی های متقاضیان در این مرحله هستیم. با توجه به اهمیت این موضوع ، مشاوران متخصص مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تصمیم به نگارش مطلبی در این خصوص گرفته است ، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

نکات طلایی انتخاب رشته دکتری

گاهی داوطلبان به دلیل اینکه رتبه تک رقمی کسب نموده اند ، با خود می پندارند که حتما قبول می شوند اما باید بگوییم که صرفا کسب رتبه تک رقمی و خوب هیچ ضمانتی برای پذیرش در دانشگاه های پرطرفداری مانند دانشگاه شریف و یا دانشگاه تهران برای شما وجود ندارد بنابراین به هیچ عنوان فقط به رتبه ای که در آزمون کسب نموده اید بسنده نکنید و بدون درنظر گرفتن رتبه خود انتخاب رشته کنید.

مشاوره اتنخاب رشته دکتری

  • برای انجام یک انتخاب رشته اصولی ابتدا برای اطلاع از اینکه در چه دوره هایی مجاز به انتخاب رشته شده اید ، بایستی کارنامه خود را با دقت تمام مطالعه کنید. این امکان وجود دارد که داوطلبان در دوره های روزانه و بورس خارج از کشور و یا دوره های غیر روزانه مانند دانشگاه پیام نور ، دانشگاه آزاد ، دانشگاه غیرانتفاعی و پردیس های خودگردان مجاز شوند.
  • داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دوره های روزانه شده اند ، قادر به انتخاب ۵۰ کد رشته محل از دفترچه انتخاب رشته دکتری می باشند و در پایان باید در فرم انتخاب رشته ثبت نمایند. توصیه می کنیم که ترتیب انتخاب ها براساس علاقه داوطلب اولویت بندی شود.
  • توجه داشته باشید که پس از اتمام مرحله تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری باید کد ۱۵ رقمی (کد رهگیری) را دریافت کنید. متقاضیان منتظر انتشار اطلاعیه های سازمان سنجش برای اعلام حد نصاب پذیرش دانشگاه ها در آزمون دکتری در تمامی رشته ها باشند.
  • چنانچه داوطلبی در مرحله انتخاب رشته پذیرفته شود از وی برای شرکت در مصاحبه دعوت به عمل می آورند. در واقع پس از قرار گرفت نتایج بر روی سایت سازمان سنجش ، افراد باید پس از دریافت نتایج انتخاب رشته در صورت پذیرفته شدن ، خود را برای مراحل بعدی (مصاحبه) آماده کنند. اگر داوطلبی پذیرفته نشود می تواند شانس خود را در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری سراسری امتحان کند.

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-دانشگاه-آزاد-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”] مهم ترین مرحله پس از اعلام …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.