خانه / کارشناسی ارشد / زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که در مقطع کارشناسی رشته های ریاضی و تجربی فارغ التحصیل شده اند، در صورت علاقه داشتن به تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی، می توانند در زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲، از طریق مراجعه به سایت دانشگاه علوم پزشکی به نشانی education.tums.ac.ir برای ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند. پیش از نام نویسی در این آزمون، داوطلبان باید شرایط سنی و تحصیلی شرکت در این آزمون را بررسی کرده و در صورت واجد شرایط بودن برای ثبت نام اقدام کنند. زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ از ۱ دی ماه تا ۱۰ بهمن ماه خواهد بود.

هر ساله حداکثر ۱۰ الی ۲۰ نفر از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی انتخاب می شوند. با توجه به محدود بودن تعداد پذیرش افراد، ضروری است علاقمندان پیش از اقدام به ثبت نام در آزمون، از شرایط پذیرش در این آزمون اطلاع کافی داشته باشند و در صورتی که واجد شرایط ذکر شده باشند، می توانند برای نام نویسی در این آزمون اقدام کنند. در ادامه مطلب، زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، شرایط و مدارک لازم جهت نام نویسی در این آزمون ارائه شده است.

[contact_info title= “زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲“] 

زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

هر ساله آزمونی برای جذب دانشجویانی که به تحصیل در رشته پزشکی و پیراپزشکی علاقمند هستند، توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود و افراد می توانند شانس خود را برای قبولی در آزمون امتحان کنند.

زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲، از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی به نشانی education.tums.ac.ir اعلام خواهد شد و متقاضیانی که قصد دارند در این آزمون ثبت نام کنند، می توانند در زمان تعیین شده، نام نویسی خود را انجام دهند.

احتمالا تاریخ آزمون کارشناسی به پزشکی تمدید شود. به محض منتشر شدن اطلاعیه ای در خصوص تمدید مهلت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ این مقاله به روز رشانی خواهد شد.

زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ در تاریخ ۱ دی ماه تا ۱۰ بهمن ماه اعلام شده است.

به محض اعلام تمدید زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲، این مقاله به روز رسانی خواهد شد

شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افراد داوطلب برای ثبت نام در رشته های پزشکی و پیراپزشکی ابتدا باید از تمامی شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی به پزشکی مطلع شده و در نهایت در تاریخ ثبت نام آزمون کارشناسی به پزشکی اقدام به پرداخت نام نویسی خود را در سایت علوم پزشکی انجام دهند. در ادامه این مقاله شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ را ارائه کرده ایم.

  • پذیرش واجدین شرایط عمومی تحصیل رایگان
  • حداکثر سن ۲۵ سال تمام در زمان ثبت نام داشته باشند
  • پذیرش فارغ التحصیلان کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته گروه های تجربی و یا ریاضی
  • داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم (برای آقایان)
  • منع شرکت فارغ التحصیلان مقاطع بالاتر از لیسانس
  • حداقل معدل کل دیپلم داوطلب ۱۸ باشد
  • حداقل معدل مقطع لیسانس داوطلب ۱۶ باشد

زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

برای ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی، باید مدارکی که در ادامه مقاله ذکر شده است را در زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ همراه خود داشته باشید.

  • ارائه برگ ثبت‌نام تکمیل‌شده که یک قطعه عکس ۳*۴ روی فرم ثبت نام الصاق گردد (برای دانلود فرم ثبت نام لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ کلیک کنید)
  • ارائه کارنامه معدل کل مقطع دیپلم متوسطه (معدل پیش دانشگاهی مد نظر نمی باشد)
  • ارائه معدل مقطع کارشناسی رشته‌های موردپذیرش برای داوطلبان فارغ التحصیل کارشناسی
  • ارائه عکس و کپی از کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • پرداخت هزینه ثبت نام لیسانس به پزشکی به‌صورت اینترنتی از درگاه شاپرک (غیر قابل استرداد)
  • ارائه کارت پایان خدمت برای آقایان یا کارت معافیت دائم یا برگه اعزام به خدمت بدون غیبت (تبصره: براساس بخشنامه جدید سازمان وظیفه عمومی ناجا ،ادامه تحصیل مشمول دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در مقطع دکتری پیوسته پزشکی بلامانع بوده و فرد می تواند از معافیت تحصیلی استفاده نماید. مشمول باید در فرجه یک ساله فراغت ازتحصیل وفاقد غیبت باشد)
  • مدرک پایان و یا معافیت از طرح برای مشمولان طرح نیروی انسانی. داوطلبانی که مشغول گذراندن طرح نیروی انسانی هستند در صورت قبولی، هنگام ثبت نام در دانشگاه ملزم به ترخیص از طرح می­باشند.
  • مدرک زبان انگلیسی(برای شرکت در مصاحبه و ارزیابی فراشناختی الزامی است در غیر اینصورت داوطلب از پذیرش و ورود به مرحله دوم باز می ماند)
  • عکس ۳۴ داوطلب

آیین نامه استعداد های درخشان لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

  • برگزیدگان آزمون سراسری گروه علوم تجربی تا رتبه ۵۰۰ کشوری در آزمون سراسری کنکور (با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور)
  • دارندگان مدال طلا، نقره و برنز کشوری از المپیادهای علمی دانش آموزی (با معرفی وزارت آموزش و پرورش)
  • برگزیدگان حائز رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره رازی، جشنواره های خوارزمی (در زمینه علوم پزشکی) با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و گروه غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم
  • مالکان ابداع یا اختراع ثبت شده با تائید معاونت تحقیقات و فن آوری وزارتخانه های مربوطه
  • برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی با تایید مرکز رشد استعداد های درخشان و معاونت های آموزشی دانشگاه ها
  • دانشجویان نمونه کشوری گروه پزشکی با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رشته های غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم
  • دانشجویان پژوهشگر برجسته به تایید شورای پژوهشی دانشگاه و براساس دستورالعملی که از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت تدوین و به دانشگاه ها اعلام گردیده است
  • دارندگان مدال طلای المپیادهای دانش آموزی از آزمون کتبی معاف می باشند و بدون شرکت در آزمون کتبی صرفا با شرکت در آزمون مصاحبه و ارزیابی فراشناختی مورد ارزیابی قرار می گیرند و دارندگان مدال های نقره و برنز این رشته ها باید در آزمون کتبی شرکت نمایند و حداقل ۹۰٪ نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آزمون کتبی را احراز نمایند. (کسب حداقل نمره حد نصاب آزمون کتبی الزامی است)
  • دانشجویان سال آخر کارشناسی مجاز به شرکت در آزمون پزشکی از مقطع لیسانس بوده و می بایست گواهی اشتغال به تحصیل در سال آخر را ارائه نمایند. توجه شود که لیسانس به پزشکی با لیسانس به دکتری متفاوت بوده و توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.
  • براساس بخشنامه جدید سازمان وظیفه عمومی ناجا، ادامه تحصیل مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در مقطع دکتری پیوسته پزشکی بلامانع بوده و می ­توانند از معافیت تحصیلی استفاده نماید.

زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

کلام آخر

در مقاله فوق در رابطه با زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲، شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ و همچنین مدارک لازم جهت ثبت نام و آیین نامه استعدادهای درخشان لیسانس به پزشکی، ارائه شده است. همانطور که در مطلب بالا ذکر شد، برای نام نویسی در آزمون کارشناسی به پزشکی ۱۴۰۲ باید در زمان تعیین شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اقدام به ثبت نام نمایید. چنانچه پس از مطالعه مطالب، همچنان سوال یا ابهامی در زمینه زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ و مطالب مربوطه دارید، می توانید با کارشناسان تحصیلی ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.