خانه / کنکور سراسری / زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰
زمان-انتخاب-رشته-کنکور-سراسری-1400

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰

زمان-انتخاب-رشته-کنکور-سراسری-1400

[contact_info title= “زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰”]

حدودا ۴ هفته پس از زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰، نتایج اولیه کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد و داوطلبانی که رتبه و تراز لازم را کسب کرده باشند، مجاز به انتخاب رشته خواهند شد. از آن جا که انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد (به جز رشته های پزشکی) به صورت جداگانه برگزار می گردد، داوطلبان دانشگاه های سراسری طی تماس با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره پیگیر زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ هستند. از این رو قصد داریم در این مطلب به ذکر تاریخ دقیق انتخاب رشته کنکور سراسری و هچنین نکات مهم مربوط به انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ بپردازیم. بنابراین پنانپه شما نیز داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۰ هستید، مطالعه ادامه این مطلب به شما توصیه می گردد.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰

همانطور که مستحضر هستید، کنکور سراسری ۱۴۰۰ در تاریخ ۱۰ و ۱۱ تیر ماه سال ۱۴۰۰ برگزار و نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، حدودا ۴ الی ۶ هفته پس از برگزاری آزمون سراسری یعنی اوایل مرداد ماه اعلام خواهد شد. بنابراین انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ اواسط و یا نهایتا اواخر مرداد ماه انجام خواهد شد. بازه زمانی در نظر گرفته شده جهت انتخاب رشته کنکور سراسری نیز حدودا یک هفته خواهد بود. به محض مشخص شدن تاریخ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰، این مطلب بروزرسانی و تاریخ دقیق در این مطلب درج خواهد شد. البته لازم به ذکر است که علاوه بر مطالعه مطالب سایت الو مشاوره، با عضویت در کانال تلگرام کنکور نیز در جریان آخرین اخبار مربوطه قرار خواهید گرفت. لینک کانال تلگرام کنکور مرکز الو مشاوره در انتهای همین مطلب قرار داده شده است.

نکات مهم در رابطه با انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰

سازمان سنجش آموزش کشور قبل از آغاز بازه زمانی انتخاب رشته کنکور سراسری، اقدام به انتشار دفترچه ای تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ خواهد کرد که مطالعه این دفترچه قبل از اقدام به انتخاب رشته کنکور سراسری به همه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته توصیه می گردد چرا که در این دفترچه به تمامی نکات مربوط به انتخاب رشته پرداخته شده است.

جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ کلیک کنید.

انتخاب رشته کنکور به منظور اولویت بندی رشته محل های دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم ( شبانه )، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان انجام می گیرد و امکان انتخاب حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. شرکت در فرایند مربوطه هزینه ای نداشته و داوطلبان به صورت رایگان می توانند فرم اینترنتی انتخاب رشته را تکمیل نمایند.

ضمنا لازم به ذکر است که انتخاب رشته دانشگاه آزاد (به جز رشته پزشکی) به صورت مجزا و پس از اتمام بازه زمانی انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام خواهد شد.

سوالات متداول داوطلبان در رابطه با انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ :

  • هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری چقدر است؟

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری شده اند، بدون نیاز به پرداخت هزینه می توانند در بازه زمانی مقرر که در مقاله اشاره شده است به سایت سنجش مراجعه و اقدام به انتخاب رشته نمایند.

  • آیا زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ تمدید خواهد شد؟

سال های گذشته معمولا جهت مساعدت با داوطلبان جا مانده از انتخاب رشته کنکور سراسری، سازمان سنجش اقدام به تمدید کرده است. بنابراین پیش بینی می شود امسال نیز تاریخ انتخاب رشته تمدید شود. البته توصیه می شود تمامی داوطلبان در بازه زمانی اولیه اقدام به انتخاب رشته نمایند تا در صورت عدم تمدید زمان انتخاب رشته، با مشکل مواجه نشوید.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ :

هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰
شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰
سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰
مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰
کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۰
زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰
زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰
نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰
مشاوره انتخاب رشته کنکور
نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری
معرفی زیرگروه های رشته انسانی
معرفی زیر گروه های رشته ریاضی
زیر گروه های رشته هنر
زیرگروه های رشته تجربی

[entekhab]

[contact_info title= “زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.