خانه / دانشگاه غیرانتفاعی / ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد آذربایجان شرقی

ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد آذربایجان شرقی

[contact_info title= “ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد آذربایجان شرقی”] 

دانشگاه غیرانتفاعی یکی از دانشگاه های شهریه پردازی می باشد که پذیرش دانشجو در رشته های تحصیلی خود را به دو صورت با آزمون و بدون آزمون انجام می دهد. داوطلبانی که علامه مند به تحصیل در  رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی هستند ، در دو نوبت مهر و بهمن ماه فرصت دارند برای ثبت نام خود در یکی از دو نیمسال تحصیلی اقدام نمایند.

در ادامه مطلب توضیحات بیشتری در خصوص زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد آذربایجان شرقی ارائه داده ایم و پس از مطالعه می توانید برای راهنمایی بیشتر با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید.

دارا بودن یکی از مدارک پیش دانشگاهی ، دیپلم نظام قدیم ، دیپلم دوره آموزشی نظام جدید و کاردانی تنها شرط پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی می باشد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد آذربایجان شرقی ۹۹

همانطور که گفته شد ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی واحد آذربایجان شرقی در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد که زمان و نحوه ثبت نام در هر یک از دو ورودی مهر و بهمن ماه به شرح زیر است :

ثبت نام ورودی مهر ماه

در سال گذشته زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی آذربایجان شرقی در نیمسال اول تحصیلی از تاریخ ۲۰ اسفندماه ۹۷ تا اواخر شهریورماه ۹۸ بوده است و داوطلبان چندماه فرصت ثبت نام داشتند و نحوه ثبت نام نیز به صورت زیر بوده است :

گام اول : مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مندرج در سایت سازمان و بررسی و تعیین رشته محل های مورد علاقه

گام دوم: تهیه مدارک مورد نیاز و مراجعه به سایت سازمان سنجش برای ثبت نام و ارائه درخواست تحصیل در رشته محل های مورد علاقه

گام سوم : انتظار برای تماس دانشگاه مبنی بر موافقت با پذیرش وی یا رد درخواست در زمان تعیین شده

گام چهارم : بررسی رشته محل هایی که دانشگاه با پذیرش وی موافقت کرده است (بعد از تماس از سوی دانشگاه) و اتخاذ تصمیم نهایی در زمان مقرر و انتخاب فقط یک کدرشته محل

گام پنجم : مراجعه به دانشگاه موردعلاقه ، ارائه مدارک لازم برای ثبت نام ، پرداخت وجه ثبت نام برای پذیرش و ارائه تعهد کتبی مبنی بر علاقه به تحصیل در کدرشته محل انتخابی در دانشگاه یا مؤسسه پذیرش شده

بنابراین با توجه به روال سال گذشته پیش بینی می شود در سال ۹۹ نیز نحوه ثبت نام ورودی مهر ماه به شرح فوق و در زمان فوق باشد.

ثبت نام ورودی بهمن ماه

ثبت نام ورودی بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی آذربایجان شرقی ممکن است به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و یا به صورت حضوری در واحد های دانشگاهی پذیرنده دانشجو انجام بگیرد و زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام ورودی بهمن ماه معمولا اواخر دی ماه می باشد. شما می توانید برای اطلاع از نحوه ثبت نام ورودی بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی آذربایجان شرقی در کانال تلگرام الومشاوره عضو شوید و پیگیری آخرین اخبار مرتبط باشید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد آذربایجان شرقی ۹۸ – ۹۹

بر اساس توضیحات دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی داوطلبان جهت ثبت نام باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح زیر باشند :

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم احراز عناد  نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه عضویت در سازمان های غیرقانونی ، فراماسونری و اعقاب آنها
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و یا مدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
  • دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی می باشند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند
  • نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم)، صورت خواهد گرفت ؛ لذا کلیه متقاضیان دیپلمه های نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ ، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی ، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند ، بایستی معدل کل و یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در تقاضانامه ثبتنام اینترنتی درج نمایند.
  • داوطلبان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی ، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت به عمل آمده و قبولی آنها لغو می گردد.
  • داوطلبان دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و یا دیپلمه های فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند و فاقد معدل کتبی در دیپلم هستند ، بایستی معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج نمایند.
  • داوطلبان مجاز هستند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی از کلیه گروه های تحصیلی و رشته های مندرج در دفترچه راهنمای
    پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (گروه های تحصیلی علوم ریاضی و فنی ، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین گروه های هنر و زبان های خارجی) نسبت به انتخاب کدرشته های مورد علاقه خود اقدام نمایند. بدیهی است
  • دارا بودن کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت از خدمت
  • فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی وزارت بهداشت ( مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان) در مقطع کاردانی باید حداکثر تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱ خدمات خود را به پایان رسانده باشند.
  • فارغ التحصیلان دوره کاردانی رشته های تحصیلی گروه های تحصیلی غیرپزشکی حداکثر تا ۹۹/۰۶/۳۱ به شرطی می توانند در این مرحله شرکت نمایند که تعهدات و خدمات قانونی را انجام داده باشند.
  • دانشجویان دوره روزانه برای شرکت در این مرحله از پذیرش می بایست تا تاریخ ۹۹/۰۵/۳۱ نسبت به انصراف قطعی از تحصیل اقدام نمایند.
  • دانشجویانی که در دوره روزانه آزمون سراسری سال ۹۸ اعم از رشته های متمرکز و یا نیمه متمرکز پذیرفته شده اند ، به شرط انصراف تا تاریخ ۹۹/۰۵/۳۱ منحصرا می توانند در این مرحله متقاضی رشته های تحصیلی دوره های غیر روزانه ، نوبت دوم (شبانه) ، نیمه حضوری ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و مجازی شوند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد آذربایجان شرقی ۹۸ – ۹۹

داوطلبان جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد آذربایجان شرقی بایستی مدارکی را در سایت سازمان سنجش بارگذاری نمایند و پس از آن چنانچه پذیرفته شوند ، می بایست همراه با مدارک لازم به دانشگاه مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند :

مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی

یک قطعه عکس ۴*۳ مربوط به سال جاری داوطلب و با فرمت jpg
کدرهگیری ۱۳ رقمی مربوط به تبعه غیرایرانی
معدل کل آخرین مدرک فارغ التحصیلی
کد پیگیری ۱۲ رقمی مخصوص داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگری

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری

اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن
اصل و کپی از کارت ملی
۶ قطعه عکس ۴*۳ مربوط به سال جاری
اصل و کپی آخرین مدرک فارغ التحصیلی به همراه ریز نمرات
مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی واحد آذربایجان شرقی

علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی بایستی در هر نیمسال تحصیلی مبلغی را با عنوان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی پرداخت نمایند. شهریه متشکل از دو قسمت ثابت و متغیر  است که بخش ثابت شهریه معمولا تا پایان دوره تحصیلی هر دانشجو بدون تغییر می ماند و تنها برای دانشجویان ورودی جدید هر سال افزایش می یابد. شهریه متغیر دانشگاه نیز بر اساس نوع رشته دانشجو ، تعداد و نوع واحدهایی که در یک ترم اخذ می کند ، متفاوت است.

  • رشته های انسانی : حداقل ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و حداکثر ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
  • رشته های علوم پایه و فنی مهندسی : حداقل ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد آذربایجان شرقی 

در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی علاوه بر ذکر شرایط ثبت نام ، لیست رشته های تحصیلی تمام واحد های دانشگاهی از جمله

علوم ریاضی و فنی

مهندسی عمرانمعماری داخلی
مهندسی صنایعآمار
مهندسی نقشه برداریریاضیات و کاربردها
مهندسی مکانیزاسیون کشاورزیعلوم کامپیوتر
مهندسی برقفیزیک
مهندسی نفتمهندسی شهرسازی
مهندسی مدیریت پرژوهکاردانی معماری
مهندسی کامپیوترکاردانی فنی مکانیک
مهندسی پزشکیکاردانی نقشه برداری

علوم تجربی

زیست شناسی جانوریشیمی کاربردی
زیست شناسی سلولی و مولکولیزیست فناوری
علوم و مهندسی محیط زیستشیمی محض
علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)زمین شناسی
ترویج و آموزش کشاورزی پایدارعلوم دامی
اقتصاد کشاورزیعلوم و مهندسی شیلات

علوم انسانی

حسابداریمدیریت مالی
جغرافیامدیریت بازرگانی
حقوقکاردانی بیمه
مدیریت صنعتیکاردانی امور مالی و مالیاتی
کاردانی حسابداریبرنامه ریزی اجتماعی و تعاون
علوم ورزشیاقتصاد
تاریخزبان و ادبیات فارسی
زبان و ادبیات عربیعلوم تربیتی
علم اطلاعات و دانش شناسیعلوم سیاسی
جامعه شناسیتاریخ تمدن ملل اسلامی
علوم قرآن و حدیثفلسفه و کلام اسلامی
گردشگریفقه و مبانی حقوق اسلامی

زبان های خارجه

آموزش زبان انگلیسیمترجمی زبان انگلیسی

هنر

گرافیکارتباط تصویری
کاردانی گرافیکتلویزیون و هنرهای دیجیتالی
بازیگریطراحی صنعتی

[banner]

[contact_info title= “ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد آذربایجان شرقی”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

با در نظر گرفتن این موضوع که در حال حاضر پذیرش بالغ بر ۸۵ درصد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.