خانه / ثبت نام بدون کنکور / ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد علویجه
ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد اشتهارد

ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد علویجه

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور واحد علویجه 98
ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد علویجه ۹۸
[contact_info title= “ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد علویجه”] 

به دلیل آنکه بسیاری از فارغ التحصیلان دوره دوم متوسطه ، تمایلی به شرکت در کنکور سراسری ندارند از این رو برخی از دانشگاه های کشور ، اقدام به ارائه رشته های بدون کنکور نموده اند تا از این  طریق زمینه تحصیل آسان را فراهم سازند. اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که با وجود اینکه برای تحصیل در رشته های بدون آزمون ، نیازی به شرکت در کنکور سراسری نمی باشد اما سوابق تحصیلی داوطلب مورد بررسی قرار می گیرد و به عبارتی دیگر هر چقدر معدل و سوابق تحصیلی داوطلب بهتر باشد ، شانس پذیرش او در دانشگاه های برتر افزایش می یابد

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه هایی می باشد که قسمت اعظم رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه می توانند در زمانی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور تعیین می شود ، ثبت نام خود را انجام دهند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد علویجه ۹۸

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد علویجه ، در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه ارائه می شود و ثبت نام رشته های نیمسال دوم تحصیلی اواخر دی ماه شروع می شود و با توجه به اینکه در سال ۹۷ ثبت نام ورودی بهمن ماه به صورت حضوری و در واحد دانشگاهی پذیرنده دانشجو انجام گرفت ، ممکن است در سال ۹۸ نیز روال ثبت نام به همین صورت باشد.

داوطلبان برای ثبت نام رشته های ورودی مهرماه نیز تا ۶ شهریور ماه فرصت دارند به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سامانه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور ، ثبت نام خود را انجام دهند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد علویجه ۹۸

همانطور که گفته شد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۸ به صورت الکترونیکی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود بنابراین بایستی پس از وارد شدن به سایت این سازمان به نشانی sanjesh.org به ترتیب مراحل زیر ، ثبت نام خود را انجام دهید :

  • کلیک بر روی لینک “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۹۸”
  • انتخاب گزینه “ثبت نام جدید” از سمت راست سایت
  • حال از میز کار گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب نمایید.
  • پس از وارد شدن به سامانه ثبت نام ، ابتدا باید یک قطعه عکس ۴*۳ را در محل تعیین شده بارگذاری کنید.
  • در مرحله بعد بایستی با دریافت فرم ثبت نام ، ضمن درج اطلاعات خواسته شده نسبت به درج حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل اقدام نمایید.
  • در پایان مراحل از شماره پیگیری ارائه شده توسط سامانه پرینت تهیه نموده و آن را تا زمان پذیرش در دانشگاه نزد خود حفظ کنید.

شرایط و ضوابط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور علویجه ۹۸

دارا بودن مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید یا دریافت آن حداکثر تا تاریخ ۳۱ مرداد ماه

دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا دریافت آن حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه

دارا بودن دیپلم نظام قدیم یا مدرک کاردانی و یا دریافت آن حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه

فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش نظام قدیم که فاقد مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی می باشند ، نمی توانند ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری را انجام دهند.

داوطلبان دارای دیپلم نظام آموزشی جدید که مدرک خود را حداکثر تا ۳۱ مرداد ماه دریافت می نمایند ، بایستی با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور معدل کتبی خود را در فرم ثبت نام درچ نمایند.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد علویجه ۹۸

لیست رشته های بدون کنکور پیام نور ۹۸ در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده است و در مقابل هر رشته ، ظرفیت پذیرش نیز مشخص می باشد. بنابراین توصیه می شود با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را دانلود و بررسی نمایید.

  • مهندسی کامپیوتر 
  •  حقوق 
  • فقه و مبانی حقوق اسلامی 
  • مدیریت صنعتی 
  • مترجمی زبان انگلیسی

شهریه دانشگاه پیام نور واحد علویجه ۹۸

داشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های شهریه پرداز است و دانشجویان بایستی در هرترم شهریه ثابت و متغیر را پرداخت نمایند. شهریه ثابت بر اساس نوع رشته تحصیلی و سال ورود به دانشگاه تعیین می شود و میزان آن تا زمان فارغ التحصیلی ثابت می باشد. ولی شهریه متغیر بر اساس تعداد و نوع واحدهای انتخابی تعیین می گردد.

علوم پایه

علوم پایه

علوم انسانی

فنی و مهندسی

شهریه ثابت

۱۸۵/۰۰۰ تومان

شهریه ثابت 

۱۷۵/۰۰۰ تومان

شهریه ثابت

 ۱۷۵/۰۰۰ تومان

شهریه دروس نظری (هرواحد درسی) 

۱۸/۰۰۰ الی ۲۷/۰۰۰ تومان

شهریه دروس نظری (هرواحد درسی) : ۱۸/۰۰۰ الی ۲۶/۰۰۰ تومان

شهریه دروس نظری (هرواحد درسی) 

۲۰/۰۰۰ الی ۳۰/۰۰۰ تومان

شهریه دروس عملی (هرواحد درسی) 

۸۵/۰۰۰ الی ۱۲۵/۰۰۰ تومان

شهریه دروس عملی (هرواحد درسی)

۶۵/۰۰۰ الی ۸۰/۰۰۰ تومان

شهریه دروس عملی (هرواحد درسی)

۸۵/۰۰۰ الی ۱۲۵/۰۰۰ تومان

اعتبار مدرک دانشگاه های پیام نور واحد علویجه ۹۸

دانشگاه پیام نور یکی از زیر یکی از دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است و از لحاظ اعتبار مدرک به دلیل اینکه این دانشگاه مورد تائید وزارت علوم است مانند دیگر دانشگاههای زیر مجوعه ی این وزارت خانه است .فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور همچنین پس از فارغ التحصیلی از نظر استخدام شدن نیز با مشکلی مواجه نخواهند شد و همه سازمان ها از فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز استخدام می کنند.

از نظر امکان ادامه تحصیل در دانشگاههای خارج از کشور برای این دسته از دانشجویان و پذیرفتن مدرک این دانشگاهها باید گفت که اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی وابسته به دانشگاه و کشور مورد تقاضا می باشد زیرا بر اساس بررسی های انجام شده ، برخی از کشور ها در پذیرش دانش آموختگان دانشگاه پیام نور سخت گیرترند ولی برخی از کشور ها مانند هند ، مالزی ، انگلستان ، استرالیا راحت تر از فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور پذیرش می کنند.

 

[banner]

[contact_info title= “ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد علویجه”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

با در نظر گرفتن این موضوع که در حال حاضر پذیرش بالغ بر ۸۵ درصد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.