خانه / اعلام نتایج / تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲

تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲

معدل یکی از معیارهای ارزیابی جهت پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی می باشد، به همین دلیل اهمیت تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲، دو چندان خواهد شد، زیرا در سال جاری نیمی از نتیجه نهایی، وابسته به معدل داوطلب است.

به همین خاطر، بیش تر متقاضیان به دنبال ارتقا تحصیلی خود هستند تا بتوانند بهترین نتیجه را از شرکت در سنجش مذکور داشته باشند.

در ادامه تلاش کرده ایم تا علاوه بر شرح تاثیر و شرط معدل در سنجش نمونه دولتی، به توضییح نکات کلیدی در خصوص افزایش معدل نیز بپردازیم، تا راهنمایی مناسبی را نیز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در صورتی که تمایل به دریافت برنامه درسی و یا اطلاع از نوین ترین شیوه های مطالعاتی جهت آماده سازی خود برای آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ را دارید، می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

[contact_info title= “تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲”] 

تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ چقدر است ؟

همان طور که اطلاع دارید، آزمون ورودی نمونه دولتی از پایه ششم به هفتم حذف شده و این مدارس به صورت هیات امنایی اقدام به جذب دانش آموز می نمایند.

اما در رابطه با آزمون ورودی نمونه دولتی نهم به دهم، باید بگوییم؛

با استناد بر اطلاعیه های منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، تاثیر معدل حدودا ۵۰ درصد بوده، یعنی ۵۰ درصد از نمره نهایی داوطلبان جهت پذیرفته شدن در مدارس نمونه دولتی مربوط به معدلشان است.

شرط معدل آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲

شرط معدل آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲

در بخش قبلی به خوبی متوجه تاثیر ۵۰ درصدی معدل بر روی نتیجه نهایی ازمون نمونه دولتی شده ایم، حال باید به این نکته بسیار مهم نیز اشاره کنیم که یکی از شروط اصلی ثبت نام در این سنجش، شرط معدل است.

به عبارتی دیگر، دانش آموزی که معدل وی حداقل ۱۷ نباشد، حق شرکت در آزمون را نداشته و به هیچ عنوان نمی تواند ثبت نام خود را نهایی نماید.

نکته ۱ : با در نظر گرفتن این موضوع مهم که در زمان نام نویسی، هنوز معدل کل سال نهم متقاضی مشخص نشده، ملاک، معدل نوبت اول خواهد بود.

نکته ۲ : فراموش نکنید، تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی با معدل گفته شده در نکته ۱ متفاوت است.

نکته ۳ : با توجه به نکته ۲، اگر معدل نهایی پایه نهم دانش آموزی از ۱۷ کم تر شود، دیگر شرایط لازم برای شرکت در آزمون را ندارد.

 افزایش معدل برای آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲

افزایش معدل برای آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲

حال که به خوبی متوجه اهمیت و ضرورت شرط معدل در آزمون نمونه دولتی شده اید، باید تمام تلاش خود را جهت داشتن معدل بالا به کار گیرید.

اگر چه تاثیر معدل در آزمون به تنهایی کافی نیست، اما می تواند امتیاز مثبتی برای شما نسبت به دیگر رقیبانتان باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع که دانش آموزان زیادی متقاضی شرکت در این سنجش هستند، در ادامه تلاش کرده ایم تا روش هایی جهت ارتقا معدل را برای شما شرح دهیم؛

۱_ داشتن یک برنامه ریزی صحیح و اصولی؛

داوطلبان باید از همان ابتدای سال تحصیلی، با یک برنامه مناسب و اصولی اقدام به مطالعه منابع نمایند، تا علاوه بر داشتن آمادگی کامل برای امتحانات، بتوانند خودشان را برای شرکت و پذیرش در مدارس نمونه دولتی نیز آماده سازند.

۲_ هنگام ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، شرط معدل موضوع مهمی است، و شما باید در نیم سال اول تحصیلی، موفق به کسب معدل کل بالای ۱۷ شده باشید.

تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ چقدر است ؟

۳_ آشنایی با روش های اصولی و صحیح مطالعه؛

با در نظر گرفتن سطح کیفی آموزشی در مراکز، متقاضیان باید بتوانند بهترین روش مطالعه دروس را پیدا کنند، زیرا در صورت عدم اصلاح روش مطالعه، ممکن است بازدهی مناسب را نداشته باشند.

۴_ سهیمه؛

تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی نهم بسیار زیاد بوده اما در نظر گرفتن سهمیه نیز می تواند شانس داوطلب برای پذیرش حتی با نمره پایین را نیز بیش تر سازد.

کارشناسان تحصیلی مجموعه الو مشاوره، با سال ها تجربه در خصوص، آموزش نحوه درست مطالعه و برنامه ریزی، آماده کمک به شما عزیزان در هر ساعتی از شبانه روز هستند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره های تحصیلی در هر زمینه ای با مرکز ما تماس بگیرید.

[contact_info title= “تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲”] 

سخن نهایی

تاثیر معدل در پذیرش دانش آموزان نمونه دولتی در سال جاری ۵۰ درصد شده و بخش دیگر آن مربوط به نتیجه آزمون داوطلب می باشد.

آموزش و پرورش با اعلام چنین موضوعی، اهمیت عملکرد و بازدهی دانش آموز در طول سال تحصیلی را نشان داده و قصد داشته تا محصلان پایه نهم بتوانند پیش از ورود به دوره دوم متوسطه و آماده شدن برای کنکور با شیوه صحیح مطالعه و برنامه ریزی درسی آشنا شوند.

در همین راستا تلاش کرده ایم تا در بطن این مقاله، به ارائه راهکارهای مفیدی در خصوص، افزایش معدل و تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی نهم بپردازیم، تا راهنمای مناسبی برای شما عزیزان باشد.

همچنین ببینید

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستند می بایست در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.