خانه / مشاوره تحصیلی تلفنی / شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان پزشکی

شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان پزشکی

شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان پزشکی
شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان پزشکی
[contact_info title= “شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان پزشکی”] 

یکی دیگر از سوالات دانشجویان در زمینه تحصیلی ، شرایط نقل و انتقالات یا میهمانی از دانشگاه ها است .  برخی از دانشجویان به دلایل های مختلف تصمیم به نقل و انتقال یا میهمانی از دانشگاه مبدا خود دارند، گاها دیده شده که دانشجویان به هنگام مراجعه  به واحد مربوطه در دانشگاه با جمله : « شما واجد شرایط انتقال و یا میهمانی نیستی » مواجه می شوند، به همین خاطر در پی آن هستند که از شرایط آن مطلع شوند. تلاش ما بر این است در این مقاله به شرح شرایط ” شرایط نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان پزشکی “ اختصاص دهیم، همچنین شما دانشجویان گرامی می توانید در خصوص این موضوع با مشاوران مجرب ما در مرکز مشاوره الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.

شرایط انتقال و میهمانی دانشجویان پزشکی

تنها با درخواست انتقال و یا میهمانی داوطلبانی موافقت خواهد شد که علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی برای اخذ انتقالی ، باید دارای شرایطی که در این قسمت به آن پرداخته ایم نیز باشند.

شرایط میهمانی دانشجویان پزشکی

 بعضی از داوطلبان در زمان انتخاب رشته مسافت دانشگاه ، شرایط خوابگاهی و … را در نظر نمی گیرند و در دوران تحصیل دچار مشکل می شوند. نکته حائز اهمیت این است که با درخواست نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان به راحتی موافقت نمی شود.

 درخواست میهمانی به سایر دانشگاه ها بایستی با توافق دانشگاه های مبدا و مقصد صورت گیرد ، در این حالت دانشجویان می توانند محل تحصیل خود را برای مدت کوتاهی تغییر دهند. برای درخواست میهمانی ، داوطلب باید حداقل یک نیمسال را در دانشگاه مبدا گذرانده باشد. دانشجویان می توانند تا ۴۰ واحد درسی را به صورت میهمان بگذرانند.

دانشجویان واجد شرایط گروه پزشکی که قصد درخواست انتقالی و میهمانی را دارند می توانند در زمان مقرر (برای نیمسال اول از ۱۵ اردیبهشت الی ۱۵ خرداد و برای نیمسال دوم تحصیلی از ۲۰ آبان تا ۱۰ آذر ) در ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان پزشکی شرکت نمایند. ثبت نام میهمانی دانشجویان علوم پزشکی در سامانه نقل و انتقالات انجام می گیرد، داوطلبان باید درخواست خود را در این سامانه ثبت نماید.

شرایط انتقالی

  1. دانشجویان مقطع کارشناسی بعد از گذراندن ترم یک ، می توانند نسبت به درخواست انتقالی اقدام نمایند
  • ادامه تحصیل دانشجو در دانشگاه مبدا از لحاظ مقررات آموزشی و انظباطی بلامانع باشد.
  • دارا بودن حداقل معدل ۱۲.
  • نمره دانشجو در آزمون ورودی سالی که در دانشگاه پذیرفته شده است نباید از آخرین فرد پذیرفته شده در همان سال و رشته تحصیلی در دانشگاه مقصد ، کمتر باشد.
  • دانشجویان رشته های دکترای حرفه ای پزشکی ، داروسازی و دندان پزشکی برای درخواست انتقال باید دو ترم تحصیلی را گذرانده باشند.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا  ، انتقال دانشجویان فقط در صورت دارا بودن شروط زیر امکان پذیر می باشد.

  • در صورت شهادت ، فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده دانشجو
  • معلولیت یا بیماری صعب العلاج دانشجو

     ۲. دانشجویان دختر در صورت ازدواج رسمی و دائمی ، چنانچه محل تحصیل یا اشتغال همسرشان (با تایید مراجع زیربط) در شهر دیگری باشد می توانند درخواست خود را برای انتقال اعلام نمایند.

  • انتقال دانشجویان از دوره های روزانه ، شبانه و دانشگاه های غیر حضوری (پیام نور) به دانشگاه های حضوری از قبیل روزانه و شبانه و هم چنین از دانشگاه های غیر دولتی به دانشگاه های دولتی ممنوع می باشد اما انتقال برعکس آن در صورت موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد و رعایت شرایط و ضوابط مانعی نخواهد داشت.
  • دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل می باشند انتقال آن ها به دانشگاه های کشور تابع ضوابط مربوط به خود می باشد.
  • چنانچه با درخواست انتقال دانشجو موافقت شد دانشگاه مبدا باید در مدت یک هفته ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال نماید .
  • انتقال دانشجویان در هر مقطع تحصیلی تنها یک بار مجاز می باشد.

[banner]

[contact_info title= “شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان پزشکی”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری

مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری

مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری [contact_info title= “مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری “]  موفقیت در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.