خانه / سربازی / امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
امریه-وزارت-ارتباطات-و-فناوری-اطلاعات

امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

امریه-وزارت-ارتباطات-و-فناوری-اطلاعات

[contact_info title= “امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات”]

در کشور ما ایرانT سربازی به صورت اجبار است و هر مردی که سن ۱۸ سال را داشته باشد شامل ارائه این خدمت به کشور می باشد . عده ای از مشمولان خدمت سربازی به علت داشتن تخصص هایی در زمینه تجربی و تحصیلی میتوانند خدمت سربازی خود را بصورت ارائه خدمات به ارگان خاصی که توانایی فعالیت در آن را دارا می باشند ارائه کنند که البته بایستی شرایط پذیرفته شدن در آن ارگان را دارا باشند و پس از آن درخواست آنها مورد بررسی بیشتری قرار خواهد گرفت . امریه های وزارت خانه های مختلف یک فرصت بسیار ارزنده برای دارندگان تخصص در زمینه های مختلف است بدین صورت که با مشغول شدن در این محیط ها هم کارایی و تجربه خود را افزایش میدهند و هم اینکه امر مهم و ضروری مثل خدمت سربازی را پشت سر می گذارند. در ادامه مطلب ” شرایط اخذ امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ” ارائه خواهد شد.

شناخت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئولیت پشتیبانی، توسعه و مدیریت زیر ساخت ملی مخابراتی و اطلاعاتی کشور عزیزمان ایران را بر عهده دارد. به واسطه امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افراد فعال و خلاق در زمینه تکنولوژی برای توسعه و ارتقا فناوری سطح نظامی و خصوصی کشور به کار گرفته می شوند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با جذب نیروی امریه سربازی به اهداف مهمی از جمله افزایش امنیت فضای سایبری، یکپارچگی سیستم نظارتی، ایجاد دولت همراه و دستیابی به رشد ابعاد دولت الکترونیک دست پیدا خواهد کرد.

شرایط عمومی امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

برای دریافت امریه وزارت ارتباطات متقاضیان باید حداقل یکی از موارد زیر را دارا باشند.

  • فرد عضوی از خانواده های شهدا، ایثارگران جانبازان یا رزمندگانی باشد که حداقل ۶ ماه در جبهه حضور داشته اند.
  •  فرد متقاضی ازدواج کرده باشد.
  •  پدر متقاضی در قید حیات نباشد.
  •  افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.
  •  افرادی که سابقه ۶ ماه فعالیت بسیج داشته باشند.
  •  کسانی که حافظ یا قاری قرآن باشند.
  •  فارغ التحصیلانی که معدل دانشگاهی آنها بالاتر از ۱۷ باشد.

پس از پایان دوره خدمت سربازان امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و واحدهای زیرمجموعه آن هیچ گونه تعهدی نسبت به استخدام افراد نخواهد داشت. افراد متقاضی خودشان باید نسبت به تامین محل اقامت خود اقدام نمایند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچگونه تعهدی در این خصوص نخواهد داشت.

شرایط تخصصی امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزارت ارتباطلات و فناوری نیازمندی های پرسنلی ستاد و دستگاه های تابعه را سالانه تغییر می دهد. بنابراین برای اطلاع از سهمیه و رشته های تحصیلی مورد نیاز می بایست اطلاعیه وزارت ارتباطلات را مطالعه کنید. در صورت نیاز و ایجاد سوال و ابهام با مشاورین ما در مرکز مشاوره تلفنی الو مشاوره  تماس بگیرید.

  • فرآیند جذب سربازان امریه در تهران و شهرستان ها به صورت بومی انجام خواهد گرفت.
  • مشمولین بومی به افرادی که در فاصله  ۳۵ کیلومتری از مراکز استان سکونت داشته باشند اطلاق می شوند.

در این مرحله وزارت ارتباطات و فناوری به متقاضیان با مدارک کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های تحصیلی مخابرات، کامپیوتر، امنیت فضای سایبری، فناوری اطلاعات، حقوق، مهندسی برق، بیوانفورماتیک، اقتصاد و علوم اجتماعی امریه وزارت ارتباطات اختصاص می دهد.

مراحل دریافت اخذ امریه وزارت ارتباطات و فناوری و اطلاعات چگونه است؟

  • پس از اتمام دوره آموزشی افراد باید به وزارت ارتباطات و فناوری مراجعه و معرفی نامه خود را برای انجام خدمت به واحد های زیرمجموعه وزارتخانه مورد نظر دریافت نمایند.
  • متقاضیان دریافت امریه وزارت ارتباطات در صورتی که شرایط عمومی و تخصصی را دارا هستند، باید در سایت وزارت ارتباطات و فناوری ثبت نام کنند. متقاضیان باید مدارک مورد نظر را با همان فرمت مشخص شده در سایت تکمیل و ارسال نمایند.
  • پس از انجام ثبت نام، یک کد رهگیری به متقاضی اعلام می گردد و او می تواند از این طریق درخواست خود را پیگیری نماید.
  • افراد برگزیده برای انجام مصاحبه علمی به صورت حضوری به مراجعه ذیصلاح معرفی خواهند شد. ایشان بعد از دریافت تاییده های مورد نظر به ستادکل نیروهای مسلح معرفی می گردند. افراد انتخاب شده با دریافت مجوز امریه از طرف ستاد نیرو های مسلح برای گذراندن دوره آموزشی به یگان مربوطه اعزام خواهند شد.
  • در روز مصاحبه علمی به صورت حضوری افراد می بایست گواهی عدم سوء پیشینه به همراه چهار قطعه عکس ۳*۴ پشت نویسی شده و مستندات لازم که قبلا تصاویر آن را ارسال کرده اند به همراه داشته باشند.
  • افراد پذیرفته شده در مرحله نهایی باید حداقل ۴۵ روز قبل از تاریخ اعزام به دوره آموزشی به منظور ارائه اصل برگه اعزام به خدمت خود به اداره کل امور اداری و پشتیبانی وزارت ارتباطات مراجعه نمایند.

متقاضیان امریه ارتباطات و فناوری ابتدا در سامانه مربوطه ثبت نام و پس از انجام گزینش های نهایی در صورت پذیرفته شدن جهت دریافت برگه اعزام به خدمت اقدامات لازم را به عمل آورند.

امریه وزارت ارتباطات و فناوری به چه افرادی تعلق نخواهد گرفت؟

  • افرادی که شرایط عمومی و تخصصی را ندارند.
  • کسانی که از خدمت سربازی غیبت کرده اند یا بیشتر از ۹۰ روز اضافه خدمت دارند.
  • افرادی که دارای سابقه خدمت در مراکز نظامی و انتظامی می باشند.
  • متقاضیانی که در طول خدمت سربازی قصد ادامه تحصیل ، گرفتن معافیت کفالت و پزشکی و اخذ کسری خدمت و… دارند.
  • کسانی که یکی از بستگان سببی و نسبی(فرزند، برادر، داماد، برادر همسر، عمو یا فرزندان عموو دایی، خاله ، عمه، برادرزاده، خواهرزاده) شاغلین وزارت خانه ها و شرکت های زیرمجموعه می باشند.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه :

شرایط و قوانین ایست خدمت سربازی
امریه سربازی قوه قضایه 
جریمه غایبین سربازی 
 کفالت سربازی چیست؟
 جریمه غیبت سربازی
 شرایط تحصیل همزمان با خدمت سربازی 
شرایط کسری خدمت 
راهنمای دریافت امریه سربازی

[banner]

[contact_info title= “امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید …

همچنین ببینید

شرایط خرید خدمت سربازی

شرایط خرید خدمت سربازی

[contact_info title= “شرایط خرید خدمت سربازی”]  با توجه به اینکه دوره خدمت سربازی طولانی می …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.