خانه / کارشناسی ارشد / زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری

[contact_info title= “زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری”]

پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، نوبت به حساس ترین مرحله پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد یعنی انتخاب رشته می رسد. پس از پشت سر گذاشتن این مرحله حساس و سرنوشت ساز، داوطلبان بی صبرانه منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری هستند. از این رو قصد داریم در این به متداول ترین سوالات داوطلبان همچون زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۹۹، نحوه مشاهده نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سراسری ۹۹ و … بپردازیم. بنابراین توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها و با دقت مطالعه فرمایید.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۹۹

پذیرش در رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری از حساسیت بالایی برخوردار است و باییستی سوابق علمی، شرایط و کارنامه تک تک داوطلبان به دقت بررسی شود و انجام این کار نیازمند صرف وقت زیادی می باشد و مطمئنا اعلام نتایج چند هفته به طول خواهد انجامید. بنابراین با توجه به این که زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دهه دوم خرداد ۹۹ می باشد، بنابراین نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری نهایتا دهه اول شهریور ماه منتشر خواهد شد تا پذیرفته شدگان هر چه سریع تر برای ثبت نام حضوری خود نیز اقدام نمایند و از مهر ماه وارد دانشگاه شوند. شما داوطلبان می توانید برای اطلاع از تاریخ دقیق اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری در کانال تلگرام الومشاوره عضو شوید و از آخرین اخبار کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ مطلع گردید.

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۹۹

برای مشاهده نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری، بایستی به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید و سپس مطابق راهنمای تصویری زیر کارنامه خود را دریافت کنید :

مرحله اول

انتخاب گزینه “سراسری” از منوی قرار داده شده در سمت راست سایت

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مرحله دوم

کلیک بر روی لینک “سامانه جامع آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۱۳۹۹”

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مرحله سوم

بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک کنید.

مرحله چهارم

سپس یکی از مراحل زیر را انتخاب و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

مرحله پنجم

پس از وارد شدن به سامانه دریافت نتایج ، گزینه مشاهده کارنامه نهایی را انتخاب نمایید :

چنانچه بنا به هر دلیلی موفق به مشاهده نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ نشدید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی الومشاوره تماس بگیرید تا کارشناسان مرکز، نتایج را در اختیار شما قرار دهند.

فراموشی شماره پرونده و عدم دریافت کارنامه

چنانچه شماره پرونده خود را فراموش کرده اید ، موفق به دریافت کارنامه نخواهید بود بنابراین بایستی آن را بازیابی نمایید. اما نحوه بازیابی به چه صورت می باشد ؟ برای دریافت مجدد شماره پرونده خود بایستی به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایید بدین طریق که پس از وارد شدن به سایت sanjesh.org از منوی قرار داده شده در سمت چپ سایت ، گزینه “ارسال درخواست” را انتخاب کنید و پس از عضویت در سایت ، می توانید درخواست دریافت شماره پرونده را مطرح نمایید.

چند لحظه پس از ثبت درخواست شماره پرونده به شما ارائه می گردد که می توانید با استفاده از آن کارنامه را دریافت نمایید. چنانچه موفق به ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور نمی شوید ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید تا راهنمای دریافت نمایید.

سوالات متداول داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ :

پرسش : آیا نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد و سراسری همزمان با هم اعلام می شود؟
پاسخ : خیر. نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری از طریق سایت sanjesh.org و نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org منتشر خواهد شد.
پرسش : آیا امکان اعتراض به نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۹۹ وجود دارد؟
پاسخ : بله سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله این امکان را در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا در صورت اعتراض به نتایج، با مراجعه به سیستم ارسال درخواست سایت سنجش، اعتراض خود را نسبت به نتایج اعلام شده ثبت نمایند.
پرسش : اگر سهوا یک عدد از کد رشته محل را اشتباه وارد کرده باشیم، تکلیف چیست؟
پاسخ : در این صورت می توانید درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته را با مراجعه به سایت سنجش، ثبت نمایید.

[arshad]

[contact_info title= “زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.