خانه / معرفی رشته ها / معرفی رشته تکنسین پروتزهای دندانی
معرفی رشته تكنسين پروتزهای دندانی

معرفی رشته تکنسین پروتزهای دندانی

معرفی رشته تکنسین پروتزهای دندانی

[contact_info title= “معرفی رشته تکنسین پروتزهای دندانی”] 

داوطلبان کنکور سراسری نیاز دارند تا اطلاعات کاملی درباره رشته های مختلفی که در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری درج شده است داشته باشند تا بتوانند یکی از این رشته ها را انتخاب نمایند. یکی از رشته های جدید در دفترچه انتخاب رشته ، رشته تکنسین پروتزهای دندانی است . داوطلبان باید پیش از هر انتخابی با ارزیابی ویژگی های مد نظر و مطابقت با توانمندی ها و علایق خود تصمیم بگیرند که آیا می توانند در رشته تکنسین پروتزهای دندانی موفق باشند ، یا خیر ؟ آیا این رشته همان رشته مورد علاقه شان است ؟ این ارزیابی ها و اطلاعات شامل آشنایی با هدف رشته تکنسین پروتزهای دندانی ،  و وضعیت بازار کار رشته تکنسین پروتزهای دندانی پس از فارغ التحصیلی است که می تواند راهنمای خوبی برای داوطلبان کنکور سراسری انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد باشد . به همین منظور می توانید با مطالعه کامل این مقاله به اطلاعات مورد نیاز  در مورد معرفی رشته تکنسین پروتزهای دندانی دسترسی پیدا کنید.

هدف رشته تکنسین پروتزهای دندانی

هدف از رشته تکنسین پروتزهای دندانی تربیت متخصصان مورد نیاز لابراتوارهای دندانپزشکی مراکز آموزشی ، درمانی دولتی و خصوصی است. افرادی که با ساختن عضو مصنوعی برای کار ثابت مانند دندان مصنوعی (دندانپزشک ، قالب دندان را تهیه می‌کند و متخصص پروتزهای دندانی براساس قالب ، دندان را می‌سازد) و عضو مصنوعی برای کار متحرک مانند پلاک‌های ارتودنسی در لابراتورهای دندانسازی و کلینیک‌های دندانپزشکی حضوری فعال دارند. البته لازم به ذکر است که رشته تکنسین پروتزهای دندانی صرفا در مقطع کاردانی ارائه می گردد.

توانایی های لازم برای رشته تکنسین پروتزهای دندانی

  •  نیاز به دستانی توانمند و ماهر 
  • حساسیت و دقت فراوان
  • آشنایی کامل با دروس فیزیک ، شیمی و زیست‌شناسی
  • صبر و حوصله فراوان

بازار کار رشته تکنسین پروتزهای دندانی

با توجه به توانمندی‌هایی که دانشجویان این رشته در طی تحصیل کسب می‌کنند ، به راحتی می‌توانند جذب بازار کار شده و شغل مد نظر خود را به دست بیاورند. همچنین فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به صورت مستقل نیز اقدام به تأسیس لابراتور کنند و یا در کلینیک‌های دندانپزشکی فعالیت نمایند زیرا هر دندانپزشک عمومی یا ارتودنتسیت برای ساخت دندان مصنوعی یا قالب‌های ارتودنسی باید با یک تکنسین پروتزهای دندانی همکاری نماید.

مشاوره انتخاب رشته تکنسین پروتزهای دندانی

باید توجه داشت که برای انتخاب رشته تکنسین پروتزهای دندانی فقط آشنایی با هدف رشته تکنسین پروتزهای دندانی و بازار کار آن نمی تواند تنها معیار داوطلبان کنکور سراسری قرار بگیرد بلکه حتما می بایست داوطلبان با مقایسه کارنامه های کنکور سراسری خود با رتبه های قبولی داوطلبان در کنکور سال های گذشته بتوانند شانس خود را برای قبولی در این رشته بسنجند و فرم انتخاب رشته خود را بر اساس شانس قبولی در انتخاب های خوشبینانه ، منطقی و بدبینانه تکمیل نمایند. توصیه می کنیم برای داشتن انتخاب رشته مناسب و بالا بردن شانس قبولی در رشته های مد نظر با کارشناسان مجرب مرکز الو مشاوره تماس گرفته و با دیدی مناسب و کسب اطلاعات کامل در این زمینه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایید. 

دروس تخصصی رشته تکنسین پروتزهای دندانی 

لیست دروس رشته تکنسین پروتزهای دندانی

بیوشیمی نظریآناتومی دندان نظری و عملیآسیب‌شناسیمیکروب‌شناسی نظری و عملی
بافت‌شناسی نظری و عملی آناتومی عمومی نظری و عملیبهداشت خانوادهپروتز کامل نظری و عملی
ارتودنسی نظری و عملی استاتیک نظری و عملیفیزیکاوکلوژن نظری و عملی
 لابراتوار اختصاصی پروتزهای اطفال و ارتودنسی نظری و عملیپروتز پارسیلمواد دندان نظری و عملی

همانطور که پیش تر اشاره کردیم کارشناسان مرکز الو مشاوره آماده اند تا سوالات شما را در ارتباط با رشته تکنسین پروتزهای دندانی و بازار کار آن پاسخ بدهند.  همچنین داوطلبان می توانند برای کسب آخرین اخبار و اطلاعات کنکور سراسری عضو کانال تلگرام مرکز الو مشاوره شوند و اخبار تحصیلی ما را دنبال نمایند. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات در مورد سایر رشته های تحصیلی مطالب دیگر ما را در این زمینه مطالعه نمایید:

معرفی رشته مهندسی پزشکی
معرفی رشته بهداشت عمومی
معرفی رشته کار درمانی
معرفی رشته دندانپزشکی
 

[banner]

[contact_info title= “معرفی رشته تکنسین پروتزهای دندانی”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 
 

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۲

داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در گروه هنر هستند، می توانند با مطالعه دقیق …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.