خانه / ثبت نام بدون کنکور / لیست رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۲

لیست رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۲

متقاضیانی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۲ را دارند، می توانند پس از مطالعه لیست پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی رشته های تجربی و بررسی دقیق آینده شغلی هر رشته، با توجه به شرایط و بر اساس علایق خود، مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایند. با افزایش ظرفیت پذیرش رشته های بدون آزمون تجربی، داوطلبان می توانند رشته های متنوع تری را انتخاب کنند.

افراد علاقمند به ادامه تحصیل در رشته های تجربی می توانند بدون شرکت در کنکور سراسری نیز برخی از رشته های تجربی را انتخاب نمایند. اگر فرد داوطلب از نحوه نام نویسی در رشته اطلاعی نداشته باشد، ممکن است پس از ثبت نام قبولی وی لغو شود.

لیست رشته های پذیرش بدون آزمون تجربی ( پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی تجربی ) و جزئیات مربوط به هر رشته در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری و آزاد منتشر می شود.

[contact_info title= “رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۲”] 

لیست رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۲

افرادی که متقاضی ثبت نام در رشته های بدون آزمون هستند، می بایست در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری در ماه های مهر و بهمن، نسبت به ثبت نام اینترنتی در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. در ادامه این مقاله، لیست ثبت نام بدون کنکور تجربی ارائه شده است.

البته با توجه به اینکه تاکنون لیست رشته های بدون آزمون تجربی در سال جاری منتشر نشده است، لیست رشته های منتشر شده در سال گذشته را در جدول قرار داده ایم. به محض منتشر شدن لیست رشته های بدون کنکور تجربی سال جاری، در صورت وجود تغییرات، جدول زیر به روز رسانی خواهد شد.

لیست رشته های بدون کنکور تجربی
زمین شناسیشیمی محض
علوم دامیشیمی کاربردی
علوم و مهندسی باغبانیمهندسی طبیعت
علوم و مهندسی خاکترویج و آموزش کشاورزی پایدار
مهندسی فضای سبزمهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی
علوم و مهندسی جنگلعلوم و مهندسی شیلات
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهیگیاه پزشکی
علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)اقتصاد کشاورزی
زیست شناسی گیاهیاقیانوس شناسی
زیست شناسی جانوریعلوم آزمایشگاهی دامپزشکی
زیست شناسی دریامهندسی صنایع مبلمان
زیست شناسی سلولی و مولکولیبهداشت و بازرسی گوشت
زیست فناوریمیکروبیولوژی
بهداشت مواد غذاییکاردانی تکنولوژی مواد غذایی
کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطرکاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی
کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداریکاردانی تکنولوژی تولیدات دامی
کاردانی تکنولوژی جنگل داریکاردانی تولید و فرآوری خرما
کاردانی شیمی آزمایشگاهیکاردانی امور زراعی و باغی

مشاوره ثبت نام بدون کنکور تجربی

شرکت کنندگان باید توجه داشته باشند که رشته های پر طرفدار رشته تجربی از جمله رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و رشته های پیراپزشکی مانند هوشبری، پرستاری، بینایی سنجی و … به صورت بدون آزمون پذیرش ندارند و تنها لیست رشته های ارائه شده در جدول بالا، بدون کنکور پذیرش دارند.

با توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه های غیررانتفاعی، پیام نور و پردیس خود گردان نیازمند پرداخت شهریه می باشد، از این رو توصیه می کنیم حتما پیش از نام نویسی در این دانشگاه ها، شهریه مربوط به هر کدام را بررسی کنند و در صورتی که توان مالی پرداخت هزینه ها را دارند، نسبت به ثبت نام در این دانشگاه ها اقدام نمایند. در صورتی که از میزان شهریه هر یک از رشته ها اطلاع دقیقی ندارید، می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کنید و از راهنمایی های آنها در انتخاب دانشگاه خود بهره مند شوید.

[contact_info title= ” رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۲”] 

داوطلبان کنکور تجربی می توانند علاوه بر نام نویسی در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی تجربی، در رشته های پرطرفدار انسانی از جمله روانشناسی و مدیریت ها هم ثبت نام نمایند.

توصیه می شود حتما پیش از اقدام به ثبت نام در رشته های دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی تجربی از طریق مراجعه به سایت های سازمان سنجش و دانشگاه آزاد به آدرس اینترنتی azmoon.org، شرایط و جزئیات مربوطه را از دفترچه لیست رشته های بدون کنکور سراسری با دقت بررسی کرده و در نهایت ثبت نام خود را انجام دهید.

رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۲

کلام پایانی

در مقاله فوق لیست رشته های بدون کنکور تجربی سال گذشته ارائه شده است. به محض اعلام لیست رشته های بدون آزمون امسال، و در صورت وجود تغییرات در آن، جدول فوق به روز رسانی خواهد شد. همانطور که گفته شد با توجه به متفاوت بودن شهریه تحصیل در دانشگاه ها، توصیه می کنیم حتما پیش از ثبت نام در رشته های دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی تجربی، هزینه ها و جزئیات مربوط به آنها را با دقت بررسی کنید و در صورت وجود شرایط لازم، اقدام به ثبت نام نمایید.

چنانچه پس از مطالعه فوق همچنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان تحصیلی ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.