خانه / تیزهوشان و نمونه دولتی / شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲

شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲

اطلاع از میزان شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ برای دانش آموزان پذیرفته شده اهمیت بالایی دارد، زیرا ممکن است برخی افراد شرایط پرداخت کامل شهریه را نداشته و باید با مراجعه به مدرسه، اقدام به قسط بندی آن نمایند.

البته شهریه مدرسه نمونه دولتی، با توجه به امکانات، منطقه و شهریه مدارس غیر انتفاعی مشخص می شود، نکته حائز اهمیت این است که این مبلغ در هر استان کاملا متفاوت است.

در ادامه به شرح مقدار شهریه مدارس نمونه دولتی و نحوه پرداخت آن پرداخته ایم، تا اطلاعات مناسبی را نیز در این خصوص در اختیار شما قرار داده باشیم.

جهت دریافت اطلاعات بیش تر در خصوص، نحوه پذیرش مدارس نمونه دولتی، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

[contact_info title= “شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲”] 

شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ پایه ششم

معمولا میزان شهریه مدارس نمونه دولتی برای پایه های پایین تر، کم تر بوده ولی برای پایه های بالاتر، شهریه بیش تری دریافت می شود.

البته با توجه به جدول زیر، دانش آموزان کلاس ششمی، برای تحصیل در مدارس نمونه دولتی، شهریه ای در بازه گفته شده را باید پرداخت کنند.

پایه تحصیلیساعات آموزشیحداقل شهریهحداکثر شهریه
ابتدایی۳۱ ساعت۲ میلیون تومان۷ میلیون ۵۰۰ هزارتومان

شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ دبیرستان

شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ دبیرستان

با توجه به تفاوت وضعیت درآمدی افراد در جامعه، میزان شهریه در هر منطقه متفاوت می باشد.

البته شهریه مدارس نمونه دولتی، نباید از یک میزان بیش تر و یا کم تر باشد. در جدول زیر، شهریه مصوب استان های کشور برای دوره اول و دوم متوسطه شرح داده شده است؛

پایه تحصیلیساعات آموزشیحداقل شهریهحداکثر شهریه
متوسطه اول۳۸ ساعت۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان۸ میلیون تومان
متوسطه دوم۴۲ ساعت۴ میلیون تومان۱۲ میلیون تومان

پرداخت شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲

همان طور که می دانید، پس از پذیرش دانش آموزان، باید در زمان مشخص شده که از طرف مدرسه قبلی اعلام می شود، برای نام نویسی در موسسه جدید اقدام نمایند، و تمامی مدارک لازم را نیز هنگام ثبت نام ارائه دهند.

معمولا در همین مرحله باید نسبت به پرداخت شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ اقدامی صورت گیرد. (این روند هر ساله به یک صورت بوده و امسال نیز هیچ تغییری نداشته است)

آیا می توان شهریه را به صورت اقساطی نیز پرداخت کرد ؟

چگونگی دریافت شهریه کاملا وابسته به مدرسه و مسئولان است، خوشبختانه بسیاری از مدارس نمونه دولتی این امکان را برای برخی از دانش آموزان خود که بضاعت مالی چندانی ندارند، فراهم می کند.

عوامل موثر بر شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲

سازمان آموزش و پرورش، شهریه متفاوتی را برای مدارس نمونه دولتی هر استان در نظر گرفته و موارد اثر گذار بر روی میزان تغییر شهریه را نیز مشخص کرده است؛

_ امکانات مدارس

_ درآمد مردم هر منطقه

_ ساعات آموزشی

_ شهریه مدارس غیر انتفاعی (شهریه مدارس نمونه دولتی در هر منطقه، یک دوم شهریه مدارس غیر انتفاعی همان مدرسه است)

تاثیر سهمیه در میزان شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ 

تاثیر سهمیه در میزان شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ 

میزان تاثیر سهیمه در شهریه مدارس نمونه دولتی، حدودا ۱۰ درصد است، که شامل سهمیه فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران است. افراد مشمول چنین سهمیه هایی می توانند از امتیاز خود برای پذیرش، البته بر اساس قوانین و ظرفیت های اختصاص یافته استفاده نمایند، اما مقدار شهریه پرداختی آن ها با سایر دانش آموزان یکسان است.

جدول نرخ شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲

جدول نرخ شهریه مدارس نمونه دولتی 1402

[contact_info title= “شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲”] 

سخن نهایی

با توجه به محبوبیت مدارس نمونه دولتی،دانش آموزان زیادی سالانه قصد تحصیل در این مراکز را دارند، افراد پذیرش شده، جهت تحصیل ملزم به پرداخت شهریه هستند، یعنی باید با توجه به منطقه و نوع امکانات ارائه شده توسط این موسسه، اقدام به پرداخت هزینه نمایند.

البته عوامل زیادی بر روی تعیین شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲، تاثیر گذار است که در متن مقاله به شرح مهم ترین آن ها پرداخته و بازه قیمتی آن را نیز برایتان آورده ایم.

چنانچه نیاز به دریافت اطلاعاتی درباره چگونگی ثبت نام در مدارس نمونه دولتی را دارید، می توانید با مشاورین مرکز ما تماس بگیرید.

همچنین ببینید

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستند می بایست در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.