خانه / ثبت نام بدون کنکور / زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری
زمان-ثبت-نام-و-انتخاب-رشته-بدون-کنکور-سراسری

زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری

زمان-ثبت-نام-و-انتخاب-رشته-بدون-کنکور-سراسری

[contact_info title= “زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری”]

افراد بسیاری علاقمند به ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری هستند. با توجه به این که امسال دومین دوره ای است که ثبت نام رشته های بدون کنکور به صورت مجزا از کنکور سراسری انجام می شود، بسیاری از افراد علاقمند به تحصیل در این کد رشته ها با نحوه ثبت نام و انتخاب رشته آن آشنا نیستند، به همین دلیل مشاوران مرکز الومشاوره، این مطلب را در این خصوص برای شما داوطلبان گرامی آماده کرده اند.

زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری ۹۹

با توجه به اطلاعات مندرج در  دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری، داوطلبان واجد شرایط می توانند در بازه زمانی ۲۰ اسفند ۹۸ لغایت ۳۱ شهریور ۹۹ با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری نمایند. لازم است گفته شود که مرحله اول ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری مهر ۹۹ فقط به صورت اینترنتی و ثبت نام نهایی به صورت حضوری خواهد بود. این فرصت طولانی برای ثبت نام رشته های بدون آزمون، به تمامی داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری نیز داده شده تا در صورت تمایل به ثبت رشته های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

“ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری تا ۷ مهر ۹۹ تمدید شد.

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۹

برای انجام یک انتخاب رشته منطقی بایستی در ابتدا دفترچه انتخاب رشته بدون کنکو سراسری را با دقت مطالعه نموده ، سپس کد رشته های خود را انتخاب و به ثبت برسانید. لازم به ذکر است که دفترچه مذکور فقط شامل رشته های بدون آزمون دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور و غیرانتفاعی است و رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در دفترچه ای مجزا منتشر شده است. 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۹

جهت دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری ورودی مهر ۹۹ کلیک نمایید.
جهت دانلود اصلاحیه دفترچه ثبت نام بدون کنکور مهرماه ۹۹ کلیک نمایید.
جهت دانلود اصلاحیه دوم دفترچه ثبت نام بدون کنکور مهر ۹۹ کلیک نمایید.

مراحل ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۹

با توجه به اطلاعات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور سراسری ، نحوه ثبت نام به شکل ذیل خواهد بود:

مرحله اول : به سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  مراجعه کنید, دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته دوره کارشناسی پیوسته بدون کنکور را به دقت مطالعه کنید و رشته های مدنظر را مطابق علاقه مندی خود اولویت بندی کنید.

مرحله دوم : مدارک لازم برای ثبت نام ( عکس ۴*۳ با کیفیت ) را تهیه و آن را در فرم پیش نویس ثبت نام اسکن کرده و ثبت نام خود را انجام دهید و در آخر ثبت نام از ۱ تا حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل را وارد نمایید.

مرحله سوم: شما باید در انتظار تماس از سوی دانشگاه مورد نظر باشید. (از موارد تغییر یافته در روند ثبت نام این مرحله می باشد)

مرحله چهارم : پس از اینکه دانشگاه با داوطلب تماس برقرار کرد ، شما باید یک کد رشته را به عنوان کد رشته انتخابی خود اعلام کنید.

مرحله پنجم : در این مرحله شما به دانشگاه مراجعه می کنید و ثبت نام حضوری خود را انجام می دهید. طبق موارد ذکر شده در دفترچه ، داوطلب هزینه ثبت نام اینترنتی را در هنگام ثبت نام حضوری پرداخت می کند.

در صورتی که در فرایند ثبت نام و انتخاب رشته دچار ابهام و یا خطا شدید با مشاوران مرکز الومشاوره تماس حاصل نمایید.

نکات کلیدی انتخاب رشته صحیح و منسجم

  • قبل از انتخاب رشته ، دفترچه راهنمای انتخاب رشته دوره کارشناسی پیوسته باآزمون دانشگاه ازاد را به طور کامل مطالعه نمایید و از جزئیات ،محتوا و ضوابط موجود در آن اطلاع کسب نمایید.
  • جهت جلوگیری از بروز خطاهای احتمالی موجود در انتخاب رشته از فرم پیش نویس در صفحه آخر دفترچه انتخاب رشته استفاده نمایید.
  • رشته های مدنظر خود را براساس علاقه و کارنامه نتیجه اولیه کنکور سراسری اولویت بندی کنید. بسیاری از داوطلبان جهت اولویت بندی صحیح رشته ها از مشاورانی با تخصص در این زمینه کمک می گیرند. اما لازم است گفته شود قبل از ثبت نهایی رشته ها، از درستی علاقه مندی های خود اطمینان حاصل نمایید.
  • توجه داشته باشید شما فقط مجاز به انتخاب کردن رشته هایی می باشید که در کنکور سراسری آن گروه ازمایشی شرکت کرده اید . به زبان ساده تر، در صورتی که شما در کنکور تجربی شرکت کرده اید، مجاز به انتخاب رشته محل هایی می باشید که در زیرگروه علوم تجربی قرار دارند.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان رشته های بدون آزمون :

معرفی رشته های بدون کنکور سراسری
رشته های پزشکی بدون کنکور
راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری
شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری
لیست رشته های بدون کنکور سراسری
سایت اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه های سراسری

[konkor]

[contact_info title= “زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

با در نظر گرفتن این موضوع که در حال حاضر پذیرش بالغ بر ۸۵ درصد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.