خانه / کنکور سراسری / جواب کنکور سراسری ۱۴۰۲

جواب کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از برگزاری کنکور سراسری، شرکت کنندگان این آزمون می توانند نتیجه کار خود را در سایت sanjesh.org مشاهده کنند. نتایج هر سال در دو مرحله منتشر و به اطلاع شرکت کنندگان می رسد. مرحله اول اعلام جواب کنکور سراسری ۱۴۰۲ تقریباً یک ماه بعد از برگزاری آزمون یعنی مرداد ماه انجام می شود به صورت کارنامه اولیه یا علمی داوطلب صادر می شود.

در این مرحله داوطلبان مجاز بر اساس نمرات کسب شده خود در انتخاب رشته کنکور شرکت کرده و رشته محل های مورد علاقه خود را انتخاب می کنند. پس از پایان مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری، نتیجه نهایی آزمون، در شهریور ماه اعلام خواهد شد و در این مدت محل قبولی داوطلب مشخص می شود. با مطالعه کامل این مقاله متوجه خواهید شد که چه زمانی و چگونه نتایج کنکور سراسری را مشاهده کنید.

با توجه به ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، تمامی متقاضیان تحصیل در رشته های دانشگاه سراسری و آزاد در این آزمون مشترک شرکت کرده و با یکدیگر به رقابت می پردازند. دروس عمومی از کنکور حذف شده و آزمون در دو مرحله برگزار خواهد شد.

[contact_info title= “جواب کنکور سراسری ۱۴۰۲”]

زمان اعلام جواب اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از پایان مهلت انتخاب رشته کنکور، داوطلبان شرکت کننده در گزینش این آزمون بی صبرانه منتظر اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور هستند تا از قبولی یا عدم قبولی در آزمون مطلع شوند.

طبق آخرین اطلاعیه سنجش در مورد آزمون های سراسری از سال ۱۴۰۲، دروس عمومی از کنکور حذف شده و داوطلبان فقط دروس تخصصی را در آزمون پاسخ می دهند. همچنین مقرر شده است که کنکور سراسری دو بار در سال برگزار شود تا داوطلبان بتوانند در کنکور دی ماه یا تیر ماه و یا هر دو شرکت کنند و در پایان تیر و مرداد رشته خود را انتخاب کنند.

سازمان سنجش پس از برگزاری کنکور پاسخنامه داوطلبان این آزمون را بررسی کرده و نتایج اولیه را از طریق سایت خود به نشانی sanjesh.org در قالب کارنامه اولیه کنکور سراسری در اختیار کلیه داوطلبانی که ثبت نام کرده اند، قرار می دهد.

در کنکور سراسری لذا کلیه داوطلبانی که در کنکور ثبت نام کرده و در جلسه آزمون حضور یافته اند، می توانند با درج اطلاعات مورد نیاز، کارنامه اولیه خود را جهت اطلاع از وضعیت تحصیلی خود در آزمون کتبی دریافت کنند.

بر اساس اعلام معاونت سازمان سنجش، پاسخنامه اولیه نوبت اول دی ماه کنکور سراسری در اوایل اسفند ماه منتشر می شود که داوطلبان پس از مشاهده نتایج کنکور سراسری می توانند کارنامه خود را آنالیز کنند.

زمان اعلام جواب نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲

سازمان سنجش پس از پایان زمان انتخاب رشته کنکور سراسری، فرم آنلاین و اولویت انتخاب های داوطلبان را بررسی و نتایج نهایی کنکور سراسری را در سایت خود به نشانی sanjesh.org منتشر می کند.

داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته دوره های روزانه و غیر روزانه بوده و پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری در مرحله انتخاب رشته شرکت کرده اند، می توانند پاسخنامه را دریافت کنند.

پاسخ نهایی کنکور سراسری طبق اطلاعیه های سازمان سنجش اعلام می شود. پاسخ نهایی کنکور سراسری سال گذشته ۱۳ مهر بود که پیش بینی می شود پاسخ نهایی کنکور سراسری اواخر شهریور ماه منتشر شود.

مشاهده جواب کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از گذشت حدود یک ماه از برگزاری کنکور سراسری در دی ماه ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ و اصلاح و بررسی پاسخنامه داوطلبان کنکور سراسری، بر اساس اطلاعیه های انجام شده از طریق سازمان سنجش، لینک مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری در این سایت به آدرس sanjesh.org فعال شده است و امکان دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری برای کلیه داوطلبانی که در این آزمون ثبت نام کرده اند وجود دارد.

متقاضیانی که در دی ماه ۱۴۰۱ در نوبت اول کنکور سراسری شرکت می کنند، می توانند با مراجعه به سایت sanjesh.org و درج اطلاعات مورد نیاز، نتایج کنکور سراسری خود را در نیمه اول اسفندماه دریافت کنند و متقاضیانی که در نوبت دوم کنکور سراسری یعنی تیرماه ۱۴۰۲ شرکت می کنند، می توانند نتایج اولیه خود را در نیمه دوم مرداد دریافت کنند. در ادامه نحوه مشاهده جواب کنکور سراسری ۱۴۰۲ را توضیح خواهیم داد.

نحوه مشاهده جواب اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

  • ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org
  • انتخاب گزینه “سراسری” از منوی سمت راست
  • کلیک روی لینک کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری
  • انتخاب یکی از سه روش زیر و وارد کردن اطلاعات خواسته شده در روش انتخابی
  1. شماره شناسنامه و شماره داوطلبی
  2. شماره پرونده و کد رهگیری ۱۶ رقمی موجود در رسید ثبت نام
  3. شماره پرونده و شماره سریال ۱۲ رقمی
  • مشاهده نتایج

راهنمای تصویری نحوه مشاهده جواب کنکور سراسری ۱۴۰۲

ابتدا وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شوید.

در ادامه گزینه ” سراسری ” را از منوی سمت راست موجود در سایت سنجش انتخاب کنید.

جواب کنکور سراسری ۱۴۰۲

لینک “کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری” را لمس نمایید.

جواب کنکور سراسری ۱۴۰۲

یکی از سه روش زیر را انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

جواب کنکور سراسری ۱۴۰۲

نحوه مشاهده جواب نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲

جواب نهایی کنکوز سراسری ۱۴۰۲ در نیمه دوم شهریور ماه منتشر خواهد شد و داوطلبان می توانند جهت مشاهده نتایج نهایی، مراحل زیر را انجام دهند.

  • ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org
  • انتخاب گزینه سراسری از منوی سمت راست
  • انتخاب لینک مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲
  • انتخاب یکی از روش های زیر و وارد کرده اطلاعات خواسته شده
  1. شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و عبارت امنیتی
  2. شماره پرونده، شماره شناسنامه و عبارت امنیتی
  • مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲

نحوه مشاهده اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲

به سایت به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

گزینه “سراسری” را از منوی سمت راست انتخاب نمایید.

یکی از سه روش زیر را انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

لینک “مشاهده نتایج نهایی  سنجکنکور سراسری ۱۴۰۲” را لمس کنید.

جواب کنکور سراسری ۱۴۰۲

یکی از روش های زیر را جهت مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

لینک "مشاهده نتایج نهایی  سنجکنکور سراسری ۱۴۰۲" را لمس کنید.

نتایج نهایی را مشاهده کنید.

نحوه ثبت اعتراض به جواب کنکور سراسری ۱۴۰۲

سازمان سنجش آموزش کشور این فرصت را برای داوطلبان فراهم کرده است تا بتوانند در صورت اعتراض به نتایج کنکور، نسبت به بررسی مجدد نمره، اعمال سوابق تحصیلی و سهمیه و … از طریق سازمان سنجش اقدام کنند.

زمان ثبت اعتراض به جواب کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبانی که پس از انتشار نتایج اولیه و نهایی کنکور نسبت به مندرجات سوابق خود اعتراض دارند می توانند در زمان مقرر اعتراض یا درخواست خود را ثبت کنند. همزمان با انتشار نتایج، لینک ثبت اعتراض نیز در سایت سازمان سنجش فعال می شود که احتمالا برای نتایج اولیه در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۲ و برای نتایج نهایی در نیمه دوم شهریور ۱۴۰۲ سال جاری خواهد بود.

[contact_info title= “جواب کنکور سراسری ۱۴۰۲”]

کلام آخر

در مقاله فوق در رابطه با زمان مشاهده جواب کنکور سراسری ۱۴۰۲ مطالبی ارائه شد. همچنین نحوه مشاهده جواب اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ و مشاهده جواب نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ را به صورت تصویری قرار داده ایم. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق همچنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان تحصیلی ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.