خانه / کنکور سراسری / ثبت نام کنکور سراسری ۹۹
ثبت-نام-کنکور-سراسری-99
ثبت-نام-کنکور-سراسری-99

ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

ثبت-نام-کنکور-سراسری-99
ثبت-نام-کنکور-سراسری-۹۹

[contact_info title= “ثبت نام کنکور سراسری ۹۹”] 

هر ساله دانشگاه های سراسری که شامل دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی و پیام نور می باشند از طریق کنکور سراسری برای رشته های با آزمون دانشجو می پذیرند. ثبت نام کنکور سراسری فقط از طریق سایت سازمان سنجش و برای سه گروه آزمایشی اصلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و دو گروه آزمایشی شناور زبان های خارجی و هنر انجام می گیرد و داوطلبان می توانند علاوه بر شرکت در یک رشته اصلی در یک رشته شناور نیز ثبت نام نمایند. برای اطلاع از شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ می توانید به دفترچه راهنمای ثبت نام که هرساله از طریق سایت رسمی سازمان سنجش منتشر می گردد مراجعه نمایید.

جهت ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ در بازه زمانی مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایید.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون سراسری ۹۹

در سال های اخیر دانشگاه آزاد آزمون مجزا برای جذب دانشجو برگزار نمی کند و داوطلبان برای وارد شدن به این دانشگاه نیز می بایست از طریق کنکور سراسری اقدام نمایند. ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ۹۸ از تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۹۷ آغاز و تا ۲ اسفند ماه ۹۷ ادامه پیدا کرد که پیش بینی می شود ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ نیز در همین بازه زمانی صورت گیرد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و خرید کارت اعتباری نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. همچنین، داوطلبانی که در فرصت ذکر شده به دلیل آماده نبودن مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام و یا بی اطلاع بودن از زمان ثبت نام موفق به ثبت نام در زمان اولیه نشده اند مهلت مجدد ثبت نام داده می شود که طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش مهلت مجدد ثبت نام کنکور ۹۹ از ۱۲ اسفند ۹۸ آغاز و تا ۱۵ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

مراحل ثبت نام:

در مرحله اول می بایست به سایت ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ به نشانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و بر روی لینک ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ کلیک نمایید.

 خرید کارت اعتباری مربوطه و دریافت شماره سریال ۱۲ رقمی آن برای ثبت نام کنکور سراسری الزامی می باشد. لذا، برای انجام این کار می بایست بر روی لینک “خرید سریال ثبت نام” کلیک نموده و مطابق تصویر اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید ، لیکن،توجه داشته باشید که گروه آزمایشی خود را درست مشخص نمایید.

نکته: چنانچه تمایل به ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور را دارید ، گزینه علاقمندی آن را فعال کنید.

در این مرحله باید هزینه ثبت نام را از طریق کارت های عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم هستند، پرداخت نمایید.

پس از دریافت کد پیگیری ، بایستی مجددا به سامانه ثبت نام مراجعه نموده و شماره سریال را در فیلد مربوطه درج کنید. پس از انجام تمام مراحل فوق بایستی نوع مدرک دیپلم خود را انتخاب و بر روی “تایید” کلیک کنید.

در این مرحله داوطلبان باید سوابق تحصیلی خود را به ثبت برسانند. همانند تصویر بایستی کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی خود را در فیلدهای مشخص شده درج کنید.

در نهایت باید عکس داوطلب را بارگذاری نموده و فرم ثبت نام خود را تکمیل کنید و شماره پرونده و کدپیگیری را پرینت گرفته و تا پایان مراحل پذیرش در کنکور سراسری نزد خود نگه داری نمایید.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

از سال ۹۸ داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند به دو دسته داوطلبان نظام جدید و داوطلبان نظام قدیم تقسیم می شوند که هر یک برای شرکت در رشته های مختلف می بایست دارای شرایط خاصی باشند. به طور کلی شرایط شرکت در کنکور سراسری ۹۹ به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می گردد که به شرح زیر می باشد:

شرایط عمومی:

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی ازادیان رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • عدم عناد و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران.
  • عدم اعتیاد به هیچ گونه مواد مخدر.
  • عدم سوپیشینه کیفری.
  • نداشتن سابقه عضویت در در سازمان های غیر قانونی و علیه جمهوری اسلامی.
  • عدم احراز فساد اخلاقی.

شرایط اختصاصی:

  • دارا بودن مدرک دیپلم نظام قدیم و مدرک پیش دانشگاهی
  • دارا بودن مدرک دیپلم نظام جدید(۶-۳-۳)
  • داشتن گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت دائم و موقت (برای آقایان)
  • داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم نظام(۱۲ساله) فنی حرفه ای و کاردانش می باشند برای شرکت در آزمون سراسری حتما می بایست دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی باشند.
  • دانشجویان مقطع کاردانی در صورتی مجاز به شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ خواهند بود که مدرک کاردانی خود را حداکثر تا مورخ ۳۱ شهریور سال ۹۹ و یا ۳۰ بهمن ۹۹ دریافت نمایند.
  • داوطلبان در زمان ثبت نام نباید دانشجوی دانشگاه های دوره روزانه باشند و در صورت شرکت در این آزمون حداکثرمی بایست تا ۲۵ اسفند ماه ۹۸ انصراف خود را از دانشگاه اعلام نمایند.
  • آن دسته از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۸ مجاز به تحصیل در یکی از دانشگاه های روزانه شده باشند مجاز به شرکت در دوره های روزانه سال ۹۹ نمی باشند و می توانند در سایر دوره های نوبت دوم و غیر روزانه شرکت نمایند.
  • داوطلبان دارای دیپلم نظام جدید می بایست مدرک دیپلم خود را حداکثر تا ۳۱ مرداد سال ۹۹ دریافت نمایند.
  • داوطلبانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های روزانه دریافت نموده باشند می توانند بدون محدودیت مجددا در کنکور سراسری شرکت نموده و در دوره های روزانه تحصیل نمایند.
  • دانشجویانی که مدرک کاردانی خود را یکی از رشته های گروه علوم پزشکی به پایان رسانده اند در صورتی که خدمات قانونی و دوره تعهد خود را تا مورخ ۳۱ شهریور ۹۹ و یا ۳۰ بهمن ۹۹ به پایان رسانده باشند مجاز به ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ خواهند بود و در زمان ثبت نام ملزم به ارائه دادن گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خود خواهند بود.
  • فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی بهداشت دهان، تکنسین سلامت دهان، پرستاری دندان پزشکی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندان مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان نمی باشند.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور ۹۹ :

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۹۹
نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۹۹
تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۹۹
ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۹۹
دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۹۹
میزان تاثیر سهمیه جانبازی در کنکور سراسری
میزان تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری
راهنمای ثبت نام دانشگاه سراسری

[konkor]

[contact_info title= “ثبت نام کنکور سراسری ۹۹”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

۴۴ نظر

  1. دنیا ابراهیمی

    سلام .ببخشید، مگه برای ثبت نام کنکور به عکس نیاز است?

  2. سلام خواهش میکنم جواب بدید خواهر بنده سال ۸۱ مدرک دیپلم گرفته ، ولی دیگه پیش دانشگاهی نرفت. الان می‌تونه کنکور بده با نه؟!
    ممنون میشم جواب بدی

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      داوطلب مورد نظر می توانند ثبت نام خود برای کنکور سراسری انجام دهند،اما جهت پذیرش در دانشگاه لازم به ارئه مدرک پیش دانشگاهی خواهد بود.

  3. زهرا جعفری

    سلام من سال ۹۷ دانشگاه روزانه قبول شدم و فقط ثبت نام اینترنتی مرحله اولشو انجام دادم و حضوری نرفتم بعدشم آزاد بدون کنکور شرکت کردم و بعدم‌ نتایج تکمیل ظرفیت اومد و قبولی آزادم لغو شد حالا آیا واس دانشگاه روزانه ای که ثبت نام اینترنتی کرده بودم و آزاد انصراف دادم البته اونم فقط انتخاب واحد کردم اما هردوش بهم شماره دانشجویی دادن باید تو ثبت نام کنکور ۹۹ گزینه ی دانشجوی انصرافی رو بزنم ؟ آیا دانشجوی انصرافی محسوب می شم باید از روزانه انصراف بدم ؟تورو خدا همه سوالامو جواب بدید کسی جواب دقیقی نمیده

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      جهت ثبت نام در کنکور سراسری ۹۹ شما باید از دانشگاه روزانه انصراف دهید

  4. سلام خسته نباشید دانش آموزان نظام جدید که امسال می خوان کنکور سراسری ۹۹ شرکت کنن تو بخش معدل دیپلم و تاریخ اخذ دیپلم چی باید وارد کنن اخه ما تا زمان ثبت نام که هنوز فارغ التحصیل نشدیم؟؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      اطلاعات مذکور را می توانید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه تکمیل نمایید.

  5. سلام من دانشجوی ترم ۸ هوشبری روزانه (دولتی) هستم و تا خرداد ۹۹ درسم تموم میشه آیا میتونم در کنکور ۹۹ ثبت نام کنم ؟

  6. سلام ببخشید من تاریخ دقیق اخذ مدرک دیپلم رو نمی دونم یعنی فقط سالشو میدونم اگه تاریخ ماه و روز رو حدودی وارد کنم مشکلی پیش میاد یا نه؟؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله می توانید زمان حدودی رو وارد نماید اما سال اخذ مدرک خود را دقیق وارد نمایید.

  7. سلام خسته نباشید از شما سوالی داشتم. بنده دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی مقطع کاردانی هستم میخواستم بدونم در صورت قبولی در کنکور سراسری میتونم از علمی کاربردی انصراف بدم و وارد دانشگاه سراسری بشم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما میتوانید پس از پذیرفته شدن در آزمون سراسری از دانشگاه مبدا خود انصراف دهید.

  8. با سلام و خسته نباشید خدمت شما گروه فعال
    من دانش آموز سال سوم فنی و حرفه ای رشته حسابداری هستم.امسال باید کنکور بدهم و خیلی استرس دارم . اول،میخواستم بپرسم که این امکان وجود دارد که در دانشگاه آزاد قبول بشوم یا خیر؟ دوم اینکه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای من و دوستان امثال من میسر می باشد یا خیر؟ و در آخر میخواستم بدانم که در چه مقطعی (کارشناسی/کاردانی) امکان ادامه راه تحصیلی برای من فراهم است؟
    سپاس فراوان از شما و اطلاعات مفیدی که در سایت قرار می دهید.

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      ۱. شما می توانید در زمان ثبت نام و انتخاب رشته دوره های کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد شرکت نمایید. ۲جهت پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه ازاد لازمه علاوه بر ارائه مدرک دیپلم فنی ، مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی باید داشته باشید .۳ دوره ای که شما می توانید به تحصیل در دانشگاه ازاد بپردازید دوره کاردانی می باشد.

  9. سلام من دانشجوی کارشناسی روزانه سراسری هستم و تصمیم دارم یه کارشناسی دیگه هم بخونم. اگر آخرین ترمم بهار ۹۹ باشه و آخر خرداد دانشگاهم تموم بشه میتونم کنکور ۹۹ هم شرکت کنم؟ یا باید یک سال صبر کنم؟

  10. سلام و خسته نباشید.بنده دانش اموز هنرستان بودم و مدرک کاردانی رو از دانشکده فنی گرفتم. میتوانم با همین مدرک کاردانی فنی میتوانم در کنکور تجربی شرکت کنم ؟ در دفترچه شرط ثبت نام داشتن مدرک کاردانی نوشته شده . ایا منظور همین مدرک کاردانی که من دارم هست ؟ با تشکر

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما با دار بودن مدرک کادرانی و دیپلم می توانید در آزمون سراسری و در هر گروه آزمایشی انتخابی خود ثبت نام انجام دهید.

  11. میشه لطف کنین و راهنمایی کنین که در صورت داشتن مدرک کارشناسی ارشد و داشتن دیپلم ریاضی فیزیک میشه در آزمون سراسری سال بعد در رشته علوم تجربی امتحان داد و از سهمیه روزانه برای رشته پزشکی یا پرستاری استفاده کرد یا فقط گزینه دانشگاه آزاد باقی خواهد ماند؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما میتوانید هم نظام آموزشی خود را تغییر دهید و همچنین در کسب نمره قبولی در دوره های روزانه تحصیل کنید.

  12. سلام ، من در مقطع دوازدهم فنی (کامپیوتر) مشغول به تحصیل هستم و قصد دارم در کنکور زبان شرکت کنم ، اگر لطف بکنید بنده رو آگاه کنید که چه کار باید بکنم که بتوانم در کنکور زبان شرکت کنم ؟ ممنون

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      با توجه به اینکه در حال حاضر ثبت نام کنکور سراسری برای گروه های (تجربی ، انسانی،ریاضی،هنر،زبان،)آغاز شده است و شما جهت شرکت در آزمون زبان باید در کنکور زبان شرکت نمایید و در روز برگزاری آزمون حضور پیدا کنید.

  13. من پذیرفته شده دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی ام .هنوز به صورت حضوری ثبت نام نکرده ام.آیا می توانم در کنکور سراسری ۹۹ به صورت روزانه شرکت کنم؟؟؟؟

  14. سلام به سوال داشتم من دیپلمم رشته ریاضیه و امسال می خوام کنکور تجربی شرکت کنم برای این که بتونم ‌تو رشته پزشکی قبول شم حتما باید برای اخذ دیپلم تجربی اقدام کنم و نمره زیست تو کارنامم داشته باشم یا نیازی نیس ؟؟ سوال دیگه ای که دارم اگه‌ یکی ۴‌سال کارشناسی دانشگاه روانه درس خونده باشه در صورتی که رتبش ‌خوب باشه تو کنکور پزشکی می تونه پزشکی روزانه ‌قبل شه یا باید آزاد بخون ممنون می شم جواب بدین

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در ثبت نام کنکور سراسری تغییر گروه ازمایشی امکان پذیر است.۲.چناچه نمره قبولی کسب نموده باشند می توانند هم در دوره های روزانه و هم در رشته های پزشکی انتخاب رشته نمایند.

  15. میکائیل عبدلله پور

    سلام وقتتون بخیر من دیپلم حسابداری دارم. آیا میتونم کنکور سراسری انسانی شرکت کنم ؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در صورتی که مدرک دیپلم شما نظام جدید باشد می توانید در کنکور انسانی شرکت نمایید، در غیر اینصورت لازم به ارئه مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی یکی از گروه های آزمایشی خواهی بود

  16. مریم حیدری

    سلام.من الان کارشناسی پیوسته کامپیوتر دانشگاه آزاد می خونم .می خواستم ببینم برای شرکت تو کنکور ۹۹ باید چیکار کنم.من نظام قدیم بودم می خواستم بپرسم میشه کنکور نظام جدید بدم یا نه? ممنون میشم جواب بدید

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما بدون نیاز به انصراف می توانید در آزمون سراسری ثبت نام کنید همچنین می توانید در زمان ثبت نام کنکور نظام جدید انتخاب کنید.

  17. سلام خسته نباشید لطفا راهنماییم کنید من دیپلم کامپیوتر کاردانش نظام جدید دارم و پارسال تو کنکور فنی حرفه ای شرکت کردم و دولتی روزانه قبول شدم اما چون خیلی دور بود نرفتم و از داشگاهم انصراف ندادم می خواستم بدونم که امسال دوباره می تونم کنکور بدم چه سراسری چه فنی حرفه ای تو رو خدا کمکم کنید مرسی

  18. سلام من مدرک پیش دانشگاهیمو سال ۸۸ گرفتم الان باید کنکور نظام قدیم شرکت کنم یا نظام جدید؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      مدرک شما نظام قدیم می باشد اما می توانید برای ثبت نام در کنکور گروه آزمون خود را نظام قدیم یا نظام جدید انتخاب کنید(یعنی داوطلبان نظام قدیم میتوانند در آزمون نظام جدید شرکت کنند)

  19. سلام حدود شهریه سالانه دندانپزشکی ظرفیت مازاد دانشگاه های دولتی چقدر است ؟ اگر حدود شهریه دانشگاه آزاد رشته دندانپزشکی را هم اعلام کنید ممنون می شم

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      میزان شهریه رشته دندان پزشکی در دانشگاه های ظرفیت مازاد بین ۱۴ الی ۱۸ میلیون می باشد.

  20. سلام من دیپلم علوم انسانی نظام قدیم دارم میتونم توی کنکور سراسری شرکت کنم یا حتما باید پیش دانشگاهی داشته باشم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در صورتی که دیپلم نظام قدیم شما به صورت ۴ ساله باشد بدون نیاز به مدرک پیش دانشگاهی می توانید در آزمون سراسری ثبت نام کنید در غیراینصورت نیاز به مدرک پیش دانشگاهی با کاردانی خواهدبود

  21. سلام. خسته نباشید. من دانشجوی کاررشناسی هستم. قصد دارم در کنکور ۹۹ شرکت کنم. می خواستم ببینم که چه موقعی از دانشگاه باید انصراف بدهم؟ یعنی آیا می توانم کنکور بدهم و رتبه هم بیاید و انتخاب رشته کنم اما انصراف ندهم؟ یعنی امکان دارد بعد از انتخاب رشته و نتیجه نهایی کنکور ، از دانشگاه انصراف بدهم یا قبل از انتخاب رشته باید انصراف بدهم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در صورتی که در دوره های روزانه مشغول به تحصیل باشید باید در زمان ثبت نام انصراف دهید در غیر اینصورت می توانید بدون انصراف در آزمون سراسری ثبت نام کنید.

  22. سلام خسته نباشید من دیپلم تجربی دارم امکانش هست کنکور ریاضی بدم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در ثبت نام کنکور سراسری امکان تغییر گروه آزمایشی فراهم شده است.

  23. سلام من با دیپلم تجربی کنکور انسانی نظام قدیم بدم احتمال قبولیم بیشتره یا نظام جدید?

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      نظام آموزشی ملاک قبولی نمی باشد کسب رتبه های داوطلبان ملاک قبولی است.

  24. من سال ۱۳۹۸ دیپلم نظام جدید حسابداری گرفتم و در دانشگاه روزانه قبول شدم در رشته حسابداری و الان ۱۹سالمه ولی میخوام کنکور انسانی‌ بدم و فرهنگیان قبول بشم به دلایلی
    الان انصراف بدم و برای انسانی‌ بخونم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      با توجه به این ما در دوره های روزانه پذیرفته شده اید بمدت یک سال از شرکت در انتخاب رشته برای دوره های روزانه محروم خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.