خانه / کاردانی به کارشناسی / ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی
ثبت-نام-بدون-کنکور-کاردانی-به-کارشناسی

ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی

ثبت-نام-بدون-کنکور-کاردانی-به-کارشناسی

[contact_info title= “ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی”] 

یکی از آزمون های بسیار مهم و پرطرفدارکه در به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می گردد، آزمون کاردانی به کارشناسی است. مجری برگزاری این آزمون سازمان سنجش بوده و داوطلبانی مجاز به شرکت در این آزمون هستند که مدرک کاردانی خود را از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، دریافت نموده باشد. رشته های این مقطع تحصیلی به دو صورت بدون آزمون و با آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و معمولا دانشگاه های دولتی روزانه، نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه علمی کاربردی رشته های این مقطع تحصیلی را ارائه می دهند. به دلیل تماس های مکرر داوطلبان رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۰ ارائه خواهیم داد.

[point1 title= “رشته های بدون کنکور براساس ارزیابی معدل کل مقطع کاردانی انجام می شود.”]

ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه های سراسری ۱۴۰۰

اگر دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۰ را مطالعه نموده باشید متوجه خواهید شد که در ابتدای این دفترچه حدودا ۶۶ کد رشته ارائه شده که از این تعداد پذیرش ۱۶ کد رشته به صورت با کنکور و پذیرش مابقی کد رشته ها صرفا براساس سوابق تحصیلی و با معیار معدل کل مقطع کاردانی انجام می شود.

زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه های سراسری در یک بازه زمانی تقریبه ۷ روزه در اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام خواهد شد اما با توجه به متقاضیان بسیار زیاد این مقطع تحصیلی به احتمال زیاد سازمان سنجش اقدام به تمدید زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۰ خواهد نمود. لازم به ذکر است که ثبت نام فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

“به محض مشخص شدن تاریخ دقیق ثبت نام، این مطلب بروزرسانی خواهد شد.”

دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی سراسری

جهت دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی سراسری ۱۴۰۰ کلیک نمایید.

(به محض انتشار دفترچه، لینک فوق فعال خواهد سد.)

ثبت نام بدون آزمون کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

دانشگاه آزاد معمولا رشته های مقطع کاردانی به کارشناسی را به دو صورت با کنکور و بدون کنکور در اختیار داوطلبان قرار می دهد. لازم است گفته شود که متقاضیان علاقمند به تحصیل در رشته های تکنولوژی اتاق عمل، علوم آزمایشگاهی، مامایی، بهداشـت عمـومی و هوشبری در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد باید در آزمون کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۰ (که در تیتر قبلی توضیح داده شد) حضور یابند و تراز و رتبه مناسبی را کسب کنند. اما پذیرش باقی رشته ها به صورت بدون کنکور می باشد.

به عبارت دیگر سایر رشته محل های غیرپزشکی در کلیه دانشگاه های آزاد در سراسر کشور به صورت بدون کنکور و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام می شود. معمولا دانشگاه آزاد در دو بازه زمانی مهر و بهمن از از داوطلبان واجد شرایط ثبت نام به عمل می اورد . در حال حاضر تاریخ دقیق ثبت نام دانشگاه آزاد مشخص نشده است.

دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

جهت دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته نیمسال اول ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱کلیک نمایید.

(به محض انتشار دفترچه، لینک بالا فعال خواهد شد.)

رشته هایی که دانشگاه آزاد در آن ها پذیرش ندارد

پزشکی 

مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار

تکنولوژی پرتوشناسی

مدارک پزشکی

فوریت های پزشکی 

دامپزشکی

بهداشت مواد غذایی با منشأ دامی 

فنی و مهندسی

شهرسازی

علوم انسانی

آموزش حرفه و فن علوم انسانی

روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی

مطالعات اجتماعی

باستان شناسی

تربیت معلم قرآن کریم

علوم انتظامی

هنر

موسیقی ( نوازندگی ساز ایرانی ) هــنر

طراحی پوشاک

بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه هایی است که هرساله به صورت بدون کنکور از داوطلبان واجد شرایط و علاقمند به تحصیل در مقطع کاردانی به کارشناسی ثبت نام به عمل می آورد.

نکته ای که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد این است که متقاضیان علاقمند به تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی باید حداقل مدرک دیپلم کاردانی را برای ورود به مقطع کارشناسی ناپیوسته داشته باشند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بصورت مجزا و از طریق سایت سنجش انجام می شود. داوطلبان می توانند برای ورودی نیمسال اول یعنی مهر ۱۴۰۰، پس از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی در مرداد ماه، اقدامات لازم را جهت ثبت نام انجام دهند. چنانچه با مطالعه این مقاله ابهام و یا سوالی برای شما مطرح گردید می توانید با مشاوران مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.

دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

جهت دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته نیمسال اول ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ کلیک کنید.

(در صورت انتشار لینک فوق فعال می گردد)

[banner]

[contact_info title= “ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

همچنین ببینید

لیست رشته های کاردانی به کارشناسی

لیست رشته های کاردانی به کارشناسی

[contact_info title= “لیست رشته های کاردانی به کارشناسی ۹۹”] فارغ التحصیلان دوره کاردانی از دانشگاه …

۲ نظر

  1. سلام.من دیپلم فنی و حرفه ای دارم و قصد دارم در رشته حقوق تحصیل کنم.ایا با همین مدرک تحصیلی میتونم بدون ازمون سراسری در این رشته تحصیل کنم یا نیاز هست تغییر رشته بدم و در رشته علوم انسانی تحصیل کنم؟متشکرم از وقتی که تخصیص میدید

    • با سلام
      در صورتی که شما دارای دیپلم فنی نظام جدید باشید، صرفا می توانید در آزمون سراسری شرکت کرده در رشته حقوق پذیرش شوید ، در غیر اینصورت شما در شرایطی می توانید در رشته حقوق تحصیل کنید که علاوه بر دیپلم مدرک پیش دانشگاهی یا فوق دیپلم دریافت کرده و در رشته های بدون آزرمون حقوق تحصیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.