خانه / ثبت نام بدون کنکور / ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر ۹۸-۹۹
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نورکلیبر 98-99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نورکلیبر 98-99

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر ۹۸-۹۹

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر ۹۸-۹۹

[contact_info title= “ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر ۹۸-۹۹”] 

در سال های گذشته پذیرش دانشجو در دانشگاه ها با دشواری همراه بوده است اما امروزه با اجرای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها شرایط پذیرش دانشجویان کمی راحت تر از قبل صورت می گیرد . یکی از دانشگاهی که تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می کند دانشگاه پیام نور است.این دانشگاه ، اکثر رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون آزمون ارائه می دهد تا از این طریق امکانات لازم برای تحصیل داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری ندارند فراهم می آورد.همچنین این دانشگاه در برخی موارد از سوی شاغلین منتخب می شود. یکی از دلایل مهم انتخاب دانشگاه پیام نور از سوی داوطلبان کلاس های برگزاری آن است که معمولا به صورت نیمه حضوری بوده و یا داشتن شهریه پایین آن نسبت به سایر دانشگاه ها است. بنابراین دلایل های مختلفی جهت انتخاب این دانشگاه از طرف داوطلبان وجود دارد.

پذیرش داوطلب در دانشگاه پیام نور در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه صورت خواهد گرفت. متقاضیان واجد شرایط می توانند در بازه زمانی مشخص در این دانشگاه ثبت نام نمایند. در ثبت نام دانشگاه پیام نور سوابق تحصیلی داوطلب ملاک قرار می گیرد و در انتخاب رشته های مغایر با مدرک فارغ التحصیلی ، هیچ محدودیتی وجود ندارد. به دلیل استقبال روزافزون داوطلبان از رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور و سوالاتی همچون زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبیتر ۹۸-۹۹، نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر، شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۸، لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر و … تصمیم گرفتیم این مطلب را به موضوع “ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نورشبستر ۹۸-۹۹” اختصاص دهیم.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر ، فقط در دوره کارشناسی پیوسته ارائه می شود


زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نورشبستر ۹۸ – ۹۹

همانطور که پیش از این اشاره کردیم ، پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور، در دو نوبت (مهر و بهمن )صورت می گیرد. دانشگاه پیام نور هر ساله برای ورودی مهر و بهمن در رشته های بدون کنکور اقدام به ثبت نام و جذب دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می نماید. طبق اطلاعیه مذکور در سایت سازمان سنجش، زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نورشبستر، برای ورودی مهر ۹۸ از تاریخ ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز و تا ۶ شهریور ۹۸ ادامه خواهد یافت.همچنین ثبت نام دانشگاه های سراسری و غیرانتفاعی در این تاریخ امکان پذیر خواهد بود..

نکته ای حائز اهمیت این است که  آن دسته از دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه (نظام آموزشی ۳-۳-۶) می توانند در بازه زمانی مشخص شده، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند و پس از اتمام امتحانات نهایی و دریافت کارنامه، معدل کتبی دیپلم خود را درج نموده و پس از پذیرش از مهر ۹۸ تحصیل خود را در دانشگاه پیام نور آغاز نمایند.

[banner]


نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر ۹۸ – ۹۹

داوطلبان بعد از دریافت اطلاعات زمانی ثبت نام دانشگاه پیام نور و ر شته های بدون کنکور شبستر ۹۸ می بایست اقدام به ثبت نام در دانشگاه های مورد نظرکنند. همچنین داوطلبان بایستی برای کسب اطلاعات از شرایط ثبت نام ، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ،لیست رشته و ظرفیت هریک از رشته ها به دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته و پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور رجوع کنند،  در مرحله بعد داوطلبان بعد از آماده کردن مدارک لازم جهت ثبت نام باید به سایت سنجش مراجعه کرده وبا کلیک  بر روی لینک مربوط به ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور شبستر ۹۸ – ۹۹،  فرم ثبت نام خود را تکمیل نمایند.نکته قابل توجهی که برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور ورودی مهر ۹۸ وجود دارد این است که داوطلبان هزینه ثبت نام خود را پس از قبولی در دانشگاه و در مرحله ثبت نام حضوری هزینه مورد نظر را پرداخت خواهند کرد. داوطلب به هنگام ثبت نام بایدعلاوه بر اسکن یک قطعه عکس ۴*۳ در سایت ، با تکمیل فرم ثبت نام ، اطلاعات درخواستی مانند شماره شناسنامه ، شماره ملی و … را وارد نمایند.و در انتهای فرم خود کد رشته های انتخابی خود را به طور دقیق وارد نمانید. دانشگاه هایی که انتخاب کرده اید، سوابق تحصیلی شما بررسی کرده و نتیجه بررسی مبنی بر پذیرش و یا عدم پذیرش در رشته محل های انتخابی از طرف دانشگاه به اطلاعتان خواهد رسید.


شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر ۹۸ – ۹۹

با توجه به اینکه تمامی شرایط و ضوابط ثبت نام در دفترچه قرار خواهد گرفت بنابراین پیشنهاد می شود قبل از انجام ثبت نام علاقمندان برای اطلاع از شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نورشبستر به مشاهده و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام بپردازند، زیرا بررسی مطالب دفترچه سبب تسریع و تسهیل روند ثبت نام می شود. از جمله شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور که در دفترچه قید شده است به شرح زیر می باشد.

  • دریافت مدرک  دیپلم ۴ ساله نظام قدیم
  • داشتن دیپلم نظام جدید دوره متوسطه دوم
  • دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی
  • همچنین در صورت داشتن مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات
  • مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه برای داوطلب آقا ( داشتن معافیت، داشتن کارت پایان خدمت…)

لازم است داوطلبان بعد از ثبت نام یکی از مدارک فوق را به دانشگاه پذرفته شده ارائه کنند، در صورتی که داوطلب فاقد مدارک فوق باشد، پذیرش او لغو می شود.

چنانچه داوطلب دانشجوی دوره های شبانه ، نیمه حضوری ، پردیس خود گردان ، مجازی ، پیام نور ، موسسات آموزش عالی و آزاد باشد و از معافیت های تحصیلی استفاده نکند ، می تواند بدون انصراف از دانشگاه در یکی از رشته های دانشگاه پیام نور به تحصیل بپردازد.

در پایان لازم به ذکر است که داوطلبانی که دارای دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش مجاز به ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور نمی باشند، مگر داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی باشند.


مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد شبستر ۹۸ – ۹۹

همانطور که در مطلب بالا اشاره نمودیم داوطلبان باید در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور با ارائه مدارک لازم ، اطلاعات خود را برای تحصیل در دانشگاه شبستر به ثبت برسانند. جهت سهولت در روند ثبت نام شما مدارک لازم در زیر قرارگرفته است.

  • شش قطعه عکس ۴*۳
  • اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه (دو برگ)
  • اصل و کپی از مدرک دیپلم
  • اصل و کپی مدرک کاردانی ، پیش دانشگاهی یا دیپلم ۴ ساله نظام قدیم
  • مدرک نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر ۹۸ – ۹۹

در این قسمت می خواهیم لیست رشته هایی که در دانشگاه های پیام نور شبستر به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می شود،را در اختیار شما متاقضیان علاقمند به ثبت نام قرار دهیم ، داوطلبان بدون توجه به رشته تحصیلی خود، می توانند در رشته های گروه های تحصیلی دیگر را نیز انتخاب و ثبت نام نمایند

رشته های بدون کنکور انسانی پیام نور شبستر

حسابداری

حقوق

روانشناسی

علوم تربیتی

مدیریت بازرگانی

مدیریت دولتی

مدیریت امور بانکی 

مشاوره

اقتصاد

گردشگری

مدیریت صنعتی

جامعه شناسی

روابط عمومی

جغرافیا

روزنامه نگاری

زبان و ادبیات فارسی

علوم سیاسی

علوم قرآن و حدیث

علوم ورزشی

فقه و مبانی حقوق اسلامی

ادیان و عرفان

برنامه ریزی اجتماعی و تعاون

تاریخ

تاریخ تمدن ملل اسلامی

زبان و ادبیات عربی

علم اطلاعات و دانش شناسی

فلسفه و کلام اسلامی

رشته های بدون کنکور ریاضی پیام نور شبستر

مهندسی برق

مهندسی مکانیک

مهندسی کامپیوتر

مهندسی صنایع

مهندسی پلیمر

مهندسی راه اهن

مهندسی شهرسازی

مهندسی عمران 

مهندسی مدیریت پروژه

مهندسی معماری

مهندسی شیمی

علوم کامپیوتر

ریاضیات و کاربردها

فیزیک

آمار

مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی

مهندسی مکانیک

مهندسی مواد و متالورژی

علوم و مهندسی آب

رشته های بدون کنکور علوم تجربی پیام نور شبستر

زیست شناسی سلولی و مولکولی

زمین شناسی

شیمی کاربردی

ترویج و آموزش کشاورزی پایدار

علوم و مهندسی محیط زیست

اقتصاد کشاورزی

زیست شناسی گیاهی

شیمی محض

علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)

علوم دامی

رشته های بدون کنکور هنر پیام نور شبستر

ارتباط تصویری

صنایع دستی

عکاسی

فرش

مرمت بناهای تاریخی

نقاشی

هنر اسلامی

هنرهای صناعی

رشته های بدون کنکور زبان های خارجه پیام نور شبستر

مترجمی زبان انگلیسی

زبان و ادبیات انگلیسی

[banner] [contact_info title= “ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر ۹۸-۹۹”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

با در نظر گرفتن این موضوع که در حال حاضر پذیرش بالغ بر ۸۵ درصد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.