خانه / کاردانی به کارشناسی / نحوه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی
نحوه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی
نحوه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی

نحوه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی

نحوه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی

یکی از آزمون هایی که مجری برگزاری آن سازمان سنجش می باشد ، آزمون کاردانی به کارشناسی یا کارشناسی ناپیوسته می باشد. داوطلبانی که مدرک کاردانی خود را دریافت نموده اند و قصد ادامه تحصیل به مقاطع بالاتر را دارند بایستی در این آزمون شرکت نموده و رتبه قابل قبولی را دریافت کنند. در سال های اخیر اکثر دانشگاه هایی که در مقطع کارشناسی نا پیوسته پذیرش دانشجو دارند کنکور را از شیوه پذیرش خود حذف کرده اند و رشته های خود را به صورت بدون کنکور و صرفا براساس سوابق تحصیلی ارائه می دهد.

 اما همچنان پذیرش در رشته های پرمتقاضی مانند رشته های گروه پزشکی ، دانشگاه های پرمتقاضی (دانشگاه های دولتی ، روزانه) همچنان پذیرش به صورت با کنکور است. لازم به ذکر است که پذیرش در رشته های گروه پزشکی دانشگاه آزاد هم فقط با آزمون می باشد.

انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۸

یکی از تفاوت های بسیار مهم کنکور کاردانی به کارشناسی نسبت به بیشتر آزمون هایی که توسط سازمان سنجش برگزار می شود زمان انتخاب رشته آن  می باشد . لازم است بدانید که انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی به صورت مشترک و همزمان با ثبت نام آن انجام می شود. داوطلبان می توانند از بین کد رشته های ارائه شده با کنکور و بدون کنکور ۵۰ کد رشته را انتخاب کنند.

نحوه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی

همانطور که گفته شد رشته های این مقطع تحصیلی به دو صورت با کنکور و بدون کنکور (صرفا براساس سوابق تحصیلی) در اختیار شما قرار می گیرد.

در انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی  برای دانشگاه هایی مانند دولتی ، شبانه و غیرانتفاعی که تنها ملاک برای پذیرش ، رتبه و نمره کل داوطلب در کنکور می باشد ، بهتر است ترتیب انتخاب ها فقط براساس علاقه باشد ، به بیان دیگر اگر کد رشته هایی را در اولویت قرار دهیم که ارزش کمتری دارند در کنکور این مقطع تحصیلی صحت ندارد. داوطلبان برای ثبت کد رشته های خود باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

 

همچنین ببینید

زمان-برگزاری-کنکور-کاردانی-به-کارشناسی-99

زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۹

[contact_info title= “زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۹”] هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.