خانه / کنکور سراسری / محرومیت از کنکور سراسری
محرومیت از کنکور سراسری
محرومیت از کنکور سراسری

محرومیت از کنکور سراسری

محرومیت از کنکور سراسری

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری سال ۹۸ را دارند می بایست ابتدا اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با شرایط ثبت نام این آزمون را داشته سپس با در دست داشتن مدارک لازم ، جهت ثبت اطلاعات خود وارد سایت سازمان سنجش به نشانی شوند. ممکن است برخی از افراد برای چندمین بار قصد شرکت در کنکور را داشته باشند و همواره نگران این موضوع هستند که در چه صورتی از شرکت در این ماراتن بسیار حساس و مهم محروم می شوند که ما در ادامه این مقاله شرایط محرومیت داوطلبان از کنکور سراسری را ذکر خواهیم نمود. نکته بسیار حائز اهمیتی که وجود دارد این است که برای تمامی متقاضیان ظرفیت پذیرش وجود دارد اما رقابت برای رشته ها و دانشگاه های پرمتقاضی بسیار فشرده است.

محرومیت از کنکور سراسری

۱ تمامی دانشجویانی که در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از دوره های کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند.

تبصره: این دسته از داوطلبان در صورتی مجاز به حضور در کنکور سراسری می باشند که از رشته و دانشگاه در حال تحصیل خود انصراف دهند.

۲ داوطلبانی که از حضور در خدمت نظام وظیفه محروم می باشند و یا مدرک پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن را (معافیت دائم و یا موقت) دریافت ننموده باشند.

۳ داوطلبانی که فارغ التحصیل رشته های پزشکی هستند ولی طرح نیروی انسانی خود را به اتمام نرسانده اند.

۴ داوطلبانی که از سال ۶۴ – ۱۳۶۳ دوبار در دانشگاه های روزانه به تحصیل پرداخته اند در سال ۹۸ مجاز به شرکت درکنکور دوره های روزانه ( دانشگاه های دولتی) نمی باشند.

نکته: باید توجه داشته باشید که تعداد دفعات حضور در جلسه آزمون مد نظر نمی باشد بلکه تعداد دفعات انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه های روزانه اهمیت خواهد داشت.

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.