خانه / کنکور سراسری / کنکور سراسری هنر
کنکور-سراسری-هنر

کنکور سراسری هنر

کنکور-سراسری-هنر

[contact_info title= “کنکور سراسری هنر”]

گروه آزمایشی هنر جزو رشته های شناور کنکور سراسری محسوب می شود. یعنی داوطلبان تمامی گروه های آزمایشی در صورت تمایل می توانند علاوه بر شرکت در کنکور گروه آزمایشی اصلی خود، اقدام به ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری هنر نمایند. برخی از رشته های این گروه آزمایشی به صورت متمرکز و برخی به صورت متمرکز با شرایط خاص ارائه می شود. رشته های متمرکز رشته هایی هستند که شرط پذیرش در آن رشته ها کسب نمره قبولی در کنکور سراسری است و رشته های متمرکز با شرایط خاص رشته هایی هستند که شرط پذیرش در آن علاوه بر کسب حد نصاب لازم در کنکور سراسری، شرکت و قبولی در مصاحبه یا آزمون عملی کنکور هنر می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ثبت نام کنکور هنر ۹۹، زمان برگزاری کنکور هنر، زمان و نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور هنر، دروس عمومی و اختصاصی کنکور هنر و زیرگروه‌ های گروه آزمایشی هنر، مطالعه ادامه این مطلب را به شما داوطلبان گرامی پیشنهاد می کنیم.

رشته های هنر و زبان جزو گروه های شناور کنکور سراسری هستند و داوطلبان می تواند علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود اقدام به ثبت نام و شرکت در یک یا دو گروه  آزمایشی شناور نمایند.

ثبت نام کنکور سراسری هنر ۹۹

طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان متقاضی ثبت نام کنکور سراسری هنر ۹۹ می بایست پس از مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ در بازه زمانی ۱۶ لغایت ۲۴ بهمن ۹۸ به سایت سازمان سجش به نشانی sanjesh.org مراجعه و اقدام به ثبت نام نمایند. برای ثبت نام می بایست پس از مراجعه به سایت مذکور از منوی سمت راست صفحه، گزینه “سراسری” را انتخاب و بر روی آن کلیک کنید. سپس در صفحه جدیدی که باز شده و پیش روی شما قرار می گیرد بر روی لینک مربوط به “ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۹“ کلیک نمایید. سپس از منوی اصلی سمت راست صفحه گزینه “خرید سریال ثبت نام” را انتخاب و بر روی آن کلیک کنید. در گام بعدی ازطریق کارت بانکی عضو شبکه شتاب اقدام به پرداخت هزینه و خرید سریال ۱۲ رقمی ثبت نام نمایید.

پس از دریافت کد پیگیری، به صفحه نخست ثبت نام بازگردید و شماره سریال را در فیلد مربوطه وارد کنید. سپس در مراحل بعدی، اطلاعات خواسته شده همچون نوع مدرک دیپلم و نوع مدرک پیش دانشگاهی، کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی خود را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید.  سپس عکس داوطب را در محل مشخص شده، آپلود (بارگذاری) نمایید. در نهایت بر روی گزینه “تایید نهایی” کلیک و کد پیگیری و شماره پرونده خود را دریافت کنید. 

شرایط ثبت نام کنکور هنر

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ عبارت است از :

شرایط عمومی

اعتقاد به دین اسلام و یا یکی ازادیان رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
عدم عناد و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
عدم اعتیاد به هیچ گونه مواد مخدر
عدم سوپیشینه کیفری
نداشتن سابقه عضویت در در سازمان های غیر قانونی و علیه جمهوری اسلامی.
عدم احراز فساد اخلاق

شرایط اختصاصی

دارا بودن مدرک دیپلم نظام قدیم و مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک دیپلم نظام جدید (۳-۳-۶)
داشتن گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت دائم و موقت برای داوطلبان آقایان
داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم نظام (۱۲ساله) فنی حرفه ای و کاردانش می باشند برای شرکت در آزمون سراسری حتما می بایست دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی باشند.
دانشجویان مقطع کاردانی در صورتی مجاز به شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ خواهند بود که مدرک کاردانی خود را حداکثر تا مورخ ۳۱ شهریور سال ۹۹ و یا ۳۰ بهمن ۹۹ دریافت نمایند.
داوطلبان در زمان ثبت نام نباید دانشجوی دانشگاه های دوره روزانه باشند و در صورت شرکت در این آزمون حداکثرمی بایست تا ۲۵ اسفند ماه ۹۸ انصراف خود را از دانشگاه اعلام نمایند.
آن دسته از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۸ مجاز به تحصیل در یکی از دانشگاه های روزانه شده باشند مجاز به شرکت در دوره های روزانه سال ۹۹ نمی باشند و می توانند در سایر دوره های نوبت دوم و غیر روزانه شرکت نمایند.
داوطلبانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های روزانه دریافت نموده باشند می توانند بدون محدودیت مجددا در کنکور سراسری شرکت نموده و در دوره های روزانه تحصیل نمایند.
دانشجویانی که مدرک کاردانی خود را یکی از رشته های گروه علوم پزشکی به پایان رسانده اند در صورتی که خدمات قانونی و دوره تعهد خود را تا مورخ ۳۱ شهریور ۹۹ و یا ۳۰ بهمن ۹۹ به پایان رسانده باشند مجاز به ثبت نام کنکور ۹۹ خواهند بود و در زمان ثبت نام ملزم به ارائه دادن گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خود خواهند بود.
فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی بهداشت دهان، تکنسین سلامت دهان، پرستاری دندان پزشکی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندان مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان نمی باشند.

زمان برگزاری کنکور هنر ۹۹

همانطور که قبلا اشاره شد، زمان ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۸ است. طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ روزهای پنجشنبه مورخ ۹۸/۴/۱۲ و جمعه مورخ ۹۸/۴/۱۳ خواهد بود. البته فعلا تاریخ دقیق برگزاری کنکور هنر ۹۹ مشخص نشده است. به محض انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ تاریخ دقیق برگزاری کنکور هنر ۹۹ از طریق همین مطلب و همچنین کانال تلگرام کنکور مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره، اطلاع رسانی خواهد شد. 

آزمون عملی کنکور سراسری هنر ۹۹

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، برخی از رشته های گروه آزمایشی هنر دارای آزمون عملی هستند. داوطلبان می بایست چند روز پس از زمان برگزاری کنکور سراسری به سایت سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر ۹۹ اقدام نمایند. زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر نیز هر ساله قبل از زمان انتخاب رشته کنکور سراسری است. به محض مشخص شدن زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر ۹۹ و زمان برگزاری آن، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

رشته های دارای آزمون عملی کنکور هنر

طراحی لباسطراحی پارچه طراحی صنعتیطراحی صحنهادبیات نمایشینقاشیعکاسی موسیقی ایرانی
مجسمه سازیکتابت و نگارگریبازیگری و کارگردانیگرافیکموسیقی نظامیموسیقی جهانی  آهنگسازینمایش عروسکی

دروس عمومی و اختصاصی کنکور سراسری هنر ۹۹

دروس عمومی کنکور هنر

دروس امتحانی

ضرایب برای تمامی زیرگروه ها

زبان و ادبیات فارسی۴
فرهنگ و معارف اسلامی۳
زبان انگلیسی۲
زبان عربی۲

دروس اختصاصی کنکور هنر

دروس امتحانی

ضرایب دروس زیر گروه های مختلف

زیرگروه ۱

زیرگروه ۲

زیرگروه ۳

زیرگروه ۴

زیرگروه ۵

خلاقیت موسیقی۱۱۱۱۴
 خلاقیت نمایشی۱۱۱۴۱
خلاقیت تصویری و تجسمی۴۴۲۲۱
 درک عمومی هنر۴۳۳۳۳
 درک عمومی ریاضی- فیزیک۱۳۱۱۱
 ترسیم فنی۱۲۲۱۱
خواص مواد۱۱۱۱۱

زیرگروه‌ های گروه آزمایشی هنر

رشته های زیر گروه های گروه آزمایشی هنر عبارتند از :

رشته های زیر گروه ۱ 

مجسمه‌ سازی، کارشناسی فرش، کاردانی علمی‌کاربردی گرافیک، کاردانی هنرهای تجسمی، کاردانی هنرهای سنتی، کتابت و نگارگری،  نقاشی، هنرهای تجسمی، هنرهای صناعی، ارتباط تصویری، چاپ، صنایع دستی، طراحی پارچه، طراحی لباس، عکاسی، کاردانی آموزش‌ هنرهای تجسمی، کاردانی علمی‌‌کاربردی عکاسی خبری، کاردانی علمی‌کاربردی فرش دستباف

رشته های زیر گروه ۲ 

علوم اجتماعی (گرایش امنیت ملی)، مدیریت فرهنگی‌ هنری، مرمت و احیای بناهای تاریخی، هنر اسلامی، علوم سیاسی (گرایش‌های امنیت ملی و مطالعات امنیتی)، کاردانی صنایع دستی، کاردانی علمی‌کاربردی طراحی صنعتی، باستان‌ شناسی، طراحی صنعتی

رشته های زیر گروه ۳

مرمت آثار تاریخی، موزه‌داری، کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی، کاردانی حفاظت و مرمت بناهای تاریخی ، کاردانی راهنمای موز‌ه‌ ها و بناهای تاریخی ، کاردانی موزه‌ داری، مردم‌ شناسی، کاردانی باستان‌شناسی

رشته های زیر گروه ۴

کارگردانی تلویزیون، تولید سیما، کاردانی هنرهای نمایشی، تلویزیون و هنرهای دیجیتالی، سینما، نمایش 

رشته های زیر گروه ۵

نوازندگی موسیقی ایرانی، نوازندگی موسیقی جهانی، موسیقی نظامی

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور ۹۹ :

منابع کنکور هنر
برنامه ریزی کنکور هنر ۹۹
جمع بندی کنکور سراسری رشته هنر
کلید سوالات کنکور هنر
مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری
دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر
انتخاب رشته کنکور سراسری هنر
راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر
چند نکته طلایی برای انتخاب رشته

[konkor]

[contact_info title= “کنکور سراسری هنر”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.