خانه / کنکور سراسری / باجه رفع نقص کنکور سراسری ۱۴۰۲

باجه رفع نقص کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان کنکور ۱۴۰۲، موظف هستند در روز برگزاری کنکور سراسری، کارت ورود به جلسه آزمون را همراه خود داشته باشند. اطلاعات ثبت شده بر روی کارت ورود به جلسه باید بدون خطا و کاملا صحیح باشد در غیر این صورت داوطلب باید پیش از زمان برگزاری آزمون، به صورت اینترنتی و یا با مراجعه به باجه رفع نقص کنکور سراسری ۱۴۰۲ اقدام به ویرایش اطلاعات کارت خود نماید. نحوه رفع اطلاعات اشتباه، بستگی به نوع اطلاعات ثبت شده دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

اطلاعات ثبت شده بر روی کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ شامل اطلاعات فردی، معدل، نام گروه آزمایشی امتحانی، حوزه امتحانی، نوع سهمیه و زمان دقیق برگزاری آزمون می باشد. شرکت کنندگان کنکور سراسری باید اطلاعات مندرج بر روی کارت را به طور کامل بررسی کرده و در صورتی که اشتباهی در آن وجود داشت، اقدام به ویرایش اینترنتی و یا ویرایش از طریق باجه های رفع نقص کنکور سراسری نماید.

[contact_info title= “باجه رفع نقص کنکور سراسری ۱۴۰۲”]

باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری ۱۴۰۲

شرکت کنندگان می توانند چند روز قبل از برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده و با دقت بررسی کنند. در مواردی ممکن است برخی اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه، دارای اشتباه یا نقصی باشد. در این صورت داوطلب می تواند آنها را به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سایت سنجش به نشانی  sanjesh.org ویرایش کند؛ اما ویرایش بعضی اطلاعات نیاز به مراجعه به باجه رفع نقص کنکور سراسری ۱۴۰۲ دارد که در ادامه مقاله در این باره توضیح خواهیم داد.

در صورت مغایرت موارد زیر، فرد داوطلب باید به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه امتحانی خود مراجعه کند.

  • اطلاعاتی همچون جنس، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار و نظام آموزشی
  • اشکالاتی از جمله فاقد مهر عکس، واضح نبودن عکس و درج عکسی به جز عکس داوطلب (اشتباه عکس)
  • چنانچه شماره داوطلب مندرج بر روی کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲ چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا باشد.

باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری ۱۴۰۲

ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

در جدول زیر نحوه ویرایش هر یک از اطلاعات موجود بر روی کارت و زمان مراجعه و ویرایش آنها ارائه شده است.

محل و زمان ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری
زمان مراجعهمحل مراجعهاطلاعات قابل ویرایش
حداکثر تا تاریخ ۱۴ شهریور آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلیدر صورت وجود مغایرت در اطلاعاتی از قبیل نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، شماره ملی
سال اخذ و نوع دیپلم، کد دانش آموزی و منطقه اخذ دیپلم، وجود اشکال در نمرات  امتحانات نهایی و عدم ارسال آن به سازمان سنجش
سال و بخش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش‌ دانشگاهی، کد دانش آموزی مقطع پیش‌ دانشگاهی
 لغایت ۷ تیر ماهمراجعه به باجه های رفع نقص در صورت وجود مغایرت در اطلاعات مربوط به (جنسیت، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار)
درصورت وجو اشکالاتی از قبیل فاقد مهر یا عکس بودن کارت ورود به جلسه، واضح نبودن عکس داوطلب و درج عکسی به جز عکس داوطلب (اشتباه عکس)
در صورتی که شماره داوطلب مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا باشد.
آن‌ دسته‌ از داوطلبانی که‌ یکی از بندهای (بند معلولیت) تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌ را علامتگذاری نموده‌ و پس از استعلام از سازمان بهزیستی، معلولیت ایشان مورد تایید قرار نگرفته است، لازم‌ است‌ با همراه داشتن گواهی معلولیت و کارت شناسایی معتبر در بازه زمانی تعیین شده از سوی سازمان سنجش شخصا به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.
داوطلبانی که از ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ جا مانده اند، می توانند به این مراکز مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
تا روز برگزاری آزمونمراجعه به سایت سازمان سنجش  سری و سریال شناسنامه
محل تولد 
محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم
محل اخذ مدرک دیپلم
وضعیت تحصیلی و اشتغال
سهمیه 

آدرس حوزه های باجه های رفع نقص کنکور ۱۴۰۲

سازمان سنجش و آموزش کشور، همزمان با انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری، اطلاعیه ای در رابطه با آدرس باجه های رفع نقص کنکور سراسری ۱۴۰۲ منتشر می کند. البته شماره تلفن این باجه ها در دسترس دانش آموزان قرار نداشته و داوطلب باید به صورت حضوری جهت رفع نقص و ویرایش کارت ورود به جلسه خود اقدام نماید.

به خاطر داشته باشید که به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر مانند شناسنامه عکسدار یا کارت ملی برای مراجعه به این باجه ها ضروری می باشد.

جهت ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور، داوطلبان باید تنها در بازه زمانی که توسط سازمان سنجش اعلام می شود، به این باجه ها مراجعه کنند.

همانطور که گفته شد مراجعه به باجه های رفع نقص کنکور سراسری در صورت وجود مواردی مانند فاقد مهر بودن کارت ورود به جلسه، واضح نبودن عکس، فاقد عکس یا درج عکس اشتباه، اشتباه نوع زبان خارجی، معلولیت، سهمیه بهیار، جنس و دین ضروری خواهد بود. داوطلبان کنکور سراسری تا زمان برگزاری فرصت اصلاح اطلاعات مذکور را دارند. همراه داشتن کارت شناسایی معتبر در زمان مراجعه حضوری الزامیست.

به محض اعلام آدرس باجه های رفع نقص کنکور سراسری ۱۴۰۲ در این مقاله قرار خواهد گرفت

باجه رفع نقص کنکور سراسری ۱۴۰۲

زمان مراجعه به باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۲

شرکت کنندگان پس از انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲، تا حداکثر یک روز قبل از برگزاری آزمون، برای مراجعه به باجه های رفع نقص کنکور سراسری فرصت دارند. البته پیشنهاد می کنیم در همان روز اول که کارت ها منتشر شد، آن را با دقت بررسی نموده و در صورتی که مغایرتی مشاهده کردید، زود تر جهت رفع مشکل اقدام کنید.

باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری ۱۴۰۲
گروه های آزمایشیزمان مراجعه به باجه رفع نقص سازمان سنجش
علوم انسانیصبح روز ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱
علوم ریاضی و فنی
علوم تجربیصبح روز ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱
هنرصبح روز ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱
زبان های خارجیصبح روز ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱

[contact_info title= “باجه رفع نقص کنکور سراسری ۱۴۰۲”]

کلام پایانی

همانطور که میدانید داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون باید کارت شناسایی و کارت ورود به جلسه خود را همراه داشته باشند در غیر این صورت مجاز به حضور در جلسه آزمون نخواهند بود. حال ممکن است برخی از داوطلبان پس از دریافت کارت متوجه اشتباهاتی در کارت خود شوند و با نحوه اصلاح اطلاعات کارت خود آشنا نباشند به همین منظور این مطلب را برای شما ارائه نموده ایم.

سازمان سنجش و آموزش کشور به دو شیوه اینترنتی و یا باجه های رفع نقص، اقدام به برطرف نمودن مشکلات ایجاد شده برای داوطلبان در زمان دریافت کارت ورود به جلسه می نماید. اغلب مشکلات ایجاد شده توسط سیستم پاسخگویی قابل حل می باشد اما اگر موفق به حل ایرادات نشدید، می توانید به باجه های رفع نقص در مراکز استان و شهرستان ها مراجعه کنید.

چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق در خصوص باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری ۱۴۰۲، همچنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان تحصیلی ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.