خانه / دانشگاه / نداشتن شناسنامه عکسدار برای کنکور ۱۴۰۲

نداشتن شناسنامه عکسدار برای کنکور ۱۴۰۲

داوطلبان کنکور سراسری برای شرکت در آزمون باید در زمان تعیین شده از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام به ثبت نام نمایند. از مدارک لازم جهت ثبت نام در کنکور سراسری، داشتن اطلاعاتی مانند کد ملی، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه و مشخصات تحصیلی می باشد. البته این نکته را بخاطر داشته باشید که نداشتن شناسنامه عکسدار برای کنکور و همچنین نداشتن کارت ملی، اختلالی ایجاد نخواهد کرد.

[contact_info title= ” نداشتن کارت ملی و شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور سراسری”] 

آیا داشتن کارت ملی برای ثبت نام کنکور سراسری الزامی است؟

در آبان و فروردین ماه ثبت نام کنکور سراسری انجام می شود و داوطلبان موظف هستند در زمان مشخص شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه کنکور سراسری، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام کنکور اقدام کنند.

کد ملی در کارت ملی افراد ثبت شده و به همین خاطر داشتن کارت ملی جهت ثبت نام در کنکور سراسری الزامی است. همه اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال برای دریافت کارت ملی خود باید به اداره ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه کرده و فرایند لازم برای دریافت کارت ملی خود را انجام دهند. همچنین متقاضیانی که در خارج از کشور ساکن هستند، می بایست برای دریافت کارت ملی خود به کنسولگرهای ایرانی مراجعه نمایند.

اکثر داوطلبان کنکور سراسری بالای ۱۸ سال سن دارند بنابراین می توانند برای ثبت نام در کنکور سراسری می توانند کد ملی را از روی کارت ملی خود یادداشت نمایند. افراد متولد سال ۶۸ به بعد دارای کد ملی و شماره شناسنامه یکسانی هستند بنابراین افراد متولد سال ۶۸ به بعد می توانند هنگام ثبت نام کنکور سراسری شماره شناسنامه خود را در بخش مربوط به کد ملی خود وارد نمایند.

آیا برای کنکور شناسنامه باید عکسدار باشد؟

از دیگر سوالات مهم داوطبان کنکور سراسری، این است که آیا داشتن شناسنامه عکس دار برای ثبت نام کنکور سراسری ضروری است؟

جهت ثبت نام در کنکور سراسری مطالعه دفترچه ثبت نام ، پرداخت هزینه ثبت نام، تکمیل فرم ثبت نام، دریافت کد رهگیری و شماره پرونده ثبت نام و همچنین آماده سازی مدارک لازم برای ثبت نام در کنکور سراسری می باشد.

اطلاعات لازم برای ثبت نام در کنکور سراسری مواردی مانند سریال کارت اعتباری نام نویسی کنکور، داشتن یک قطعه عکس، مشخصات شناسنامه، تحصیلی و محل سکونت فرد می باشد. بنابراین تا این مرحله بسیار واضح است که برای ثبت نام در کنکور سراسری،  داشتن شناسنامه عکس دار الزامی نیست.

نداشتن شناسنامه عکسدار برای کنکور

نداشتن کارت ملی و شناسنامه عکس دار برای شرکت در کنکور سراسری

از مدارک لازم برای شرکت در کنکور سراسری داشتن کارت ورود به جلسه کنکور، کارت ملی و شناسنامه عکس دار می باشد. افراد مراقب در سر جلسه آزمون، عکس کارت ورود به جلسه داوطلبان را با عکس کارت ملی یا شناسنامه افراد تطبیق می دهند تا تقلبی در جلسه انجام نشود. بنابراین به همراه داشتن شناسنامه عکس دار یا کارت ملی برای شرکت در کنکور کافی می باشد و به همراه داشتن هر دوی این مدارک الزامی نیست.

اما ممکن است برای افراد سوال باشد که آیا داوطلبانی که کارت ملی یا شناسنامه عکس دار ندارند، اجازه شرکت در آزمون را دارند یا خیر؟

همانطور که گفته شد برای تطابق دادن تصویر داوطلبان سرجلسه، داشتن شناسنامه عکس دار یا کارت ملی لازم است. اما متقاضیانی که شناسنامه عکس دار یا کارت ملی همراه خود ندارند، می توانند در روز آزمون علاوه بر شناسنامه خود یک مدرک شناسایی عکس دار مانند دفترچه بیمه درمانی خود را به همراه داشته باشند تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.

کلام پایانی

همانطور که در مقاله فوق گفته شد، داشتن شناسنامه عکس دار یا کارت ملی جهت ثبت نام در کنکور سراسری الزامی نیست. اما برای شرکت در جلسه آزمون به دلیل انجام فرایند تطابق دادن تصویر کارت شرکت در جلسه افراد با مدارک هویتی آنها، داشتن کارت ملی یا شناسنامه ضروری می باشد. همچنین داشتن یک مدرک شناسایی عکس دار مانند دفترچه بیمه درمانی، می تواند برای شرکت در جلسه آزمون کافی باشد. در صورتی که پس از مطالعه مطالب فوق، همچنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.