خانه / رشته های بدون کنکور / معرفی رشته های بدون کنکور سراسری
معرفی رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری الو مشاوره
معرفی رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری الو مشاوره

معرفی رشته های بدون کنکور سراسری

معرفی رشته های بدون کنکور سراسری

بسیار از داوطلبان برای پذیرش دانشگاه های سراسری ، تمایل به شرکت در کنکور های سراسری را ندارند. لذا دفترچه دیگری در خصوص ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و موسسات آموزش عالی در اختیار داوطلب قرار می گیرد. در این پست قصد داریم درباره رشته های ۸۵ درصدی دانشگاه های سراسری صحبت کنیم. پس اگر شما داوطلب رشته های بدون کنکور سراسری هستید ، لازم است این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

معرفی رشته های بدون کنکور سراسری

رشته های بدون کنکور  سراسری

از سال ۹۷ رشته هایی به عنوان رشته های ۸۵ درصدی معرفی شدند. رشته های ۸۵ درصدی رشته هایی هستند که پذیرش ۸۵ درصد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی براساس سوابق تحصیلی ( معدل کتبی دیپلم داوطلب ) می باشد. به عبارت دیگر ، رقابت در رشته های بدون آزمون و ۸۵ درصدی بر اساس معدل کتبی دیپلم داوطلبان می باشد. البته شرط اساسی دیگر برای پذیرش داوطلب ، ظرفیت دانشگاه ها نیز مد نظر خواهد بود.

این اقدام باعث شده تا تمامی افراد ، بلاخص کسانی که تمایل و یا شرایط شرکت در کنکور سراسری ندارند ، بتوانند از این فرصت برای ورود به دانشگاه ها استفاده کنند.

زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور ( رشته های ۸۵ درصدی )

طبق اطلاعیه مندرج در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مبنی بر زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور ، این زمان در مورخ ۹۷/۱۲/۲۰ آغاز شده و تا تاریخ ۹۸/۰۶/۰۶ ادامه خواهد داشت. داوطلبان عزیز می بایست در تاریخ مقرر شده نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کنند.

داوطلبان بسیاری در روند انجام ثبت نام خود دچار اشکالات و ایراداتی شده اند. لذا جهت جلوگیری از وارد کردن اطلاعات نادرست و انجام ثبت نام می توانید با مشاوران تحصیلی الو مشاوره درارتباط باشید.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری و موسسات آموزش عالی

از آنجا که تعداد و تنوع رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته بسیار زیاد می باشد ، لذا ما در این قسمت دفترچه انتخاب رشته را در اختیار داوطلب قرار خواهیم داد.

دانلود دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه سراسری و آموزش عالی

(جهت دانلود دفترچه کلیک نمایید)

همچنین ببینید

دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی سراسری ۱۴۰۲

برای اطلاع رسانی متقاضیان در زمینه شرایط تعیین شده و اطلاع از لیست رشته محل …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.