خانه / معرفی رشته ها / معرفی رشته جهانگردی
معرفی رشته جهانگردی
معرفی رشته جهانگردی

معرفی رشته جهانگردی

معرفی رشته جهانگردی
معرفی رشته جهانگردی
[contact_info title= “معرفی رشته جهانگردی”] 

رشته مدیریت جهانگردی اصل و ماهیت رشته گردشگری را دارد و در صورت پذیرش در این رشته در دانشگاه های مختلف بایستی تخصص ها و مهارت های مختلفی که مرتبط با رشته مدیریت جهانگردی است را کسب نمایند تا در آینده مدیران قابل و با تجربه ای شوند ، این رشته دارای سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد ، این رشته برای اولین بار در سال ۷۴ در دانشگاه علامه طباطبایی پذیرش دانشجو داشته و در طی چندین سال به طور رسمی  شناخته شده است و در حال حاضر در دانشگاه های مختلف (از جمله دانشگاه تهران ، شیراز ، کرمان ، تبریز و .. )جهت ادامه تحصیل در این رشته دانشجویان زیادی را پذیرا می باشند . در این مقاله قصد داریم شمار را بیشتر با این رشته جذاب آشنا نماییم ، تا پایان مطالب معرفی رشته جهانگردی با ما همراه شوید.


دروس های مقطع کارشناسی رشته جهانگردی

  1.  مبانی جامعه شناسی
  2.  اصول اقتصاد ۱و۲
  3.  روش تحقیق
  4.  اصول حسابداری ۱و۲
  5.  مبانی سازمانی و مدیریت
  6.  مبانی و کاربرد کامپیوتر در جهانگردی
  7. ریاضیات کاربردی در مدیریت جهانگردی
  8.  حقوق اساسی
  9.  روانشناسی عمومی جهانگردی

 بازار کار و آینده شغلی رشته مدیریت جهانگردی

دانشجویانی که در این رشته ادامه تحصیل می دهند و قصد دارند جهت کار مرتبط با رشته ی خود وارد بازار کار شوند ، لازم است بدانند که افراد زیادی در این رشته به صورت تخصصی فعالیت نمی کنند و هنوز این رشته در بین دانشگاه ها  و افراد اشباع نشده است، ولی در طی چند سال اخیر این رشته توسعه بیشتری پیدا کرده است و در آینده ی نه چندان دور صنعت جهانگردی در ایران به رشد و شکوفایی خواهد رسید.

فارغ التحصیلان در این رشته می توانند در زمینه های موسسات آموزش گردشگری ، سازمان های زنجیره ای گردشگری ، راهنمایی تورها ، آژانس های گردشگری ، تدریس در موسسات جهانگردی و دانشگاه ها ، هتل ها و شرکت های هواپیمایی ، در برخی از بخش های خدماتی ، صنعت حمل و نقل ، بخش های اقتصادی و …. مشغول به کار شوند ودر صنعت جهانگردی بدرخشند.از آنجا که موقعیت شغلی در هر رشته از اهمیت خاصی برخوردار است ، افراد لازم است اگاهانه دست به انتخاب بزنند، پس از تحقیقات بعمل آمده توسط مشاورین متخصص مرکز الو مشاوره شرایطی را برای  تمام داوطلبان فراهم نموده  تا بتوانند در سرتا سر کشور با مشاوران این مرکز ارتباط برقرار نمایند. 

[contact_info title= “معرفی رشته جهانگردی”] 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۲

داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در گروه هنر هستند، می توانند با مطالعه دقیق …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.