خانه / انتخاب رشته کنکور سراسری / زمان انتخاب رشته کنکور سراسری
زمان انتخاب رشته کنکور سراسری
زمان انتخاب رشته کنکور سراسری

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری پس از برگزاری آن به عنوان یکی از مهم ترین و با اهمیت ترین مراحل زندگی یک فرد می باشد ، طوری که ممکن است عملکرد داوطلب را با یک انتخاب نادرست از بین ببریم و نتیجه مطلوبی را بدست نیاورد. همانطور که مستحضر هستید در سال های اخیر ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و ثبت نام کنکور سراسری با هم ادغام شده اند و افراد در قالب یک کنکور برای پذیرش در رشته محل های هر دو نوع دانشگاه با یکدیگر رقابت می کنند.

اما نکته ای که حائز اهمیت است و لازم است گفته شود که انتخاب رشته هر کدام به صورت تفکیک شده از طریق سایت رسمی دانشگاه ها انجام خواهد شد. همین موضوع موجب سردرگمی تعداد زیادی از متقاضیان شده است که ما تلاش نموده ایم در این مطلب اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم ، پیشنهاد ما این است که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

طبق روال سال های گذشنه ؛ پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری و آگاهی افراد از تراز و رتبه خود ، در صورت مجاز به انتخاب رشته شدن نوبت به انتخاب کد رشته محل ها می باشد. نتایج اولیه کنکور سراسری در نیمه دوم مرداد ماه اعلام خواهد شد.

همان طور که پیش تر گفته شد بر خلاف مراحل ثبت نام و اعلام نتایج اولیه ، انتخاب رشته کنکور سراسری به صورت مجزا انجام خواهد شد.

با توجه به اینکه هنوز نتایج بر روی سایت سازمان سنجش قرار نگرفته است ، بنابراین زمان دقیق انتخاب رشته نیز مشخص نمی باشد اما با توجه به سال های گذشته پیش بینی می شود که زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ از نیمه دوم مرداد ماه انجام شود. چنانچه زمان دقیق آن مشخص شود از طریق بروز رسانی همین سایت به اطلاع شما خواهیم رساند. لازم است برای انجام یک انتخاب رشته دقیق و حساب شده ، دفترچه انتخاب رشته را مطالعه کنید.

 

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.