خانه / کنکور سراسری / تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری
تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری
تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری

تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری

تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری

از میان سهمیه های کنکور سراسری ، سهمیه مناطق پرجمعیت ترین سهمیه کنکور است که همه شرکت کنندگان کلیه گروه های آزمایشی کنکور تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان های خارجه را در بر می گیرد . هر یک از شهرهای استان های مختلف کشور بر اساس کیفیت و دسترسی به امکانات آموزشی به سه منطقه یک ، دو یا سه تقسیم می شوند .

 اساس دسته بندی سهمیه مناطق عدالت آموزشی است و  متقاضیان سهمیه هر منطقه از لحاظ دسترسی به امکانات آموزشی در یک سطح قرار می گیرند . بنایراین هرچه از شهر ها و مناطق تحت پوشش سهمیه منطقه ۱ به شهر ها و مناطق تحت پوشش سهمیه منطقه ۳ نزدیک می شویم دسترسی به امکانات آموزشی به حداقل دسترسی و کمتر می شود .

تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری

گروه مشاوره تحصیلی الو مشاوره در این مقاله تلاش دارند نحوه تقسیم بندی داوطلبان در سهمیه مناطق و تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری ۹۸ را مورد بررسی قرار داده و به شما همراهان ارائه دهیم .

نحوه تقسیم بندی داوطلبان در سهمیه مناطق در کنکور ۹۸

اساس تقسیم بندی امکانات آموزشی است و داوطلبان کنکور ۹۸، بر اساس این که سه سال آخر تحصیل خود را در کدام منطقه درس خوانده اند ، مشمول یکی از سهمیه های مناطق ۱،۲،۳ می شوند . در تقسیم بندی سهمیه مناطق یک: بخش های مرکزی مانند تهران ، اصفهان ، مشهد و … محسوب می شوند ، منطقه دو شهر ها و شهرستان ها  و مناطق محروم قرار دارند  و در نهایت منطقه سه شهر های کوچک قرار می گیرند . لذا ممکن است شرایط خاصی ارائه شود که در ادامه به بررسی این حالت های خاص می پردازیم :

۱.درصورتی که دانش آموزی در مناطق مختلف تحصیل کرده باشد منطقه مورد اثر در کنکور سراسری برای آن دانش آموز منطقه مرفه تر خواهد بود .

۲.تحصیلی سه سال آخر دوره دبیرستان و یا هنرستان ( سال اول ، دوم و سوم دبیرستان و یا هنرستان ) جزو یکی از سهمیه های مناطق ۱، ۲  یا ۳ محسوب می گردد .

۳.داوطلبانی که دو سال آخر تحصیل خود را در خارج از کشور گذرانده اند ( دوره پیش دانشگاهی و سال ماقبل آن ) ، جزو منطقه ۳ محسوب می شوند .

۴.کلیه داوطلبان معلول ( نابینا ، ناشنوا ، نیمه بینا ، نیمه شنوا و معلولین جسمی حرکتی که بند معلولیت را در تقاضانامه ثبت نام علامت گذاری و مدارک مربوطه را نیز به سازمان ارسال کرده اند) ، جزو سهمیه منطقه ۳ محسوب می شوند .

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.