خانه / کاردانی به کارشناسی / ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۹

ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۹

ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 99
ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۹
[contact_info title= “ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۹”] 

اغلب دانش آموختگان مقطع کاردانی ، جهت تکمیل کردن تحصیلات خود تمایل دارند برای پذیرش در دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ناپیوسته اقدام نمایند. لذا جهت ثبت نام در این ازمون داوطلبان می بایست شرایط ثبت نام در ازمون را دارا باشند. به دلیل تماس های بسیار از سوی داوطلبان این مقطع تحصیلی با مرکر الو مشاوره، لازم دانستیم این مطالب را جهت اطلاعات بیشتر داوطلبان در اختیار نهیم. در صورتی که شما داوطلب این آزمون می باشید ، توصیه می کنیم این مطالب را تا پایان دنبال کنید.

ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۹

لازم به توضیح می باشد، از آنجایی که مجری و برگزار کننده ازمون سازمان سنجش کشور می باشد ، لذا ثبت نام و مشاهده دفترچه ثبت نام ، دریافت کارت ورود به جلسه ، زمان برگزاری ازمون و نتایج نهایی از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  انجام خواهد شد و داوطلبان می بایست برای روند این آزمون ، به سایت مرجع سنجش مراجعه نمایند. با توجه به سال های گذشته ، زمان ثبت نام در این مقطع تحصیلی معمولا در دهه اول اردیبهشت ماه بوده و تا ۶ روز بعد از آن ادامه خواهد داشت که این زمان با توجه به جدول زمان بندی شده در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته سال ۹۸ از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت ماه بوده است.

 پذیرش در این مقطع تحصیلی همانند سایر مقاطع ، به صورت با آزمون و بدون آزمون می باشد که کلیه داوطلبان جهت ثبت نام و انتخاب رشته می بایست به سایت مذکور مراجعه کرده و از منوی سمت راست بر روی منوی کاردانی به کارشناسی کلیک کند. در صفحه باز شده بر روی لینک ثبت نام کلیک کرده و پس از پرداخت وجه از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم می باشند ، به وارد کردن اطلاعات شخصی و تحصیلی خود و با درج ۵۰ کد رشته امتحانی ثبت نام خود را تکمیل نماید.

جزییات رشته های با آزمون کنکور کاردانی به کارشناسی

تعداد کثیری از داوطلبان این ازمون ، تمایل دارند در رشته های پرمتقاضی از جمله پیراپزشکی پذیرش شوند. باید گفته شود که پذیرش این دسته از رشته ها به صورت با ازمون بوده و داطلب جهت پذیرش شدن در رشته مدنظر خود می بایست نمره قابل قبولی را در کارنامه خود درج نماید. از جمله رشته های پرمتقاضی که هر ساله در دفترچه انتخاب رشته ذکر شده و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده می توان به ۱۶ رشته هوشبری ، بهداشت عمومی ،تکنولوژی اتاق عمل ،مامایی ، علوم آزمایشگاهی ، فوریت های پزشکی ، تکنولوژی پرتو شناسی ، برق ،معماری، مکانیک ، مهندسی اجرایی عمران ، علوم ورزشی ، تکنولوژی و طراحی دوخت ، هنرهای تجسمی ، حسابداری ، کامپیوتر و برق اشاره نمود که پذیرش این دسته از رشته ها به صورت با ازمون می باشد.

شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی

داوطلبانی که قصد دارند در کنکور کارشناسی ناپیوسته شرکت نمایند می بایست دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته دوره کاردانی به کارشناسی ۱۳۹۹ را مطالعه نموده و از واجد شرایط بودن برای شرکت در ازمون اطمینان حاصل نمایند. در ادامه مطالب به ذکر شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه که هرساله این شرایط برای داوطلبان برقرار می باشد را عنوان خواهیم کرد. در صورتی که تغییراتی در شرایط دفترچه ایجاد شود مطالب این صفحه به روز رسانی خواهد شد.

شرایط عمومی

معتقد بودن به دین مقدس اسلام و یا یکی از ادیان رسمی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیان شده است

پذیرش جمهوری اسلامی ایران از سوی داوطلب و عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران. شایان به ذکر است در صورتی که داوطلب سابقه دشمنی با جمهوری اسلامی را داشته باید تغییر نظر او ثابت شود

عدم اعتیاد به مواد مخدر و دارا بودن سلامت جسمی داوطلب متناسب با رشته مورد درخواست

داوطلب مرتکب به فساد اخلاقی نباشد و شئونات اخلاقی و اسلامی را رعایت نماید

عدم سابقه حضور در سازمان های غیر قانونی و غیر اخلاقی

برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی.

شرایط اختصاصی

دارا بودن مدرک کاردانی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی

داوطلبان پذیرفته شده در گروه اموزش پزشکی پس از فارغ التحصیلی می بایست تعهد به خدمت خود را به پایان برسانند. در صورتی که دانش آموخته از تعهد به خدمت سر باز زند ملزم به پرداخت دو برابر شهریه متناسب با مدتی که خدمت نکرده اند خواهند بود.

دانشجویان مرد سال آخر مقطع کاردانی میتوانند از معافیت تحصیلی خدمت نظام وظیفه برای شرکت در آزمون استفاده نمایند

دانش آموختگان دوره کاردانی پیوسته در صورت قبولی در رشته مرتبط خود در دوره کارشناسی ناپیوسته نیاز به گذراندان واحد جبرانی نخواهند داشت، در غیر اینصورت ملزم به گذراندن ۲۴ واحد جبرانی خواهند بود.

داوطلبانی که در سال ۹۸ در دوره روزانه پذیرش شده اند ف در صورتی که در آزمون سال ۹۹ شرکت کرده اند ، منحصرا مجاز به شرکت در دوره های نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، ظرفیت مازاد ، غیر انتفاعی و مجازی خواهند بود.

فارغ التحصیلان مقطع کاردانی آموزش غیر پزشکی در صورتی که با صندوق رفاه دانشگاه مزایای صندوق مذکور بهره مند شده اند، در صورت قبولی در آزمون ،پذیرش دانشجو از دوره کاردانی به دوره کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ ،لازم است با صندوق رفاه دانشجویان تسویه حساب نموده و تاییدیه مربوط به ان را هنگام ثبت نام اراِه نمایند.

دارندگان مدرک معادل یا گواهی اتمام دوره مقطع کاردانی رشته های گروه پزشکی شاغل (اعم از مراکز دولتی یا خصوصی)به صورت رسمی، پیمانی یا قراردادی که حداقل پنج سال سابقه کار مرتبط با مدرک کاردانیداشته باشند، میتوانند در آزمون کارشناسی ناپیوسته رشته های آموزشی پزشکی، شرکت نمایند

متقاضیان این مقطع تحصیلی در صورت دارا بودن شرایط مذکور قادر به شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی خواهند بود.

داوطلبان می توانند در صورت برنامه ریزی درسی و همینطور جمع بندی دروس با مشاوران الو مشاوره تماس حاصل نمایند.

[banner] [contact_info title= “ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۹”] 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

همچنین ببینید

لیست رشته های کاردانی به کارشناسی

لیست رشته های کاردانی به کارشناسی

[contact_info title= “لیست رشته های کاردانی به کارشناسی ۹۹”] فارغ التحصیلان دوره کاردانی از دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.