خانه / کارشناسی ارشد / سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸
سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸
سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸-الومشاوره

سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸

پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه اولیه ، داوطلبان بایستی برای انتخاب رشته خود اقدام نمایند. اما ممکن است این سوال برای آنها ایجاد شود که آیا انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد همانند ثبت نام ، به صورت مشترک و همزمان انجام می گیرد ؟

در پاسخ باید بگوییم که بر خلاف آنکه کنکور این دو دانشگاه به صورت مشترک برگزار شد ، انتخاب رشته آن ها به صورت جداگانه و از طریق سایت های مجزا انجام می گیرد.

[contact_info title= “سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۹۸”] 

سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۹۸

پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و دریافت نتایج آزمون بصورت کارنامه اولیه، داوطلبان در مرحله بعد به انتخاب رشته منسجم و صحیح می پردازند. که این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تاثیر مستقیمی در قبولی رشته مد نظرشان خواهد داشت . برای انجام انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد و سراسری باید متذکر شویم که به صورت جداگانه خواهد بود . در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد داوطلبان ابتدا می بایست بامطالعه کامل و دقیق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد خودرا که شامل ۱۰۰انتخاب می باشد در فرم پیش نویس انتخاب رشته یادداشت کنند و سپس برای ثبت انتخابات خود به سایت سنجش مراجعه و آن ها رابه ثبت برسانند.

برای ثبت رشته محل های دوره های روزانه،نوبت دوم/شبانه،پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان داوطلبان می بایست با مراجعه به سایت sanjesh.org فرایند انتخاب رشته را انجام دهند . ثبت انتخاب ها برای دانشگاه های سراسری بدون پرداخت هیچ هزینه ای می باشد اما داوطلبانی که  در زمان ثبت نام اعلام علاقه مندی به شرکت در دانشگاه های پیام نور وغیر انتفاعی نکرده اند باید در زمان انتخاب رشته هزینه ای به مبلغ ۱۳۸۰۰۰(صدوسی و هشت هزار ریال) پرداخت کنند و سپس کدرشته های دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی را انتخاب کنند.

برای ثبت رشته -محل های دانشگاه آزاد داوطلبان باید به سایت azmoon.org مراجعه کنند و ابتدا دفترچه را به طور دقیق بررسی کنند و سپس با در دست داشتن کد دسترسی دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه  اولیه  داوطلبان وجود دارد و خرید کارت اعتباری می توانند اقدام به ثبت نام کنند.

درسال ۹۷ داوطلبان با پرداخت هزینه ای به مبلغ ۳۶۰۰۰۰ ریال مجاز به انتخاب رشته و ثبت انتخاب های خود بودند. . که امسال ممکن است این مبلغ مقداری افزایش یابد. البته این مبلغ فقط به ازای شرکت در آزمون یک کد رشته امتحانی بوده و متقاضیانی که قصد ثبت نام در کد رشته امتحانی دوم ( شناور ) را دارند می بایست کارت اعتباری جداگانه ای به همین مبلغ تهیه کنند.

مشاوره انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

متقاضیان انتخاب رشته کارشناسی ارشد باید دقت لازم را برای انتخاب رشته ی دقیق و صحیح به عمل آورند تا شانس قبولی خود را برای پذیرش در دانشگاها افزایش دهند.برای انتخاب رشته ی صحیح لازم است تمام فاکتورهای موثر در انتخاب رشته مدنظر قرار بگیرد.گاهی اوقات داوطلب اطلاعات لازم را در این خصوص ندارد توصیه ی مااین است که انجام انتخاب رشته ی خود را به افرادی که سال هاست دراین زمینه تخصص دارندبسپارند چرا که این افرادبا درنظر گرفتن کلیه  ی مواردی که در انتخاب رشته موثرهستند این کار راانجام می دهند.متقاضیان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشدهمچنین می توانند انتخاب رشته ی خودرا به کارشناسان مادر مرکز تخصصی الومشاوره بسپارند.

یکی از راههای نحوه ی چیدمان انتخاب ها در فرم انتخاب رشته براساس درصد احتمالی است که داوطلب ممکن است در این رشته-محل پذیرفته شود است و برهمین مبنا انتخابات براساس درصد احتمال پائین،درصد احتمال بالا،و درصد احتمال واقع بینانه برای قبولی در رشته ی مورد نظر است:

 انتخاب براساس درصد احتمال پائین:شامل انتخاب هایی است که فرد درصد قبول شدنش در آن دانشگاه پایین است و قبولی در این رشته-محل نیاز به رتبه ی بهتری دارد.وشانسی برای قبولی در این دانشگاهها راندارید

درصد احتمال واقع بینانه:مجموعه انتخاب هایی را در بر می گیرد که فرد به احتمال خیلی زیاد در این رشته پذیرفته می شودو بینش واقع بینانه ای به فرد می دهد.

درصد احتمال بالا:آن دسته از رشته-محل هایی را دربر می گیرد که فرد حتما در این رشته پذیرفته می شود چرا که افرادی با رتبه ی پایین تر در این رشته –محل پذیرفته شدند.

[banner]

[contact_info title= “سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۹۸”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.