خانه / انتخاب رشته / انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸
انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸
انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸-الومشاوره

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸
انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

انتخاب رشته اصولی و برپایه آگاهی از عوامل موثر در انتخاب رشته، موضوع مهمی است که ضرورت دادن مسئولیت این فرایند به افراد دارای تخصص دراین زمینه را دوچندان می کند شاید صحبت کسانی که در کنکور های گذشته شرکت کرده اند را شنیده باشید و به صحبت هایشان گوش داده باشید که با وجود کسب رتبه و ترازی که می توانستند دریکی از دانشگاه ها پذیرش بگیرند اما به دلیل اینکه بدون هیچ آگاهی این فرایند مهم را خودشان به تنهایی انجام دادند فرصت ادامه تحصیل را در آن سال از دست دادند و برخی مجبور شدند برای سال آینده برنامه ریزی کنند وبرخی دیگرترک تحصیل کردند و به فعالیت های دیگر پرداختند . دراین مقاله قصد داریم اطلاعاتی درمورد انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد و چگونگی انجام این فرایند دراختیارتان قراردهیم به همین خاطر برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب باما همراه باشید.

زمان و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

طبق آمار سال های گذشته انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد معمولا به فاصله ی  کوتاهی بعد از انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری صورت می گیرد. طبق اطلاعیه ای که سازمان سنجش منتشر کرده است زمان آغاز انتخاب رشته دانشگاه های سراسری از تاریخ ۹۸/۰۴/۱۹ تا ۹۸/۰۴/۲۳ بوده است . طبق اطلاعیه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی زمان آغاز انتخاب رشته دانشگاه های آزاد در تاریخ ۹۸/۰۴/۲۶ می باشد و دوطلبان می بایست در زمان مقررشده با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org انتخاب های خود را که شامل ۱۰۰ انتخاب است در سامانه ثبت کنند . برای این اقدام متقاضیان می بایست ابتدا باید بایکی از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب کارت اعتباری خریداری کنند و پس از دریافت شناسه و رمز عبور انتخاب رشته خود را ثبت کنند. داوطلبان تنها با در دست داشتن کد دسترسی دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه نتایج اولیه داوطلبان برروی سایت سازمان سنجش قرار گرفته می توانند وارد سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی شوند.

اولویت بندی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

درچندین مقاله مختلف دیگر مکررا تاکید کرده ایم که داوطلبان باید با توجه به اهمیت بالایی که فرایند انتخاب رشته در مقطع ارشد دارد این عمل را با ظرافت و حساسیت خاصی انجام دهند و مراقب باشند که با یک انتخاب اشتباه فرصت های خودرا در دانشگاه های دیگری که در آن ه اشانس قبولی دارنداز دست ندهند. چیزی که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد خیلی مهم است نحوه  چیدمان این انتخاب هاست که چه فاکتورهایی را در نظر می گیرند آیا از تمامی عواملی باعث یک انتخاب رشته صحیح می شود آگاه هستیم و آن ها را در انتخاب های خود در نظر می گیریم.

عوامل موثردرنحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

یکی از این فاکتورها علاقه مندی است: قطعا داوطلبی که شیفته رشته خود است نسبت به کسی که علاقه ای به رشته خود ندارد هم در ادامه تحصیل و هم در پیگیری رشته موردنظر در مقاطع بالاتر و در نظر داشتن آن برای انتخاب شغل متفاوت هستند . یکی از دلایلی که افراد شغلشان با مدرک تحصیلی که دارند متفاوت است همین عدم علاقه به رشته تحصیلی است که داوطلب بعدها به دنبال شغل مورد علاقه ی خود می رود چه بسا متفاوت از رشته  تحصیلی او باشد.

بازار کار رشته ی موردنظر:یکی از دلایل تحصیل آکادمیک یافتن شغل با درآمد خوب و جایگاه اجتماعی مناسب است پس باید از رشته های روز که در جامعه بازار کارخوبی دارند آگاهی یابید.

چیدن انتخاب هایمان به ترتیب خوشبینانه،واقع بینانه و بدبینانه: در مرتبه اول انتخاب هایی می باشد که شانسی برای قبول شدن در آن ها نداریم و مرتبه دوم انتخاب های داوطلب انتخاب هایی رادربر گیرد که مطمئنیم آن ها رابه احتمال خیلی  زیاد قبول خواهیم شد و دسته آخر انتخاب هایی است که شانس صد در صدی برای انتخاب شدن درآن ها را داریم ودرسال های گذشته داوطلبانی با رتبه های پائین تر در این دانشگاهها قبول شده اند.

شهریه های دانشگاه ها و همچنین درنظر داشتن رتبه علمی دانشگاه:دانشگاه محل تحصیل درمقطع ارشد برای افرادی که قصد تحصیل در مقطع دکتری را دارند از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا در مصاحبه ی دکتری یکی از مواردی است که مورد پرسش قرار می گیرد.

نزدیک بودن تراز و رتبه ی داوطلب به تراز علمی دانشگاه : ما باید از تراز تک تک دانشگاه ها آگاه باشیم و باتوجه به ترازی که کسب کرده ایم دست به انتخاب بزنیم به این صورت که انتخاب هایی که شانس بیشتری در آن ها داریم را در اولویت بالاتری نسبت به رشته-محل های دیگر قرار دهیم.

نحوه انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

دانشگاه آزاد هرساله در مقطع ارشد هم ازطریق آزمون ورودی دانشجو می پذیرد هم بدون آزمون که تحت عنوان پذیرش از استعدادهای درخشان است. این دسته از داوطلبان می توانند تمامی شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد مطالعه کنند و درصورتی که علاقه به رشته  موردنظر دارند انتخاب های خودرا ثبت کنند. . اولویت بندی و عوامل تاثیر گذار در نحوه انتخاب رشته این داوطلبان هم چون سایر داوطلبان می باشد با این تفاوت که رشته محل کارشناسی داوطلب در اولویت قرار داشته و درصورتی که رشته  موردنظر در دانشگاه فارغ التحصیلی داوطلب موجود نباشد و یا اینکه ظرفیت تکمیل شده باشد سایر انتخاب های وی بررسی می شود.

[banner]

[contact_info title= “انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

 

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور انسانی

متقاضیان تحصیل در رشته های علوم انسانی، می توانند تنها با استفاده از سوابق و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.