خانه / مشاوره روانشناسی / انواع اختلالات جنسی و درمان

انواع اختلالات جنسی و درمان

انواع اختلالات جنسی و درمان
انواع اختلالات جنسی و درمان
[contact_info title= “انواع اختلالات جنسی ودرمان”] 

انواع اختلالات جنسی ودرمان    

اختلالات جنسی گروهی از اختلالات هستند که در برگیرنده ی نقص درچرخه ی جنسی و جنسیت و همچنین مواردی که در جامعه مورد پسند نیست می باشد در روانشناسی به ۳دسته تقسیم می شود:۱- کژکاری جنسی۲- ملال جنسی۳-نابهنجاری جنسی

کژکاری جنسی( Sexual Dysfuntion):بیشتر آن دسته از اختلالاتی را شامل می شود که شامل بدکارکردی های عملکردی در خصوص رابطه ی جنسی در هردوجنس مردان وزنان می شود.

ملال جنسی:قبلا تحت عنوان اختلال هویت جنسی نام گرفته بود که عبارت است از ناهمخوانی بین جنسیت تجربه شده (جنسیت طبیعی)با جنسیت تعیین شده(جنست کنونی)

نابهنجاری جنسی:یعنی انحراف از هنجار جنسی در جامعه که حتی ممکن است به عنوان جرم نیسز شناخته شود وجزءاعمال ناپسند محسوب می شود.

از آنجا که هریک از این سه دسته دارای انواع مختلفی از اختلالات می باشد و نمی توان تمام مطالب مربوط به هریک از آن هارا در این مقاله گنجاند در این مقاله که توسط کارشناسان در مرکزتخصصی الومشاوره نوشته شده است قصدداریم به یک توضیح اجمالی ازاختلالات گروه۱ بپردازیم وسپس در مقاله های دیگر به بررسی گروههای دیگرخواهیم پرداخت.

زیرمجموعه های هریک از طبقات اختلالات جنسی

۱- کژکاری های جنسی

  • تاخیر انزال
  • اختلال نعوظی
  • اختلالات ارگاسمی در زن
  • اختلال علاقه / برانگیختگی جنسی در زن
  • اختلالات درد / دخول تناسلی – لگنی
  • اختلال میل جنسی کم کار در مرد
  • انزال زودرس

۲- ملال جنسی

  • اختلال ملال جنسی درکودکان
  • اختلال ملال جنسی در نوجوانان و بزرگسالان
  • ملال جنسیتی مشخص دیگر

نکته : این طبقه معادل اختلالات هویت جنسی است

۳- نابهنجاری های جنسی

  • اختلال تماشاگری جنسی
  • اختلال عورت نمایی
  • اختلال مالش دوستی
  • اختلال مازوخیسم جنسی
  • اختلال سادیسم جنسی
  • اختلال بچه بازی
  • اختلال یادگارپرستی
  • اختلال مبدل پوشی

کژکاری های جنسی(Sexual Dysfuntion)

همانطور که در ابتدای مطلب ذکرشد کژکاری جنسی به  معنی بدکارکردی در عملکرد جنسی است که می تواند شامل اختلال در میل جنسی وفرونشینی باشدکه مراحل پاسخ جنسی هستند.این اختلال مانند هر بیماری دیگر موجب نقص در جنبه های مختلف زندگی می شود وکیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد.مراحل پاسخ جنسی عبارت است از:

۱- میل جنسی: تمایل جنسی حسی ذاتی است که با محرکهای درونی یا بیرونی برافروخته می‌شود (محرک هایی مانند دیدن یک شخص جذاب یا خیالپردازی)محرک جنسی بسیار مهم است و تاثیر مهمی بر روند جنسی دارد زیرا می تواند باعث ادامه ی پاسخ جنسی و آمیزش شود یاآنرا متوقف کند. میل جنسی پدیده ای کاملا پویا است.

۲- برانگیختگی یا تحریک:مرحله ای است که در آن مردان به نعوظ می رسند این مرحله همراه با احساس لذت است و می تواند در اثر نوازش،لمس ویا در اثرخیالپردازی باشد .برخی از محققان از یک زیر مرحله ای تحت عنوان (کفه یا ثابت شدن) در مرحله ی برانگیختگی اسم برده اند در این مرله فرد قوه ی قضاوت خودرا از دست می دهد و ممکن است دست به اعمالی بزند که بعد از فروکشی میل جنسی از کارهایش متعجب شود.

۳- ارگاسم(اوج لذت جنسی):این مرحله که در مردان انزال نام دارد اوج لذت جنسی است و تنش جنسی بر طرف می شود که همراه با کمی تیرگی هشیاری است

۴- فروکش کردن:در این مرحله تمامی تغییرات به حالت اول برمی گردد در صورتی که ارگاسم رخ دهد این مرحله همراه بااحساس راحتی،آرامش و لذت است ومعمولا بسیار کوتاه است اما درصورتی که ارگاسم رخ ندهدمدت زمان زیادی طول می کشد که فرد به حالت اولیه برگردد وهمراه بااحساس ناراحتی و عصبانیت است. جالب است این نکته را بدانید که برای مرد پس از انزال یک دوره ای تحریک ناپذیری وجوددارد که در طی این دوره که ممکن است چنددقیقه یا چندساعت باشد مرد نمی تواندمجددا به ارگاسم برسد.

نمونه های اختلال کژکاری های جنسی

 تاخیر انزال(دیرانزالی):حالتی است که در آن مردان خیلی دیر به انزال می رسند و یااینکه اصلا انزال را تجربه نمی کنند به این صورت که حتی باوجود تحریک کننده های مختلف فرد نمی تواند انزال راتجربه کند.

اختلال نعوظی :در این حالت آلت فرد نمی تواند به نعوظ برسد به همین خاطر نمی تواند عملکرد رضایت بخشی داشته باشد.

اختلالات ارگاسمی در زن :در این اختلال زنان یا به ارگاسم نمیرسند ویااینکه دوره ای تاخیر مستمر وعود کننده در رسیدن به ارگاسم دارند.برخی از زنان در همه ی موقعیت ها مشکل در رسیدن به ارگاسم دارند اما برای برخی دیگر این مشکل موقعیتی است و با تغییر موقعیت این مشکل هم برطرف خواهد شد.

اختلال علاقه / برانگیختگی جنسی در زن :این زنان علاقه ای به برقراری رابطه ی جنسی ندارند و این موضوع ممکن است به دلایل مختلف شخصی و یابین فردی در زن رخ دهد.

اختلالات درد / دخول تناسلی – لگنی (واژینیسم):این حالتی است که هم در مردان وهم در زنان رخ می دهد و در این اختلال فرد درد تکرار شونده ای را هنگام نزدیکی یا قبل از نزدیکی و یا پس از آن احساس می کند

اختلال میل جنسی کم کار در مرد :در این حالت مرد دچار بی میلی جنسی پایدار وعودکننده ای می شود که با مراجعه به متخصص تایید می شود.

انزال زودرس (زودانزالی):انزال زودرس حالتی است که در آن مردان سریعا به انزال رسیده و فاصله ی بین دخول تا به انزال رسیدن بسیار کوتاه تر از آن است که باعث رضایت شریک جنسی شود آنها توانایی برانگیختگی جنسی و برخورداری از نعوظ کافی و مقاربت بهنجار را دارند ولی در مرحله ی برانگیختگی به انزال میرسند. معمولا انزال زودرس با کلیه شریکان جنسی او روی می دهد، زیرا مشکل این است که او کنترل ارادی بر بازتابهای انزالی خود را یاد نگرفته است.خیلی از این افراد برای درمان آن از قرص های مورفین دار مانند ترامادول استفاده می کنند که دیرتر به انزال برسند اما می توان این را به عزیزانی که به این اختلال مبتلا هستند یادآورشد که درمان آن از طریق روان درمانی (شناختی-رفتاری)امکان پذیر است.

علت اختلال کژکاری های جنسی( Sexual Dysfuntion)

اضطراب و استرس و تنش های روزانه:طبق تحقیقات انجام شده توسط محققین اضطراب نقش مرکزی در کژکاری های جنسی در زنان ومردان دارد.

بیماری های طبی مانند دیابت،آرتروسکلروز

مصرف داروهایی مانند داروهای ضدافسردگی،ضدبارداری،ضداضطرابها

درمان اختلال کژکاری جنسی

  • روان درمانی(شناختی-رفتاری)
  • جنسیت درمانی مستقیم :یادگرفتن مهارت هایی که در رابطه ی حنسی و برای پاسخ جنسی موثراست مانند نوازش کردن
  • درمان طبی:گاهی اوقات مشکلات جنسی به وجود آمده به علت مصرف دارو،بیماری و… است که در صورت برطرف کردن مشکلات ناشی از این ها سریعا نشانه های این اختلال رفع خواهدشد.

 

 

 

[banner]

[contact_info title= “انواع اختلالات جنسی ودرمان”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

 

 

 

 

 

 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

۵۶ نظر

  1. من تازه عروس هستم می خواستم بپرسم چه روان کننده هایی را برای لذت بخش کردن رابطه مقعدی توصیه می کنید؟

    • با سلام
      برای روان شدن مقعد می توانید از ژل لوبریکانت (موجود در داروخانه ها) یا روغن زیتون استفاده کنید. همچنین برای نرم شدن بیشتر ناحیه می تواند در زمان شستشوی مقعدی و بعد از اتمام شستشو محل را با مقداری وازلین چرب و آماده نمایید.

  2. من دوست دارم همسرم در رابطه جنسی مان حرفه ای تر باشد و فقط نظاره گر نباشد، برای اینکه بتونم بهش آموزش بدم باید چه کار کنم؟

    • با سلام
      این موضوعی که مطرح کردید یک معضل یا مشکل نیست، اما برای حرفه ای تر شدن همسرتان می بایست با صمیمت و مهربانی و به صورت تدریجی از او کارهایی را که مد نظر دارید بخواهید و به او زمان کافی برای یادگیری دهید. هرچه تجربه شما در این زمینه بیشتر شود ، راحتتر می توانید این موارد را بر طرف کنید.

  3. سلام برای جلوگیری از تکراری شدن رابطه جنسی چه بایست کرد؟

    • با سلام
      پوشیدن لباس های متنوع ، عشقبازی و نوازش پیش از رابطه فیزیکی ، تغییر دادن محل انجام آمیزش ، امتحان کردن و یادگیری پوزیشن های مختلف (مدل های مختلف شکل بدن در رابطه)

  4. من تازه عروس هستم و بعد از گذشت سه ماه از آغاز زندگی ، روزانه ۲ الی ۵ مرتبه رابطه جنسی دارم ( دو یا سه مرتبه در هفته هم از عقب) می خواستم بپرسم آیا این مقدار رابطه ضرری ندارد؟

  5. شوهرم اصرار دارد که دخول همزمان از جلو و عقب داشته باشیم، اما من می ترسم و فکر می کنم کار صحیحی نیست؟

    • با سلام
      دخول همزمان در مقعد و واژن خطرات بسیاری را همراه دارد، امکان خونریزی مقعدی یا در ناحیه واژینال و امکان ابتلا به انواع بیماری های ویروسی، قارچی، میکروبی و … وجود خواهد داشت. همسر شما دچار یک ناهنجاری جنسی شده است که بهتر است برای حل این مشکل با روانپزشک گفتگو کنید.

  6. من به درخواست شوهرم و از زمان نامزدی با او رابطه مقعدی را داشته ام. می خواستم بدونم با گذشت حدود ۱ سال و هفته ای یکبار نزدیکی از پشت ، در آینده برایم مشکلی پیش نمی آید؟ تا الان هیچ مشکلی نداشته ام؟

  7. انداره آلت تناسلی شوهرم خیلی بزرگه و بعد از گذشت ۱ ماه از زندگی مشترکمون هنوز در هنگام رابطه دچار درد می شوم؟

    • با سلام
      با گذشت مدت زمان بیشتر این احساس درد برطرف خواهد شد. بطور کل جای نگرانی نیست چرا که واژن و دیواره های آن انعطاف پذیری زیادی دارند. سعی کنید از ژل های روان کننده (موجود در داروخانه ها) استفاده کنید.

  8. من دختری ۲۱ ساله هستم و ماه آینده مراسم عروسی من هست، همسرم را دوست دارم اما به شدت از شب زفاف ترس دارم.

    • با سلام
      این احساس شما طبیعی است و به دلیل عدم آگاهی و شناخت شما از اتفاق پیش روست. نبایستی این مسئله را در ذهن خود بزرگ کنید چرا که پاره شدن پرده بکارت آنقدرها هم ترسناک یا وحشت آور نیست. مهم ترین مسئله در رابطه جنسی داشتن آمادگی روحی و روانی است که اگر زن و مرد از نظر روحی آماده باشند همواره از نزدیکی با یکدیگر لذت خواهند برد.

  9. سلام ،من ۷ ماهه ازدواج کردم اما هنوز نتوانسته ام رابطه جنسی مناسبی با همسرم برقرار کنم وتا به حال هیچگونه لذتی را در این زمینه تجربه نکرده ام لطفا مرا راهنمایی کنید

  10. با سلام مدتی است که دچار مشکل انزال زودرس شدم(فکر میکنم)و بعد از آماده شده جهت نزدیکی ، آلتم شل می شودآمادگی خود را از دست می دهم و دوباره باید جهت آماده شدن اقدام کنم و همسرم می خواهد هنوز ادامه دهد. چه کنم؟؟؟؟

    • با سلام
      اول باید مشخص شود که آیا شما انزال زودرس دارید یا نه و اگر شما این مشکل را داشتید ابتدا دارو درمانی توصیه می شود. دوست عزیز شما باید میزان آگاهی خود را از فیزیولوژی رابطه زناشویی بالا ببرید. مردها معولاً ۵-۱ دقیقه پس از برقراری رابطه زناشویی به انزال می رسند ولی خانم ها حدود ۱۵-۱۰ دقیقه وقت لازم دارند تا به ارگاسم برسند و آنهم در صورتی است که شرایط لازم برای به ارگاسم رسیدن خانم فراهم باشد و گرنه این اتفاق نخواهد افتاد. بر خلاف آقایان تنها زمان ، کافی برای رسیدن به ارگاسم در خانم ها کفایت نمی کند، و در رسیدن به ارگاسم، موارد دیگری لازم و ملزوم یکدیگر هستند. یعنی اگر تمامی موارد لازم فراهم باشند، یک خانم جهت رسیدن به ارضاء جنسی معمولاً حدود ۱۵-۱۰ دقیقه زمان لازم دارد، که این زمان می تواند در افراد مختلف متغیر باشد. همسر شما بعلت اینکه تحریکات کافی دریافت نکرده است، تقاضای ادامه رابطه برای ارضا شدن دارد. ضمنا بسیاری از خانم ها برای به ارگاسم رسیدن نیازی به مقاربت ندارند.

  11. سلام من ۲۶ سالمه و شوهرم ۲۷ سالشه. بچه هم نداریم. ما ۵ ساله ازدواج کردیم و شوهرم فقط چند ماهه اول ازدواج مایل به رابطه بود و بعدش روز به روز سردتر شد. الان که چند سال گذشته ما ماهی ۱ بار هم رابطه نداریم و الان بیشتر از ۳ ماه شده که هیچ رابطه ای نداشتیم. جالبه که خیلی به من وابسته هستش و همش منو میبوسه و بغلم میکنه و کلی قربون صدقه میره اما هیچ رابطه ای باهام برقرار نمیکنه. اکثر اوقات خستگی رو بهانه میکنه اما خیلی وقتا که خسته نیست هم کاری نمیکنه. این واقعا داره منو دیوونه میکنه دوست ندارم دیگه حتی باهاش حرف بزنم و خیلی افسرده شدم.

    • با سلام
      چون روزهای اول رابطه داشتید و الان ندارید یعنی عواملش در ارتباطتتون نهفته هست و لازمست حتما با مشاور در ارتباط باشید تا جزئیات زندگی مشترکتان بررسی شود.
      بسیاری از مواقع با تغییر فقط چند رفتار نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

  12. باسلام من از بچه گی آلتم کوچیک بود در حالت نعوذ ۱۰سانت هستش الان ۳۵ سالمه ازدواج کردم مشگل فشار خون بالا دارم بعد دوسال هنوز نتونستم رابطه جنسی برقرار کنم چون میل جنسی صفر شده نعوذم که کلا ندارم همسرم به فکر جدایی ازم هستش.لطفا کمک کنین

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما میبایست قبل از ازدواج و در سنین پایین ترس این مسئله را پیگیری می کردید و الان با این شرایط سنی و فشار خون متاسفانه روند درمان سختی را در پیش خواهید داشت.

  13. سلام خدمت شما. من پسری هستم که خود ارضایی می کردم . یه سوال داشتم اگه خود ارضایی رو ترک کنم ، مشکل زود انزالیم حل میشه و مشکلات دیگه؟ ممنون میشم زود تر جواب بدید.

  14. سلام و عرض خسته نباشید
    من یک پسر ۱۸ ساله ام و یه مشکل دارم و اونم اینه که اصلا هیچ حسی به مطالب جنسی ندارم آن ها هیچ احساس خاصی در من ایجاد نمی کند. انگار من اصلا نمی توانم تحریک شوم یا لذت جنسی حس کنم. آیا چنین بیماری وجود دارد؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله احتمال وجود اختلالات جنسی و یا عدم نعوظ در شما وجود دارد و بهتر است هر چه سریع تر به پزشک مخصوص مراجعه نموده و یک آزمایش هورمونی دهید.

  15. سلام من یک نوجوان ۱۵ ساله‌ام دو تا مشکل دارم میل جنسی برای من خیلی عذاب آور هست که تقریبا هم اندازه مدت زمانی که تا الان زندگی کرده ام صبر کنم تا نیاز جنسی ام برطرف‌ بشه.
    هر روز تقریبا پنج بار که هر کدوم یک ربع طول می کشه با خودم درگیرم که گناه نکنم ، امیدوارم بدونید که چقدر عذاب آور هست. من معمولا توی خونه تنها هستم من یک دوست می‌خوام که با اون رابطه احساسی برقرار کنم که با دوست همجنس ممکن نیست
    لطفا راه حل های عملی بدید

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما می تواند برای ارضای و کنترل نیاز جنسی خود در این سن از یک مشاور متخصص راهنمایی گرفته و کنترل شده با یک جنس مخالف رابطه احساسی داشته باشید.

  16. سلام برای درمان زود انزالی به چه پزشکی باید مراجعه شود؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      برای درمان این مسئله میبایست به یک پزشک متخصص سکس تراپ و یا ارولوژی مراجعه کنید.

  17. درود من دختری ۲۵ ساله هستم ۳ ماه با پسری ۲۷ ساله نامزد کردیم ایشون در ۵ دقیقه اول معاشقه به انزال می رسند بدون هیچ دخ,لی آیا این طبیعی هست درغیر اینصورت باید چه کار کرد?

    • با سلام
      در شروع فعالیت جنسی زود انزالی امری طبیعی هست ، هر بار مدت سه ماه تا شش ماه از فعالیت جنسی گذشت ، و فعالیت جنسی به صورت مداوم باشد دست کم هفته ای دو مرتبه و این شرایط پا برجا باشد آن دوران نیاز به مشاوره خواهید داشت. در نظر داشته باشید کم بودن دفعات انزال ، پریشانی و فشارهای عصبی ، القا ، تحریک نیز در دوران انزال تاثیر دارد.

  18. سلام پسری ۲۵ساله هستم که هنوز مجردم و تا به حال با کسی نزدیکی یا اصلا دوست نشدم اما وقتی ک خود ارضایی میزنم هیچ آبی از درون آلتم نمیاد بیرون یعنی هیچ آب منی تولد نمیشه مشکل از کجاس؟

    • با سلام
      در این مورد نیاز است که شما حتما به متخصص ارولوژیست مراجعه داشته باشید تا این موضوع مورد بررسی دقیق قرار گیرد و تولید اسپرم شما بررسی شود.

  19. سلام. ببخشید دوهفته پیش نامزدم در اثر تحریک زیاد مقداری از مایع خودش رو روی کمر من دقیقا بالای باسنم ریخت. بعدش سریع پاک کرد و من هم بلافاصلا رفتم شستم . ۲۸ تیر پریود شده بودم الان چند روزی مونده به پریودم ولی ترس دارم که نشم و یا اینکه حامله بشم. میشه لطفا بگید ایا احتمال باردتری هست یا نه؟

    • با سلام
      برای بارداری نیاز است که مایع منی وارد واژن شود و با توجه به توضیحات شما بارداری امکان پذیر نمی باشد . بهتر است اجازه بدهید تا زمان پریودی شما طی شود در صورتی که در زمان مشخص پریود نشدید می توانید برای چکاپ اقدام کنید که باز هم ممکن است دلایل تاخیر در پریودی عوامل زیادی از جمله استرس باشد .
      دقت کنید که برای بارداری نیاز است که در زمان مشخص تخمک گذاری و وارد اسپرم با داخل واژن صورت گیرد که می تواند در پیش آب نیز اسپرم وجود داشته باشد.

  20. شوهرمن تنوع طلبه،حس میکنم بدن من و سکس بامن واسش تکراری شده.در صورتیکه ما همش ٢-٣ماهه باهم داریم زندگی میکنیم ولی هنوز تو عقدیم.بله نسبت به سال اول عقدمون میلش کمترشده.من چندفه تا حالا بهش با sms گفتم که هفته یکی٢بارو واقعا نیاز دارم.ولی همسرم زیاد راجع به مسائل جنسی صحبت نمیکنه.

    • با سلام
      دوست عزیز دقت کنید کسی که تنوع طلب است میزان رابطه های جنسی او خیلی بیشتر از همسر شما می باشد و به سمت زنان دیگر نیز گرایش دارد در صورتی که شما بیان کردید همسرتان نوعی فرار به رابطه جنسی دارند . در این مورد بهتر است برای بررسی دقیق به صورت حضوری یا تلفنی با متخصص سکس تراپی صحبت کنید تا بررسی دقیق تری با حضور همسرتان صورت گیرد.

  21. سلام ببخشید من رفتم دکتر گفتن که پرده ۱و۲ ساییده شده این یعنی من دیگه پرده ندارم؟البته من عقد هستم .اگه‌رابطه کامل برقراربشه‌خون‌میاد یادیگه نه؟

  22. سلام.من حدود ۳ سال ازدواج کردم و هنگام رابطه دچار زود انزالی شدید هستم حتی در مواقعی شده که قبل از دخول و در هنگام نوازش ارضا میشم.یکبار قرص خوردم به تاخیر افتاد و خوب بود ولی جدیدا قرص سیلدنافیل خوردم هیچ اثری نداشت.خواهش میکنم راهنماییم کنید

    • با سلام پ
      قرص سیلدنافیل یکی از قرص هایی می باشد که برای مشکلات نعوظ مصرف می شود اما نیاز است که بعد از بررسی دقیق از سمت پزشک تجویز شود چون برای همه مشکلات نعوظ نیز مفید نمی باشد و عوارض جانبی از جمله :سردرد ، گرگرفتگی ، سوء هاضمه ، گرفتگی بینی و اختلالات بینایی ، از جمله نور ریزی و تاری دید ممکن است برای شما ایجاد شود. بهتر است به صورت حضوری به متخصص ارولوژیست مراجعه کنید تا در این مسیر به شما کمک شود و از نظر جسمی مورد بررسی دقیق قرار گیرید تا بتوان بعد به شما کمک کرد.

  23. با سلام.ما نزدیک یک ماهه ازدواج کردیم و زندگی خوبی داریم اما مشکل اینه که در روابط جنسی مان تا تصمیم به دخول میگیریم شوهرم حالت نعوظ خود را از دست می دهد و دیگر تحت هیچ شرایط نعوظ رخ نمی دهد لازم به ذکره که اگه تصمیم به دخول نداشته باشیم مشکلی نداره و به انزال می رسه …. خودمان فکر می کنیم مشکل از استرسی است که دارد… میخواستم راه های درمان یا پزشک مرتبط با این امر را معرفی کنید (ساکن اصفهان هستم)…. این موضوع بتعث نگرانی و اضطراب زیاد همسرم شده به طوری که همش میگه نکنه من مشکلی دارم و …. خیلی زودرنج و عصبی شده

    • با سلام
      ممکنه این اتفاق به دلیل تفکرات بنیادین همسرتان در مورد رابطه جنسی کامل باشد که باعث به وجود آمدن استرس و باعث از بین رفتن نعوظ می شود. با مراجعه به یک متخص می توانید از تفکرات و فانتزی های ذهنی ایشون اطلاع پیدا کنید و با کاهش استرس به مرور این مشکلو برطرف کنید مثلا ممکن است ایشون این باور را داشته باشند که با دخول ممکن است به شما آسیب وارد کنند و این باعث کاهش مقدار نعوظ در ایشان شود.

  24. خانمی ۲۷ ساله هستم که موقع رابطه ، شوهرم از کسی دیگه صحبت می کنه. چند بار باهاش راه اومدم ولی هر وقت شاکی می شم میگه به خاطر خودته. چطور باید باهاش کنار بیام؟

    • با سلام
      این طور صحبت ها تو روابط زناشویی ، فانتزی های ناسالم اند. نمیتوان گفت تو روابط زناشویی مطلقا باید تخیل رو تعطیل کرد. اما بعضی از این تخیلات هم مضرند و باید از اون ها پرهیز کرد. اینکه گفتید چطور باید باهاش کنار بیام؟ اساسا سوال غلطیه. شما نباید با این مسئله کنار بیایید. ایشون هم نباید فکر کنه این فانتزی ها برای شما حس خوبی ایجاد می کنه. اگه شما با قاطعیت برخورد کنید و به محض اینکه این حرف ها گفته شد، کناره گیری کنین و نارضایتی خودتون رو نشون بدید ، این مسئله کم کم حل میشه. اگه موفق نشدید حتما به مشاور مراجعه کنید.

  25. پسری۲۴ساله هستم که از بیماری خودارضایی رنج می برم. خواهش می کنم کمکم کنید. بارها و بارها تصمیم به ترک گرفتم اما نمیشه. از رفتن پیش دکتر خجالت می کشم.

    • با سلام
      برای ترک خود ارضایی راه حل های مختلفی وجود دارد،بهتر است که دلیل خود ارضایی روشن شده و همزمان با کنترل دلیل این عمل از راه حل های ترک عمل خود ارضایی هم استفاده کرد ، توجه داشته باشید این عمل به مرور زمان قابل حل بوده و اگر یکدفعه ترک کنید دچار عوارض شده و دیگر رفتارها را تهدید کند، توصیه می شود با مشاور همراه شوید،تا یک عمل خطرناک به چند عمل تبدیل نشود.

  26. مردی ۵۲ساله ام که همسرم دیابت دارد. بی میلی جنسی او در درازمدت روی من هم اثر گذاشته و حالا کلا میلی به رابطه با او ندارم. در عین حال میل جنسی ام به صورت کلی خوب است. چه کنم؟

    • با سلام
      تنها توصیه ما به شما اینه که همراه همسرتون به مشاور مراجعه کنید. این همسر شماست که در درجه اول نیاز به کمک داره و البته نقش شما هم در این فرآیند کم نیست. مسائل زناشویی ، مسائل یکطرفه نیستند و نه شما و نه همسرتون به تنهایی نمی تونید حل و فصلش کنید. برای حل کردنش وقت و انرژی بگذارید. خود به خود چیزی درست نمیشود. موفق باشید.

  27. سلام من ۲۱ ساله هستم تازه ازواج کردم شوهرم همش ازم میخواد که باهاش رابطه مقعدی برقرار کم میگه اگ قبول نکنم مجبوره این نیازشو جای دیگه برطرف کنه به نظر شما این درسته که اگه یکی از زوجین دوست نداشته باشن یه کاری رو انجام بدن مجبورشون کرد؟ هرجوری میخوام بهش بگم که دوسش دارم اما نمیتونم اینکارو بکنم قبول نمیکنه

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      اگر برایتان خیلی دردناک نیست بهتر است برای ارضای این نیاز همسرتان گهگاهی این کار را انجام دهید. اگر نه که بهتر است همسرتان با یک مشاور صحبت نموده تا بتواند با دلایل منطقی با این موضوع کنار آمده تا هر دوی شما جوری که دوست دارید و لذت می برید با هم در ارتباط باشید.

  28. سلام خسته نباشید من یه دختر ۲۵ ساله ام هیچ تمایلی به جنس مخالف ندارم الان دو ساله که با یکی از دوستای دخترم رابطه دارم هرازگاهی ولی از طرفی هم دلم میخواد یه زندگی عادی داشته باشم مادر بشم نمیدونم از کجا و چطور باید شروع کنم؟ میشه راهنماییم کنید؟ ممنون

    • با سلام
      شما در اولین اقدام باید به تجویز پزشک آزمایش هورمونی داده تا مشخص شود که تمایل شما جنبه هورمونی دارد که بتوان با دارو درمانی آن را حل کرد یا نه. در غیر این صورت حتما با مراجعه به روانشناسان و روانکاوان مجرب تحت درمان باشید تا به مرور زمان و با استفاده از روش های روانشناختی نوین تمایل خود را به جنس مخالف و شروع یک رابطه جنسی عادی بع دست بیاورید. در کل چنانچه شما خودتان بخواهید ، می توانید کمک بزرگی برای حل مشکل جنسی خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.