خانه / دانشگاه / زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 98
زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

[contact_info title= “زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۹۸”] 

بدون شک اغلب افراد تمایل به ارتقای پایه های علمی و مدارج دانشگاهی خود دارند و قصد دارند مدارک آکادمیک و دانشگاهی در جهت علاقه مندی خود ، کسب نمایند.حال با ایجاد دانشگاه ها و دوره های مختلف ( روزانه ، نوبت دوم، پردیس خودگردان ، دانشگاه ازاد اسلامی و …) این امکان برای تمامی داوطلبان فراهم شده تا بتوانند در این زمینه در مسیر صحیح قرار گیرند. با توجه به اینکه سوالات کثیری برای داوطلبان در خصوص دانشگاه آزاد و زمان ثبت نام و زمان تکمیل ظرفیت به وجود آمده ، تصمیم گرفتیم این مقاله را برای این دسته از داوطلبان اختصاص داده و ابهامات را برطرف نماییم.

زمان تکمیل ظرفیت رشته های دانشگاه آزاد ۹۸

از ابتدا باید گفته شود که کنکور سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال اخیر ادغام شده و داوطلبان با شرکت در کنکور سراسری می توانند در رشته های با آزمون انتخاب رشته نموده و در دانشگاه مذکور پذیرفته شوند. به عبارت دیگر، ثبت نام دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی یکی بوده در حالیکه انتخاب رشته دانشگاه های مذکور به صورت جداگانه می باشد. نکته دیگری که داوطلب می بایست مدنظر داشته باشد این است که مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای متقاضیان مقطع کارشناسی پیوسته دو دفترچه باآزمون و بدون آزمون( براساس سوابق) منتشر می کند.

بهتر است یک تعریف کلی از تکمیل ظرفیت رشته های دانشگاه آزاد برای داوطلبانی که تمایل به شرکت در این مقطع تحصیلی را دارند ، داشته باشیم. تعداد کثیری از داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کردند و قصد شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارند ،می توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند. اما تعدادی دیگر از این متقاضیان که این بازه زمانی را از دست داده اند و تمایل به پذیرش در رشته های دانشگاه آزاد اسلامی را دارند، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ،دفترچه ای را معمولا در آبان ماه با عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می کند. داوطلبان با پرداخت وجه ثبت نام و مشاهده لیست رشته های موجود در دفترچه می توانند برای انتخاب رشته در دانشگاه مذکور اقدام نمایند.

چه کسانی مشمول تکمیل ظرفیت می باشند؟

در این بند قصد داریم به مشمولین جهت انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اشاره نماییم:

  • تمامی افرادی که در کنکور سراسری شرکت نموده اند مجاز هستند در تکمیل ظرفیت شرکت نمایند.
  • داوطلبانی که در زمان مقرر به انتخاب رشته پرداخته اند ،اما تمایل به شرکت در رشته پذیرش شده خود ندارند مجاز می باشند در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت شرکت نمایند.
  • داوطلبانی که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد، در هیچ یک از رشته های انتخابی خود مورد پذیرش قرار نگرفته اند می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت نمایند
  • داوطلبانی که در انتخاب رشته پذیرفته شده اند و در دانشگاه مورد پذیرش ،ثبت نام به عمل آورده اند. لیکن این دسته از داوطلبان قصد دارند شانس خود را بار دیگر برای پذیرش رشته دیگر امتحان نمایند و در صورت قبولی ،از دانشگاه پذیرش شده در رشته قبلی انصراف داده و در کد رشته محل جدید ثبت نام نمایند.
  • هر داوطلب مجاز می باشد ۲۰ کد رشته محل ،مطابق با همان گروه آزمایشی که در کنکور سراسری شرکت نموده انتخاب نماید.

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی

داوطلب در بازه زمانی مقرر شده می بایست جهت تکمیل ظرفیت اقدام کرده و این زمان را از دست ندهد. در ادامه نحوه تکمیل ظرفیت رشته های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی را توضیح خواهیم داد.

مراحل تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی

  • وارد سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی شده و دفترچه تکمیل ظرفیت رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی را مطالعه نمایید.
  • رشته های مدنظر خود را اولویت بندی کنید
  • کارت اعتباری جهت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را خریداری نمایید.
  • وارد لینک تکمیل ظرفیت رشته های با آزمون کارشناسی پیوسته شوید و پس از وارد کرد اطلاعات شخصی ، وارد حساب کاربری خود شوید
  • رشته های اولویت بندی شده خود را ثبت نمایید و پس از ثبت کدپیگیری را نزد خود نگهداری نمایید.

[banner]

[contact_info title= “زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۹۸”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

نحوه جذب دانشجو در دانشگاه امام صادق با دیگر دانشگاه های دولتی متفاوت بوده و …

۳۷ نظر

  1. سلام من دانشگاه روزانه بودم تکمیل ظرفیت کردم و قم علوم ازمایشگاه قبول شدم ، و انصراف دادم ،حالا نمیدونم برای ازاد کردن مدرک کجا برم

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      به هر دانشگاهی که مدرک ارائه داده باشید می بایست برای دریافت اقدام کنید.

  2. سلام سایت خوبی دارید ، من به تازگی با سایت شما آشنا شدم و از مطالبتون بهره میبرم.

  3. برای تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برای بدون کنکور کی باید اقدام کنم و اینکه اعتبار مدرک داره؟؟

    • با سلام
      در حال حاضر زمان دقیقی برای ثبت نام مشخص نشده است ،مدرک دانشگاه آزاد در داخل ایران و در برخی از کشور مورد تایید و زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کند.

  4. سلام. ممکنه برای رشته غیر پزشکی ازاد تکمیل ظرفیت بهمن بگذارند

    • با سلام
      در حال حاضر دانشگاه آزاد اطلاعیه ای مبنی بر برگزاری مجدد تکمیل ظرفیت اعلام نکرده است. لیکن برای ورودی بهمن در رشته های بدون آزمون پذیرش وجود خواهد داشت.

  5. با سلام من اطلاع از تکمیل ظرفیت نداشتم امروز دیدم تموم شده آنقدر گریه کردم.آیا دانشگاه آزادبازهم تکمیل ظرفیت میذاره??آبان یا بهمن??ترو خدا جواب بدین

    • با سلام
      احتمال برگزاری مجدد تکمیل ظرفیت برای دانشگاه آزاد وجود دارد ولیکن در صورت تمایل می توانید برای ورودی بهمن در یکی از رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد ثبت نام نمایید.

  6. اقعا عالی بدردم خورد ممنون واقعا بابت زمانی که میزارید

  7. سلام با تراز ۸۱۰۰ امکان قبولی دامپزشکی علوم تحقیقات یا کرج در تکمیل ظرفیت رو دارم؟ دامپزشکی گرمسار چطور؟

  8. دامپزشکی حذف شده؟. چرا. مگه جز پزشکی نبست.؟>

  9. سلام . با توجه به اینکه سازمان ستجش تکمیل ظرفیت ازاد رو فاقد اعتبار میدونه ایا اگه پذیرفته بشیم و ثبت نام کنیم مدرکمون اعتبار خواهد داشت ؟

  10. سلام آیاتکمیل ظرفیت برای پزشکی ووندان پزشکی هم هست؟

  11. سلام من برای تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد ثبت نام کردم و کد رهگیری دریافت نکردم فقط وقتی روی گزینه نهایی شدن کلیک کردم یه فایل اومد برای دانلود بعد داخل فایل اسممم بود با کد رشته هایی که انتخاب کردم یعنی الان ثبت نامم انجام شده یا نه اگه میشه سریع جواب بدید ممنونتون میشم

  12. سلام ایاارشد..علوم انسانی.. تکمیل ظرفیت داره.. ‌کی هست متشکرم

  13. سلام خسته نباشید ،تکمیل ظرفیت کنکور۹۸ برای دانشگاه ازاد کی هست،ینی کی متونیم اقدام کنیم واس تکمیل ظرفیت؟

    • با سلام
      در حال حاضر تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد آغاز گردیده ولیکن طبق اطلاعیه سازمان سنجش مجوز برگزاری دوره تکمیل ظرفیت صادر نشده است.

  14. مگه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد حذف نشده؟
    کنکور ۹۷ ک دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیتش حذف شده بودو فقط ذخیره هارو برداش

    • با سلام
      تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و دانشگاه آزاد در سال ۹۷ حذف گردید و احتمال برگزار شدن تکمیل ظرفیت در سال ۹۸ نیز بسیار پایین می باشد.

  15. رویا نادری

    تاریخ تکمیل ظرفیت رو می شه بفرمایید؟

  16. با سلام امسال دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیت داره؟

    • با سلام
      با توجه به برگزار نشدن تکمیل ظرفیت در سال ۹۷ احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برای سال ۹۸ نیز بسیار پایین خواهد بود.

  17. با سلام. دامپزشکی ازاد تکمیل ظرفیت دارد؟. من مامایی ورامین قبول شدم اگر ثبت نام کنم تکمیل ظرفیت میتونم شرکت کنم. ایا اصلا تکمیل ظرفیت دارند امسال.

  18. امسال تکمیل ظرفیت کنکور برگزار نمیشه؟؟

  19. الناز احمدی

    معمولا چه رشته هایی تو تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ارائه می شود؟

    • با سلام
      در صورتی که دانشگاهی در مهر ماه نتواند ظرفیت خود را تکمیل کند در بهمن اقدام به تکمیل ظرفیت خواهد کرد ، که طبق سال های گذشته این تکمیل ظرفیت بیشتر رشته های ، علوم پایه و انسانی ، رشته های فنی و مهندسی ، را شامل می شود.

  20. دانشگاه آزاد برای کاردانی هم تکمیل ظرفیت دارد؟
    مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.