خانه / دکتری / توضیحات کارنامه اولیه آزمون دکتری
توضیحات کارنامه اولیه آزمون دکتری

توضیحات کارنامه اولیه آزمون دکتری

توضیحات کارنامه اولیه آزمون دکتری
توضیحات کارنامه اولیه آزمون دکتری

[contact_info title= “توضیحات کارنامه اولیه آزمون دکتری”] 

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری زمان انتخاب رشته فرا می رسد و داوطلبان باید با توجه به کارنامه خود برای انتخاب رشته  آزمون دکتری اقدام نمایند عوامل زیادی برای انجام یک انتخاب رشته اصولی ملاک قرار می گیرند اما مهم ترین آن ها ، اطلاع از بخش های مختلف کارنامه می باشد این کارنامه که در اواخر فروردین ماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود حاوی اطلاعات ثبت نامی ، اطلاعات شناسنامه ای و اطلاعات آزمونی می باشد.

کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری و آزاد به صورت مشترک و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

توضیحات کارنامه اولیه آزمون دکتری ۹۹

مشخصات ثبت نامی

بخش اول کارنامه مختص به اطلاعات ثبت نامی شما می باشد اطلاعاتی که در این بخش درج شده است عبارتند از شماره پرونده ، نام و نام خانوادگی ، جنس ، شماره شناسنامه ، سال تولد ، سهمیه و …. اطلاعات درج شده در بخش اطلاعات ثبت نامی باید کاملا مطابق با اطلاعات شما باشد و در صورت وجود هر گونه مغایرت  ، لازم است آن ها را از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اصلاح نمایند.

اطلاعات فارغ التحصیلی

در قسمت دوم معدل دوره کارشناسی ، معدل دوره کارشناسی ارشد ، تاریخ فارغ التحصیلی ، نام رشته دوره کارشناسی ، نام رشته دوره کارشناسی ارشد و نام دانشگاه های فارغ التحصیلی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد شما درج شده است. این بخش را نیز با دقت کنترل کنید تا اگر اطلاعات اشتباه درج شده باشد ، آن ها را اصلاح نمایید.

اطلاعات رشته آزمونی

در این بخش نمرات اکتسابی شما در مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد و هم چنین نمرات اکتسابی شما در بخش استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی درج شده است. چنانچه پس از بررسی کلید سوالات آزمون دکتری درصد دروس خود را محاسبه کرده اید ولی در کارنامه درصد دروس به اشتباه درج شده است ، می توانید اعتراض خود را در سازمان سنجش ثبت کنید.

در جدول دوم به ترتیب شماره داوطلبی ، گروه آزمایشی ، کد رشته امتحانی و نام رشته امتحانی شما درج شده است.

وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره

در این بخش دو کادر را مشاهده می کنید که عبارتند از “مجاز روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور” و “مجاز سایر دوره ها (دانشگاه آزاد اسلامی ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان)”

اگر در این قسمت ها عبارت “می باشید” درج شده باشد ، می توانید انتخاب رشته دکتری سراسری و یا انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  را انجام دهید و در غیر این صورت مجاز به انتخاب رشته نخواهید بود.

لازم به ذکر است که علامت @ بدین معناست که داوطلب در صورت وجود ظرفیت در دانشگاه آزاد یا دوره ھای نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان می تواند یا مراجعه به دفترچه انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته در دوره های مربوطه اقدام نمایند.

وضعیت علمی داوطلب

در این بخش رتبه داوطلب در سهمیه ، نوع سهمیه داوطلب ، نمره کل اکتسابی ، آخرین رتبه مجاز دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور و آخرین رتبه مجاز سایر دانشگاه ها درج شده است با بررسی این بخش می توانید وضعیت خود را با سایر داوطلب مقایسه کنید. برای مثال داوطلب زیر دارای رتبه در سهمیه ۵۴۶ می باشد و آخرین رتبه مجاز برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد ۸۲۴ می باشد ، بنابراین می توان نتیجه گرفت که داوطلب در صورت انجام  انتخاب رشته دکتری ۹۹  ، شانس متوسطی را برای دعوت به مصاحبه دکتری دارد.

در کارنامه زیر داوطلبی را مشاهده می کنید که دارای سهمیه ایثارگری می باشد و رتبه در سهمیه ایثارگری او ۶۳ بوده ولی آخرین رتبه مجاز برای انتخاب رشته در دوره های روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور ۴۶ می باشد ، بنابراین داوطلب زیر نمی تواند با استفاده از سهمیه ایثارگری خود انتخاب رشته دانشگاه های روزانه را انجام دهد ولی با توجه به آنکه آخرین رتبه مجاز برای انتخاب رشته در سایر دانشگاه ها ۱۰۵ می باشد ، می تواند انتخاب رشته سایر دانشگاه ها را با توجه به سهمیه ایثارگری خود انجام دهد.

کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در انتهای کارنامه کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری آزاد درج شده است و داوطلبان برای ورود به سامانه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، باید این کد را در دسترس داشته باشید.

پس از انتشار کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری  توسط سازمان سنجش ، هر داوطلب می تواند به وضعیت علمی خود بپردازد و در صورت دارا بودن نمره و حد نصاب لازم برای انتخاب رشته خود اقدام نماید. انتخاب رشته دکتری سراسری از طریق سایت sanjesh.org و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org انجام می گیرد. داوطلبان باید پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، به سایت های مذکور مراجعه نموده و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

سوالات متداول داوطلبان

  • آیا تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ با پرداخت هزینه می باشد ؟

بله . برای تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۹ داوطلبان می بایست اول هزینه انتخاب رشته را پرداخت کنند و سپس نسبت به ثبت رشته اقدام کنند .

  • هر داوطلب مجاز به انتخاب چند کدرشته محل در انتخاب رشته می باشد؟

داوطلبان می توانند برای دانشگاه آزاد حداکثر ۸۰ کدرشته محل و برای دانشگاه سراسری حداکثر ۵۰ کد رشته محل را انتخاب کنند .

  • آیا ترتیب اولویت‌ های انتخاب رشته در شانس دعوت به مصاحبه اثر گذار است ؟

خیر . امکان دعوت به مصاحبه دکتری تنها بر مبنای تراز فرد ( نمره کل ) و حدنصاب دعوت به مصاحبه اعلام‌ شده برای هر کدرشته بررسی می‌ گردد و ترتیب انتخاب‌ ها تاثیری در این موضوع ندارد .

  • آیا امکان ویرایش انتخاب رشته دکتری ۹۹ وجود دارد ؟

در سال ۹۸ امکان ویرایش رشته محل های دکتری همزمان با انتخاب رشته وجود داشت امسال نیز پیش بینی می کنیم این امکان برای داوطلبان وجود داشته باشد.

  •  آیا امکان انتخاب کدرشته محل های آزمون دکتری در رشته ای به غیر از رشته امتحانی داوطلب وجود دارد ؟

خیر داوطلبان تنها می توانند کدرشته محل های رشته امتحانی خود را در فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد وارد نمایند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹
هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
سایت انتخاب رشته آزمون دکتری
شهریه دکتری دانشگاه آزاد
اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری
شرایط بورس خارج از کشور در آزمون دکتری
هزینه مصاحبه دکتری
زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری

[phdtel]

[contact_info title= “توضیحات کارنامه اولیه آزمون دکتری”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.