خانه / دکتری / نحوه ثبت نام آزمون دکتری

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

[contact_info title= “نحوه ثبت نام آزمون دکتری”] 

داوطلبان متقاضی تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد ، بایستی در ابتدا در یک آزمون هماهنگ و مشترک تحت عنوان آزمون دکتری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود ، شرکت نمایند. زمان ثبت نام آزمون دکتری از ششم الی دوازدهم آذر ماه می باشد و داوطلبان باید با کلیه مراحل ثبت نام آشنایی داشته تا امکان رخ دادن هر گونه مشکل و اشتباه در زمان تکمیل فرم اینترنتی کاهش یابد. در ادامه مطلب چگونگی ثبت نام آزمون دکتری در سایت سازمان سنجش و نحوه تکمیل فرم ثبت نام را ذکر کرده ایم.

برای ثبت نام آزمون دکتری در ابتدا باید با واریز هزینه در سایت سنجش ، کارت اعتباری ثبت نام را خریداری نمایید

نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۹۹

  • ثبت نام آزمون دکتری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد لذا داوطلبان در ابتدا باید وارد سامانه sanjesh.org شوند.در قدم بعدی داوطلبان باید جهت اطلاع از شرایط و ضوابط شرکت در آزمون و شرایط پذیرش در دانشگاه ها ، دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری را دانلود و مطالعه نمایند.
  • در مرحله بعد داوطلبان باید مدارک و اطلاعات لازم جهت ثبت نام کنکور دکتری را که در دفترچه ذکر شده است را تهیه نمایند.
  • حال پس از فراهم نمودن مدارک لازم ، باید با واریز هزینه ثبت نام آزمون دکتری مراحل نام نویسی خود را آغاز نمایید در همین جهت بر روی لینک “خرید سریال ثبت نام” کلیک کنید.
  • اطلاعات کارت بانکی خود را که شامل شماره کارت  ، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را جهت کسر هزینه ثبت نام از حساب بانکیتان ، وارد نمایید.
  • پس از واریز هزینه شماره سریال پرداخت ۱۲ رقمی به شما ارائه می شود که با استفاده از آن می توانید مراحل ثبت نام خود را آغاز نمایید.
  • بر روی لینک “ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۹۹” کلیک کنید.
  • شماره سریال پرداخت و عبارت امنیتی را در کادر خواسته شده درج نمایید.
  • یک قطعه عکس ۴×۳  که دارای فرمت jpg می باشد را اسکن کنید.
  • پس از بارگذاری عکس ، نوبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام می رسد که بایستی آن را با اطلاعات تحصیلی ، شناسنامه ای و … تکمیل نمایید.
  • پس از اتمام مراحل فوق ، چنانچه ثبت نام موفقیت آمیز باشد شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام توسط سامانه به شما ارائه می شود که لازم است آن را تا زمان پذیرش در دانشگاه نزد خود حفظ کنید.

به محض شروع ثبت نام آزمون دکتری ۹۹ ، راهنمای تصویری ثبت نام در این مطلب قرار داده می شود.

فرم ثبت نام آزمون دکتری ۹۹

فرم ثبت نام آزمون دکتری از ۳۸ بند مجزا تشکیل شده است  و شاید الزامی در تکمیل برخی از بندها برای داوطلبان نباشد در ادامه به توضیح هر یک از بندها پرداخته ایم :

بند ۱ تا ۹ : شامل اطلاعات شخصی داوطلب مانند نام ، نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد ، نام پدر و … می باشد.
بند ۱۰ : داوطلبان دارای سهمیه ۵ درصدی ایثارگران ، ۲۵ درصدی ایثارگران و رزمندگان باید در این قسمت نوع سهمیه خود را مشخص نمایند.
بند ۱۱ : داوطلبانی که سهمیه رزمندگان دارند و سهمیه باید در این قسمت مدت حضور در جبهه خود را به ماه وارد کنند .
بند ۱۲ : متقاضیان استفاده از سهمیه های رزمنده داوطلب بسیجی ، رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح ، فرزند رزمنده داوطلب بسیجی ، فرزند رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح ، همسر رزمنده داوطلب بسیجی و همسر رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح باید کد پیگیری ۱۲ رقمی را از ارگان های ذیربط دریافت نموده و در این قسمت از فرم وارد نمایند.
بند ۱۳ و ۱۴ : این دو بند مربوط به اطلاعات تولد داوطلبان می باشد.
بند ۱۵ : این قسمت مربوط به وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا می باشد. داوطلبان آقا باید وضعیت نظام‌ وظیفه خود را از بین کد های ۱ تا ۱۳ مشخص نموده و کد مربوط به خود را در این بخش درج نمایند.

بند ۱۶ : این بند مربوط داوطلبان اتباع غیرایرانی است که باید با علامت‌ گذاری در دایره‌ های این ردیف ، ملیت خود را مشخص نموده و کد پیگیری ۱۳ رقمی خـود را درج نمایند.
بند ۱۷ و ۱۸ : این دو بند مربوط به نوع معلولیت داوطلب ( در صورت معلول بدون ) و راست دست یا چپ دست بودن آنهاست. لازم به ذکر است که وضعیت معلولیت این افراد از سازمان بهزیستی استعلام خواهد شد و در صورت تائید آن سازمان ، بند معلولیت برای آن ها اعمال می گردد. بنابراین داوطلبان معلولی که در سازمان بهزیستی تشکیل پرونده نداده اند ، باید با مراجعه به ادارات بهزیستی محل سکونت خود نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند.

 بند ۱۹ : داوطلبانی در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و یا دکتری حرفه‌ ای فارغ التحصیل شده اند و یا در حال تحصیل هستند ، می‌ بایست این بند را علامت‌گذاری کنند.
بند ۲۰ و ۲۱ : داوطلبان باید گروه امتحانی خود را که در آزمون آن شرکت خواهند کرد در بند ۲۰ ، کد و نام مربوط به رشته امتحانی در بند ۲۱ ، با علامت‌ گذاری در یکی از دایره‌ های مربوطه تعیین نمایند.
بند ۲۲ : داوطلبان باید زبان خارجی امتحانی خود را بر اساس زبان خارجی تعریف‌ شده در رشته امتحانی انتخابی مشخص کنند.
بند ۲۳ : داوطلبان باید کد رشته تحصیلی دوره کارشناسی خود را از سایت سازمان سنجش استخراج و در این بند از فرم درج کنند.
بند ۲۴ : داوطلبان باید کد دانشگاه محل اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی خود را از سایت سازمان سنجش استخراج و در این بند درج کنند.

بند ۲۵ : داوطلبان ابتدا باید سال و سپس ماه اخذ مدرک کارشناسی خود را در این محل درج کنند.

بند ۲۶ : داوطلبان باید معدل مدرک فارغ‌ التحصیلی مقطع کارشناسی خود را در محل مربوط درج نمایند.
نکته مهم : داوطلبانی که در مقطع کارشناسی ناپیوسته ( کاردانی به کارشناسی ) فارغ‌التحصیل شده‌ اند ، باید میانگین معدل‌ های مقاطع کاردانی و کارشناسـی ناپیوسته خود را در این بند درج کنند.
بند ۲۷ : داوطلبان باید کد رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد خود را از سـایت سازمان سنجش استخراج و در محل مربوطه درج نمایند .
بند ۲۸ : داوطلبان باید کد دانشگاه فارغ التحصیلی دوره  کارشناسی ارشد خود را از سایت سازمان سنجش استخراج و در این قسمت درج نمایند .
بند ۲۹ : داوطلبان ابتدا باید سال و سپس ماه اخذ مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه‌ ای خود را در محل مربوطه درج نمایند .
بند ۳۰ : فارغ‌ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای باید معدل کل اکتسابی را بر اساس معدل درج شده در مدرک فارغ‌ التحصیلی و دانشجویان سال آخر مقـاطع کارشناسـی ارشـد و یـا دکتری حرفه‌ ای ، باید میانگین واحد های گذرانده خود را حداکثر تا تاریخ ۹۹/۶/۳۱ در این قسمت از فرم درج نمایند.
بند ۳۱ : مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری که متقاضی استفاده از سهمیه مربیان می‌ باشند ، باید این بند را علامت‌ گذاری نمایند .
بند ۳۲ : مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری که چنانچه خواهان استفاده از سهمیه مربیان می‌ باشند و بند قبلی را تکمیل کرده اند ، می بایست کد دانشگاه محـل خـدمت خـود را از سـایت سازمان سنجش دریافت نموده و در این بخش از فرم درج نمایند.
بند ۳۳ : داوطلبان باید در این قسمت کد و نام شهرستان محل سکونت خود را جهت مشخص نمودن حوزه امتحانی ، درج کنند .
بند ۳۴ : داوطلبان باید در این قسمت آدرس محل سکونت خود را درج نمایند. کد و نام استان و شهرستان از جداول قرار داده شده در سایت سازمان سنجش قابل دریافت می باشد.
بند ۳۵ : در این بخش باید کد پستی ۱۰ رقمی منزل داوطلب درج شود.
بند ۳۶ : در این قسمت باید تلفن ثابت منزل داوطلب ذکر شود.
بند ۳۷ : در این قسمت داوطلب باید شماره تلفن همراه خود را وارد کند . لازم به ذکر است که باید شماره ای در این قسمت قرار گیرد که همیشه در دسترس باشد تا اطلاعات از طریق سایت سازمان سنجش به آن ارسال گردد.
بند ۳۸ : در این قسمت باید آدرس ایمیل درج شود تو توصیه می شود ایمیلی در این قسمت درج می شود دارای رمز عبور در دسترس باشد .

[phdtel]

[contact_info title= “نحوه ثبت نام آزمون دکتری”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.