خانه / مشاوره روانشناسی / عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران
عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران

عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران

عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران
عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران

[contact_info title= “عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران”] 

خود ارضایی شامل تحریک دستگاه تناسلی برای بدست آوردن لذت جنسی است. در اکثر موارد هر موقع حرف از خود ارضایی به میان می آید همه نگاه ها معطوف به مردان می شود ، ولی خودارضایی در میان خانم ها نیز به وفور یافت می شود ، لیکن خانم ها حتی با دوستان نزدیک خود نیز کمتر در مورد این عمل صحبت می کنند. اکثر خانم ها  مثل مردان حداقل یک بار خودارضایی را در طول زندگی تجربه کرده اند. اینکه از نظر علمی چه میزان از خودارضایی طبیعی و چه میزان آن غیر طبیعی است ، هنوز مشخص نشده است. 

 برای خودارضایی مرز سنی خاصی وجود ندارد. خانم ها ممکن است در دهه ۸۰ زندگی نیز خود ارضایی داشته باشند. خود ارضایی همیشه در خانم های مجرد دیده نمی شود ، وقتی همسر در دسترس نباشد و یا اظهار خستگی نماید ، ممکن است یک خانم نیاز های جنسی خود را با خودارضایی برطرف نماید. یکی از دلایل مهم خود ارضایی در خانم های متاهل عدم رسیدن به ارضا جنسی یا ارگاسم در یک رابطه جنسی طبیعی است. در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری را در مورد عوارض ؛ فوائد خود ارضایی در زنان و دختران در اختیارتان خواهیم گذاشت.

دلایل خود ارضایی زنان و دختران

  • دختران نوجوان به علت کم تجربگی و اطلاعات کم از مسائل مختلف ، در شرایطی قرار دارند که به طور طبیعی امکان اشتباه در آن ها بیش از بزرگ ترهاست.
  • تنهایی به معنی ضعیف شدن ارتباط اجتماعی و محروم شدن از روابط گرم و عاطفی با دیگران است که این موضوع اگر ادامه داشته باشد ، اراده نوجوان را ضعیف کرده و از بین می برد و دختر نوجوان در تنهایی و خلوت خود ، اقدام به کسب لذت از خود می کند و به خودارضایی روی می آورد. 
  • نقش خانواده در سلامت روانی و اخلاقی فرزندان ، از سایر عوامل ، مهم تر و بیشتر است.
  • چنانچه نوجوانی با افراد آلوده به مسائل جنسی و غیر اخلاقی معاشرت داشته باشد احتمال گرایش او به خودارضایی ، افزایش پیدا می کند.
  • دخترانی که زودتر از وقت طبیعی به بلوغ جنسی می رسند ، دچار مشکلات بیشتر و تنش های فراوانی می شوند و برای ارضای نیاز جنسی ، احتمال اینکه به خودارضایی مبتلا شوند در آن ها زیاد است.
  • لباس های تنگ و چسبان ، یکی از عوامل تحریک جنسی ، مخصوصاً در آستانه بلوغ و نوجوانی است.
  • تماشای فیلم ها و تصاویر محرک

عوارض خود ارضایی در زنان و دختران

از مهمترین عوارض جسمی و روحی ناشی از خودارضایی موارد زیر را می توان نام برد:

  •  آسیب دیدن پرده ی بکارت در دختران
  • ضعیف شدن قوای جنسی
  •  احساس درد در هنگام قاعدگی و بی نظمی آن
  • اختلال در رشد سیستم عصبی مغز
  •  خستگی
  • خلأ عاطفی ، افسردگی ، اضطراب و عدم اعتمادبه نفس

  • از دست دادن انرژی و سرزندگی و طراوت دخترانه

  • کاهش قدرت حافظه

  • عدم تمایل به جنس مخالف

  • در شرایط حاد (ناباروری)

  • تحت تاثیر قرار گرفتن زیبایی چهره و برق چشمان

  • کاهش توانایی جذب جنس مخالف

خودارضایی در صورتی که به صورت رفتار روزانه عادت شود ، خطرناک تر است و مانند هر اعتیادی ، روح و جسم و روان فرد را به هم می ریزد. دخترانی که خود ارضایی زیادی در زمان مجردی داشته اند بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر خوب تحریک نمی شود.  در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود چرا که با خود ارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاصی که خود را تحریک می کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتار های خود می افتد و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد.

یکی از مهم ترین مشکلاتی که این زنان به آن دچار می شوند این است که دچار نارضایتی جنسی شده و رفته رفته با بی میلی جنسی مواجه می شوند. بنابراین ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیاز های جنسی خود را برآورده کنند اما آینده طولانی زندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.

فواید خودارضایی در زنان

چهار فایده خودارضایی در زنان را در اینجا مطرح کرده ایم:

۱- زنان با خودارضایی یاد می‌گیرند چه چیزهایی برایشان لذت بخش است و از چه چیزهایی بیشتر خوششان آمده یا چه چیزهایی را در رابطه جنسی نمی‌پسندند. در واقع خودارضایی دختر به نوعی کشف خود می باشد.

۲- دختر با انجام خودارضایی میزان نیاز خود را به رابطه جنسی متوجه می شود و از دینامیک رابطه ای که دوست دارد آگاهی پیدا می‌کند. این امر می‌تواند در آینده در انتخاب شریک جنسی مناسب به او کمک کرده یا نوع رابطه فرد را با شریک‌اش تنظیم کند.

۳- زنان در طی خودارضایی به راحتی می‌توانند ارگاسم را بشناسند. در بسیاری از موارد وقتی از زنان متاهل در مورد ارگاسم پرسیده می شود ، حتی نمی‌دانند آن را تجربه کرده‌اند یا نه؟ تجربه ارگاسم در خودارضایی در دوره قبل از ازدواج باعث می شود که بدانند ارگاسم چیست و در رابطه جنسی به سمت ارگاسم حرکت کرده و حتی شریک خود را راهنمایی کنند تا آن ها را به ارگاسم نزدیک کند.

۴- مهم ترین مورد اینکه فشار جنسی که روی خود احساس می کنید کم می شود و در این صورت می توانید انرژی خود را صرف سایر جنبه های زندگی خود هم بکنید. اگر دائما در حال فرار از تکانه های جنسی خود باشید نیاز دارید انرژی زیادی صرف این کار بکنید و بهره وری شما در زندگی پایین خواهد آمد.

درمان خودارضایی زنان و دختران

  • به خدا توکل کنید.
  • قاطعانه برای ترک این عمل تصمیم بگیرید.
  • شب ها روی شکم نخوابید.
  • از نگاه کردن به بدن عریان خود پرهیز کنید.
  • هر صحنه و تصویر شهوانی که شما را تحریک می کند را نبینید ، از صحبت کردن درباره مسائل تحریک برانگیز خودداری کنید.
  •  تنها نمانید ، سعی کنید کمتر در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید.
  • به طور منظم ورزش کنید تا انرژی تان تخلیه شود.
  • شب ها قبل از خواب مطالعه کنید.
  • قبل از خواب مثانه تان تخلیه باشد و قبل از خواب بیش از حد آب ننوشید.
  • عدم پوشیدن لباس‏ های تنگ و چسبان

آیا عوارض خود ارضایی بعد از ترک از بین می رود؟

با اینکه ، عوارض خودارضایی زنان تا مدت‌ ها ممکن است باقی بماند ولی این عوارض در صورت ممارست در ترک و عدم برگشت به خودارضایی می‌تواند بسیار کم و حتی صفر شود. البته در هر صورت پیشگیری بهتر از درمان است و بهتر است آموزش‌ های لازم به دختران داده شود تا به این سمت کشیده نشوند.

به عنوان نکته پایانی بسیاری از خانم هایی که اقدام به خودارضایی می کنند از عمل خود شرمسار هستند و دوست دارند که آن را ترک کنند. اگر دلیل خودارضایی میل جنسی زیاد باشد ، امروزه دارو های موثری وجود دارند که بدون آسیب زدن به قدرت باروری و زنانگی ، میل جنسی را به مقدار زیادی تعدیل و آن را قابل کنترل می کنند ، طوریکه با مصرف این دارو ها دیگر میل جنسی برای خانم ها آزاردهنده نخواهد بود. برای مشاوره با کارشناسان ما در این مورد می توانید با مرکز الو مشاوره تماس گرفته تا راهکارهای ترک خودارضایی را به صورت کامل برای شما عزیزان شرح دهند. همچنین می توانید مطالب مرتبط دیگر ما را نیز مطالعه نمایید:

خودارضایی و عوارض و پیامد های آن
اعتیاد به رابطه جنسی
انواع اختلالات جنسی و درمان
درصد لذت زن از رابطه جنسی

 

[contact_info title= “عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

۴۶ نظر

  1. سلام چطوری این عادتو کنار بزاریم

  2. اخه ما نمیتونیم به پزشک مراجعه کنیم چون پدر مادر مون میفهمن و نمیشه داخل خونه نمیشه کاری کاری کرد

  3. سلام من دختری۱۵ساله هستم دوسالی میشه خود ارضایی میکنم من‌با مالش خودارضایی میکنم هیچی هم‌وارد واژنم نکردم الان میترسم حامله شده باشم تورو خدا جواب بدید امکان داره حامله شده باشم آخه وزن هم اضافه کردم

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      خود ارضایی به تنهایی به هیچ عنوان باعث بارداری نخواهد شد و حتما بایستی اسپرم مردانه وارد واژن شما شده باشد.

  4. سلام دوساله که خود ارضایی مالشی دارم اوایل که خود ارضایی می کردم بعد ارضاشدن احساس کمی درد می کردم اما الان با خود ارضایی دیگه اون احساس درد رو ندارم وحتی دیگه به اندازه اوایل احساس لذت ندارم ومیترسم که پرده بکارتم پاره شده باشه میشه راهنمایی کنین

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما برای اطمینان از سلامت پرده بکارت خود می بایست حتما به پزشک متصص مراجعه نمایید. لیکن برای ترک خود ارضایی راهکارهای زیادی وجود دارد که با تصمیم به ترک آن می توانید نسبت به انجام آن اقدام نمایید.

      • اخه ما نمیتونیم به پزشک مراجعه کنیم چون پدر مادر مون میفهمن و نمیشه داخل خونه نمیشه کاری کاری کرد

  5. سلام من حدود ۳ سال است که تفاوت مرد و زن و روابط جنسی و … رو فهمیدم و خیلی کنجکاو بودم یه بار طی یه اتفاق با لذت ارضا شدم و بعد اون حدودا یه جورایی به این کار عادت کردم حدودا ۲ سال هر روز خودارضایی نمیکنم اما حدودا هر روز به مسائل جنسی فکر میکنم تصمیم جدی گرفتم که دیگه خودارضایی نکنم به نظرتون خیلی بهم اسیب رسیده توی این مدت؟؟اسیب هام جبران میشن؟؟خودارضاییمم معمولا با یه بالش و فیلم دیدن بوده و چیزی توی بدنم معمولا فرو نمیکردم به جز یکی ۲ بار توی سوراخ پشت ….

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما میتوانید با کن درب این مسأله عوارض خود ارضایی را کمتر نمایید و در صورتی که درون واژن سی ها حی و یا ضربه محکمی وارد نشود امکان آسیب به پرده بکارت کم خواهد بود.

  6. سلام من خود ارضایی داشتم فقط در حد مالش قسمت بالایی التم الان دارم ازدواج می کنم اما میترسم پردم آسیب دیده باشه

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      برای معاینه سلامت پرده بکارت بدون اما میبایست به پزشک زنان مراجعه نمایید ولی معمولا صرفا با مالش و خودارضایی آسیبی وارد نمی‌گردد.

  7. با سلام من خود ارضایی داشتم و یک بار بلافاصله بعد از خود ارضایی پریود شدم آیا پرده بکارتم آسیب دیده البته بعد از اون هم این اتفاق دوباره برام افتاد

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      معمولا اگر جسم خارجی و یا فشار بیش از اندازه ای در داخل واژن ایجاد نگردد آسیبی به پرده بکارت با انجام خود ارضایی ایجاد نمی گردد.

  8. سلام
    بنده ۲۶ سالمه و دوساله ازدواج کردم
    اوایل چون همیشه رابطه منظم داشتیم مشکلی نبود.
    ولی الان یکساله که بعلت وضعیت شغلیم ۲۰ روز در ماه ماموریتم.
    قبلا موقع رابطه با همسرم هم باهم ارضا میشدیم هم مشکلی نبود،ولی جدیدا احساس میکنم حوصله سکس رو نداره و اصلا راغب نیست.
    ولی من خیلی زیادتر شده شوقم برای رابطه.
    اصلا احساس همراهی و رضایت ازش نمیگیرم و باعث میشه اعتماد به نفسم پایین بره.
    و حتی طوری شده که گاهی وقتا فک میکنم تا من نیستم بهتره یکبار خود ارضایی کنه که نخوابه حسش.
    و خیلی سر این موضوع حساس بشم.
    راه حلی هست که تا این دوری ادامه داره اونم شوقش بالا باشه و همراهم باشه تو رابطه؟؟؟؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بهتر است در مورد این مسئله حتما با همسر خود صحبت کند شاید مسائلی وجود داشته باشد که باعث نارضایتی همسرتان شده است و میبایست خیلی بیشتر از قبل محبت و عشق خود را به همسرتان ابراز نمایید تا احساس نکند که این دوری عشقتان را نسبت به وی کم کرده است.

  9. سلام من حدودا یک ساله که خودارضایی میکردم ولی خیلی دیر به دیر حدود سه هفته یکبار و الان ترک کردم ولی چیز خارجی به واژن وارد نکردم و فقط از طریق مالش ارضا شدم آیا ممکنه به پرده بکارتم آسیبی وارد بشه؟؟؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در صورتی که جسم خارجی وارد واژن نشده باشد احتمال آسیب بسیار پایین است و جای نگرانی وجود ندارد.

  10. سلام ببخشید من هرچند یه وخت خود ارضایی میکنم البته زود زود نیست چند ماه یه باری هست حالا میخوام بدونم آسیبی به پرده بکارتم خورده یا نه ؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      خیر تا زمانی انگشت و یا جسم خارجی وارد واژنتان نشده باشد و یا فشار زیادی بر آن وارد نشود امکان آسیب بسیار پایین است.

  11. سلام من چهل سالمه وچسبندگی رخم شدید دارم دوبار عمل شدم ،،من زیاد خودارضایی میکنم ممکنه دلیل چسبندگی رحمم خودارضایی باشه؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      خیر هیچ دلیل علمی برای این که بتوان خود ارضایی را دلیل به وجود آمدن چسبندگی رحم اعلام کرد وجود ندارد.

  12. من از سن ۶سالگی یک نفر که بزرگتر از من بود منو با این کار آشنا کرد یک خانم ومی خواست با من ارتباط داشته باشه بعد که موفق نشد منو ترقیب به انجام روش هایه مختلف خود ارضایی کرد و من اون زمان بچه بودم و خوب اون کار هارو انجام دادم و خوب به اون کارها ادا مه دادم بزگتر که میشدم سعی می کردم که این کارهارو کنار بزارم که موفق نمی شدم چون دوباره اون خانم میومد ومن رو ترقیب میکرد من الان ۱۶ سالمه چند وقته توی ترکم میخواستم بپرسم که این کار من تو این مدت طولانی باعث عفونت در من می شود برای این که جدیدا ترشح عجیبی داشتم که خونریزی یا همون پر یود نبود و این که من ۶ ماهه پریود نشدم می خوام ببینم جای نگرانی داره من قبلا هم پریودی منظمی نداشتم وهر ۴ ماه پریود می شدم ویا بعضی مواقع ۵ ماه اما این دفعه خیلی طولانی شده می خواهم بدونم آیا اتفاقی برای من افتا ده یا نه طبیعیه ؟ ممنون می شم جواب بدین

    • با سلام
      بهتر است از این فرد کناره گیری کنید و با ایشان برخورد داشته باشید ایشان از نظر جنسی به نظر می رسد که مشکل دارند و از این طریق خودشان را ارضا می کنند اما در مورد مشکلات تاخیر در پریودی نیاز است که حتما به صورت حضوری به متخصص زنان مراجعه داشته باشید تا بررسی کامل در این مورد صورت گیرد و به شما در تنظیم پریودی و دلایل آن کمک شود. اما برای ترک خودارضایی بهتر است با توجه به اتفاقاتی که برای شما رخ داده شده است چند جلسه مشاوره را دریافت کنید تا بتوانید عملکرد بهتری را تجربه کنید .

  13. سلام، من خانمی ۳۰ ساله هستم که تمایل شدید دارم همسرم حین رابطه با استفاده از انگشت واژنم را نوازش کند تا نهایتا ارضای شوم، در واقع رغبتی به دخول ندارم و حتی دوست دارم خودم واژنم را به بدن و آلت شوهرم بمالم. با توجه به اینکه من از ۱۴ سالگی با همین روش خودارضایی در حد دو روز یک مرتبه داشتم، ممکنه علت این مساله همین عادت من به خودارضایی بوده باشه، در این صورت ایا راهی برای تغییر وضعیت وجود داره، چون احساس میکنم شوهرم از این وضع راضی نیست و حتی براش سوال شده. ضمنا من موقع ارگاسم مایعی بی رنگ و بی بو اما چسبنده در حدود ۵ سی سی دفع میکنم که باعث ناراحتیم میشه، به نظر شما راهی برای جلوگیری از این آبی که از واژن من بیرون میاد وجود داره؟ ممنونم اگر اطلاعاتتون رو با من به اشتراک بذارید.

    • با سلام
      به هر حال این روش شمارا به اوج لذت جنسی می رساند و می توانید در کنار دخول ازش استفاده کنید .ولی در این مورد باید با همسرتون هماهنگ باشید تا هر دور با هم به ارگاسم برسید.

  14. سلام من دختری ۱۷ ساله هستم سه ساله که خودارضایی دارم البته ۸ ماه ترک کردم و تونستم اما به دلیل کم توجهی وکم محبتی خانوادم و مشکلاتی که دارم به خودارضایی پناه میارم … الان یه هفته س که ترک کردم سوالم اینه که برای معاینه ازدواج پزشک متوجه خودارضاییم نمیشه در حالیکه پرده بکارتم سالمه .

    • با سلام
      اگر خودارضایی خارجی باشد کسی متوجه عمل شما نخواهد شد ولی در آینده برای رابطه جنسی برقرار کردن با همسرتون به اوج لذت جنسی – ارگاسم نمیرسید
      چون ذهن خودتون رو به این کار عادت داده اید.

  15. سلام من ۱۴ سامه وقتی تحریک می شم اصلا دست به آلتم نمی زنم یا که برم ولی وقتی تحریکی به اوج برسه آلت من مثل ضربان قلب میزنه بعد کمی منی بیرون میاد چه کار انجام بدم اندازه آلت من: ۱۲سانته .لطفا پاسخ کامل بدید

    • با سلام
      شما در وضعیت نرمال و طبیعی بدن هستید اگر شما خودتان رو در موقعیت تحریک قرار بدید مسلما فشار جنسی شمارا به سمت خودارضایی میرساند که اعتیاد ذهنی اون در آینده می تواند روی رابطه جنسی با همسرتان تاثیر منفی بگذارد.

  16. سلام خسته نیاشید.من ۱۷ سالمه و به خود ارضایی گرفتار شدم میخواستم راه درمانشو بگید، فقط خواهشن در مورد توکل به خدا یا نماز این چیزا نگید چون هرکاری کردم اثر نکرده لطفا ی داروی شیمیایی ک عوارض نداشته باشه یا حداقل کم داشته باشه معرفی کنید ؟؟؟

    • با سلام
      این یک حس طبیعیه و باید درکش کنید و تمام تلاشتو بکیند تعداد دفعات رو کاهش بدید تا به مرز ترک برسید ولی ریشه این احساس تحریک شدنه و اگر بتوانید خودتون را از موقعیت های تحریک آمیز دور کنید مسلما در کاهش این مشکل تاثیر خواهد داشت.

  17. با سلام دختری هستم ۲۴ ساله مدتها برای رسیدن به احساس ارضا فقط تصور هایی می کنم و دوره ای چهار ساله عادت ماهانه نمی شدم قرص مصرف می کردم و همان زمان به بعد دچار تغییر شکل ظاهری در … شدم الان خیلی نگران هستم و تقریبا در سال مدتی خود ارضایی را انجام می دهم

    • با سلام
      روی ظاهر واژن شما تاثیری ندارد فقط اگر احساس بزرگ و پهن شدن در این ناحیه کردید به خاطر تحریک شدنه … اگر تکرار نشده باشد مشکلی وجود نخواهد داشت.

  18. اگر پدر یا مادری یک مرتبه وارد اتاق پسر هفده ساله خودشون بشن.. و یک مرتبه ببین که اون داره خود ارضائی میکنه و هر دو هم خجالت زده بشن.. بهترین برخورد کدام است؟

    • با سلام
      بهترین کار این است که والدین رفتار خود را با فرزندان طوری تنظیم کنند که حریم خصوصی هر دو طرف رعایت شود.. هر انسانی یک حریم خصوصی دارد که حتی در خانواده خودش هم به این حریم خصوصی احتیاج دارد.. و کسی نباید به آن تجاوز کند… بخصوص وقتی که فرزندان آن ها به سن بلوغ رسیده اند. پس صرف یکمرتبه وارد اتاق فرزند شدن.. آنهم بدون در زدن و درخواست اجازه به نوعی زیر پا گذاشتن حریم خصوصی دیگران است. از طرفی بهتر است وقتی جوانی می خواهد خود ارضایی کند بهتر است مطمئن باشد که در ها قفل هستند. اما حالا که این اتفاق افتاده بهتر است اول عذر خواهی کرده وسریع اتاق را ترک کنید.. و بعدا که وی از اتاق خارج شد. چیزی به او نگویید. و اگر خودش اشاره کرد ضمن عذر خواهی مجدد به وی بگویید که شما این مسائل و نیازش را درک می کنید. چند روز بعد و در فرصتی که خودتان احساس می کنید مناسب است و با حالت و روش مناسبی که خودتان احساس می کنید مناسب است…. باب صحبت در باره مسائل جنسی را با وی باز کنید.

  19. سلام به نظرتون خود ارضایی بیش از حد می تواند در اینده باعث تولد نوزادان نارس بشه؟

  20. خود ارضایی تاثیری در چاقی یا لاغری فرد داره؟

  21. با عرض سلام به کارشناس سوالی داشتم در رابطه با خودارضایی در دختران آیا درمان پذیر است ؟درمانش چیست؟آیا با ازدواج درمان می شود؟ بعد از ازدواج ادامه نمی یابد؟چطور بعضصی ها این حالت برایشان اتفاق نمی افتد؟

    • با سلام
      خود ارضایی چه در دختران و چه در پسران بیماری نیست که نیاز به درمان داشته باشد این روش یکی از روش های ارضای جنسی است که افراد بنا به درخواست خودشان انتخاب می کنند… به طوری که گاهی خود ارضایی در افراد متاهل هم انجام می شود… چه در مردان متاهل و یا زنان متاهل.

  22. من و نامزدم مدتی است که با تلفن با هم خود ارضایی می کنیم. اخیرا او به من گفته که از چند سال قبل خود ارضایی می کرده است و این باعث احساس خیلی بدی در من شده به نحوی که احساس می کنم او به من خیانت می کرده است و عشقم را کم کرده است. آیا این حالت گذراست؟

    • با سلام
      باید خیانت را درست معنی کرد.خیانت زمانی معنا دارد که عهدی وجود داشته باشد و عهد شکنی انجام شود. اینجا عهد و پیمانی نبوده که بخواهد شکسته شود.
      باید در رابطه به طرف مقابل هم به چشم انسانی با نیازها و کاستی های معمول نگاه کرد بعضی ها برای خودشان حق هر نوع کار و اشتباهی را می دانند اما توقع دارند طرف مقابلشان فرشته باشد.

  23. من در یه خانواده مذهبی به دنیا امدم .رفتار های من با متانت است و تا به حال با هیچ پسری دوست نبوده ام چه برسد به این که ….اما یک عادت زشت و پنهان برای خودم داشتم .من از ۱۳ سالگی عادت به خود ارضایی داشتم و با مالیدن الت تناسلی ام احساس لذت می کردم اما هیچ گاه انگشت در ان نکردم و با کسی هم نزدیکی نداشتم .دیروز در سایت خواندم که برای دیدن پرده بکارت چه کار باید بکنم ایا پرده بکارت من سوراخ شده است؟

    • روح الله کریمی

      نه نگران نباشید،اما سعی کنیدکه این کارروترک کنید،ویااگرهم انجام میدین فقط آلت تونوبمالید

    • با سلام
      خود ارضایی دختران معمولا باعث آسیب رسیدن به لایه بکارت نمیشود… مگر اینکه اتفاق بخصوصی افتاده باشه و یا اینکه فشار بیش از حد و یا غیر عادی باش در هر صورت اگر قرار به معاینه و اظهار نظر توسط متخصص مربوطه باشه تشخیص اینکه نوع آسیب آیا از مقاربت بوده و یا خود ارضایی و هر چیز دیگر امکان پذیر است… و اگر قرار به گواهی دادن باشه حتما ذکر می گردد که مقاربتی در کار نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.