خانه / کارشناسی ارشد / نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
نحوه-ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

نحوه-ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد

[contact_info title= “نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد”]

کلیه داوطلبان دارای شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد که متقاضی ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری که شامل دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد هستند، بایستی در ابتدا برای ورود و ادامه تحصیل در این دانشگاه ها در یک آزمون جامع و مشترک که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود، شرکت نمایند. در ادامه این مطلب به نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ خواهیم پرداخت.

[point1 title= “ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در بازه زمانی مشخص از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد.”]

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد بنابراین برای انجام ثبت نام بایستی به سایت sanjesh.org مراجعه نمایید داوطلبان پس از ورود به سامانه و دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و مطالعه آن ، می توانند با واریز هزینه ثبت نام مراحل نام نویسی و تکمیل فرم اینترنتی را در پیش بگیرند.

مرحله اول ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

در قدم اول پس از ورود به سامانه sanjesh.org از منوی سمت راست بر روی گزینه کارشناسی ارشد کلیک نمایید و سپس گزینه “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۰” انتخاب کنید.

مرحله دوم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

چنانچه برای اولین بار است ثبت نام را انجام می دهید بر روی گزینه “ثبت نام جدید” و اگر قصد ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود را دارید بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک کنید.

پیش از اقدام به ثبت نام می بایست هزینه ثبت نام را از طریق خرید سریال ثبت نام واریز نمایید بنابراین در ابتدا با کلیک بر روی لینک خرید سریال ثبت نام ، اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید تا هزینه ثبت نام از حساب شما کسر شود.

مرحله سوم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

پس از واریز هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد، سریال ثبت نام توسط سامانه به شما ارائه می شود که بایستی آن را یادداشت نمایید. پس از انتخاب گزینه “ثبت نام جدید” صفحه ای مانند زیر ایجاد می شود که باید سریال ثبت نام را وارد کنید.

مرحله چهارم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

در این مرحله باید عکس داوطلبی خود را که شامل مشخصات زیر می باشد در محل تعیین شده بارگذاری نمایید.

  • فرمت jpg
  • دارای زمینه روشن و مربوط به سال جاری داوطلب
  • فاقد اثر مهر ، منگنه و حاشیه های اضافی
  • حداقل اندازه ۳۰۰*۲۰۰ و حداکثر اندازه ۴۰۰*۳۰۰
  • اسکن عکس از روی کارت ملی ، شناسنامه و … قابل قبول نمی باشد.

مرحله پنجم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

پس از بارگذاری عکس نوبت به تکمیل فرم ثبت نام می رسد. در هنگام درج اطلاعات دقت و توجه کافی را داشته باشید زیرا در صورت ارسال اطلاعات اشتباه ممکن است ثبت نام شما باطل شود.

برای کاهش خطا در زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد، توصیه می شود ابتدا فرم پیش نویس ثبت نام را که در انتهای دفترچه راهنما قرار داده شده است ،  تکمیل نمایید.

مشاوره ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ به منظور انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه، شبانه، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و آزاد انجام می گیرد و زمان انجام ثبت نام نیز اواسط آذر ماه سال ۹۹ می باشد.

شرایط ثبت نام آزمون ارشد سراسری و آزاد

  • داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای
  • دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی می بایست حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ مدرک تحصیلی خود را ارائه دهند.
  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری برای ثبت نام مجدد در آزمون ارشد فقط می توانند در رشته ای به غیر از رشته قبلی خود ثبت نام نمایند این دسته از داوطلبان چنانچه از دانشگاه روزانه فارغ التحصیل شده باشند، در صورت پذیرش مجدد در دانشگاه روزانه بایستی شهریه پرداخت نمایند.
  • دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری برای ثبت نام در آزمون ارشد بایستی تا پایان مهلت ثبت نام از رشته و دانشگاه خود انصراف دهند و در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  • داوطلبان پذیرفته شده دانشگاه های روزانه آزمون کارشناسی ارشد ۹۹، مجاز به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ نمی باشند.
  • دانش آموختگان رشته های دبیری، گروه پزشکی و داوطلبان شاغل در سازمان های دولتی و وزارت خانه ها بایستی برای ثبت نام در آزمون ارشد موافقت سازمان مربوطه را برای ادامه تحصیل کسب نمایند.
  • دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۱۳۸۶/۰۶/۳۱ به بعد فارغ التحصیل شده اند، در صورتی که معـدل آنـان کمتر از  ۱۲ باشد، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.
  • پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه های شبانه ، مجازی و پردیس خودگردان ، دانشگاه پیام نور ، دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون سال ۹۹ در صورت عدم ثبت نام در رشته قبولی و یا انصراف قطعی تا پایان مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ مـی تواننـد در آزمـون ثبت نام و شرکت نمایند.
  • فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی متقاضی شرکت در این آزمون ، قبل از اقدام به ثبت نام باید توجه داشته باشند که از لحـاظ طـرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشکلی نداشته باشند.

دفترچه ثبت نام آزمون ارشد سراسری و آزاد

علاوه بر مطالبی که ارائه شد می توانید برای اطلاع از جزئیات بیشتری از پذیرش ، دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

لازم به ذکر است که در حال حاضر دفترچه ثبت نام سال ۱۴۰۰ منتشر نشده است. به محض انتشار، لینک بالا فعال خواهد شد.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد :

تمدید مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد
زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
نتایج کنکور کارشناسی ارشد
زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد
سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

[arshad]

[contact_info title= “نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

۲۴ نظر

  1. با سلام
    ایا فردی که در مقطع ارشد روزانه ۲ بار پذیرفته شده و هر ۲ بار انصراف داده مجددا میتواند در ازمون ارشد شرکت کرده و در صورت قبولی در دوره روزانه ادامه تحصیل دهد یا فقط میتواند در دوره های غیر روزانه ادامه تحصیل دهد؟

    • با سلام
      بله چنانچه شما محدودیت زمانی ( یکسال ) برای شرکت در کنکور ارشد نداشته باشید می توانید مجددا برای دوره های روزانه مقطع ارشد شرکت نمایید.

  2. عرض سلام و درود کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه شیراز روزانه تا چه رتبه ای پذیرش میکنند!؟
    سهمیه ٢۵٪؜ هستم.

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      برای قبولی در رشته حقوقو خصوصی در دانشگاه روزانه شیراز لازم به کسب رتبه زیر ۱۵۰۰ می باشد البته تعداد داوطلبان شرکت کننده با این سهمیه و نحوه انتخاب رشته بقیه داوطلبان در قبولی تاثیر گذار خواهد بود.

  3. سلام یه سوال داشتم
    من در دوره کارشناسی نرم افزار خوندم اما در کنکور ارشد برای فناوری اطلاعات ثبت نام کردم ایا تاثیر معدل برام حساب میشه؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      خیر تاثیر معدل برای کسانی اعمال می شود که در همان رشته کارشناسی خود در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده باشند.

  4. با سلام
    پذیرش دانشجو با سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد برای گروه هنر انجام میشه؟

  5. زهرا موسوی

    سلام و وقت بخیر ببخشید من کارشناسی زیست سلولی هستم میخواستم بدونم برای ارشد علوم تغذیه بهتر هست یا ژنتیک پزشکی از نظر بازارکار و قبولی

    • با سلام
      در مورد بازار کار رشته ها نمی توان به صورت صد در صدی صحبت کرد ولیکن معمولا فارغ التحصیلان رشته علوم تغذیه در مقطع ارشد راحت تر می توانند وارد بازار کارشوند.

  6. با سلام من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی ازدانشگاه سراسری هستم و۲۸ساله می خواستم بپرسم می تونم دوباره تو کنکور ارشد تربیت معلم شرکت کنم؟ سراسری

    • با سلام
      دانشگاه تربیت مدرس برای مقطع ارشد صرفا از دانشجویانی که مقطع کارشناسی خود را نیز در این دانشگاه گذارنده اند پذیرش می نماید.

  7. سلام میخواستم بدونم ارشد هماتولوژی بازارکار بهتری داره یا بیوتنولوژی بزشکی یا نانوفناوری داروی

  8. سلام خسته نباشید کارشناسی ریاضیات و کاربردها دارم آیا میتونم ارشد مهندسی پزشکی شرکت کنم بعد اگه کنکور ارشد شرکت کنم و قبول شم یک ترم مونده باشه میتونم ورودی بهمن برم دانشگاه یا باید صبر کنم سال بعد کنکور بدم لطفا جواب بدید

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      اگر تاریخ فارغ التحصیلی شما بعد از تاریخ شهریور ۹۹ باشد باید در رشته های که نیمسال دوم ارائه می شود انتخاب رشته کنید در غیر اینصورت قبولی شما لغو خواهد شد.

  9. سلام ببخشید من دانشجوی زیست فناوری هستم خواستم بدونم برای ارشد میتونم بیوشیمی بالینی ثبت نام کنم؟

    • با سلام
      خیر با توجه به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شما با مدرک کارشناسی رشته زیست فناوری مجاز به شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت و رشته بیوشیمی بالینی نخواهید بود.

  10. سلام… من اگه روزانه دانشگاه تهران قبول شده باشم… بعد ثبت نام نکنم و انصراف بدم با زمانی که ثبت نام کنم و انصراف بدم فرقی می کنه؟ یعنی باید مبلغی پرداخت کنم؟

  11. سلام وقت بخیر خسته نباشید،من سؤالم پیرامون شرکت مجدد در آزمون ارشد هست، من فلحال دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد هستم،میخوام بدونم برای شرکت توی ارشد ۹۹ باید قبل شرکت تو آزمون انصراف بدم؟ یا اینکه میتونم بعد اینکه سراسری قبول شدم برم انصراف بدم و برم دانشگاه جدیدم(روزانه) ثبت نام کنم؟

  12. نسترن غلامی

    سلام وقت بخیر.من درحال حاضر دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی هستم وقصد دارم امسال تو کنکور ارشد روانشناسی بالینی شرکت کنم اما وقتی جواب کنکور میاد من هنوز ی ترم از کارشناسیم مونده(مهرماه سال آینده)میخواستم بدونم درصورت قبولی میتونم ثبت نام کنم یه ترم مرخصی بگیرم و ازبهمن برم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در صورتی که تاریخ فارغ التحصیلی شما تا شهریور ۹۹ نباشد می بایست صرفا در رشته هایی که در نیمسال دوم پذیرش دارند انتخاب رشته انجام دهید.

  13. با سلام
    برای تکمیل ظرفیت ارشد در سایت سنجش از کدام قسمت باید وارد شویم؟ در بخش ارشد هم گزینه ای فعال نیست؟ کجا باید اصلا کد ملی و … برای ورود به سیستم وارد کرد؟ یک ساعت دارم همه گزینه ها را امتحان میکنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.