خانه / نظام مهندسی / زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی
زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی[contact_info title= “زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی”]

آزمون نظام مهندسی دو بار در سال و به فاصله زمانی ۶ ماهه برای رشته هایی مانند عمران، شهرسازی و .. برگزار می شود و فارغ التحصیلان هر یک از رشته های مورد نیاز نظام مهندسی در صورت تمایل به کسب پروانه اشتغال و همچنین همکاری با سازمان نظام مهندسی، می توانند در این آزمون ثبت نام و شرکت نمایند. مرحله اول ثبت نام آزمون نظام مهندسی از تاریخ ۹۸/۴/۱۲ لغایت ۹۸/۴/۲۱ و ثبت نام مرحله دوم از ۷ دی آغاز و تا ۱۳ دی ۹۸ ادامه خواهد داشت.

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی ۹۸

همانطور که گفته شد، آزمون نظام مهندسی دو بار در سال برگزار می گردد. زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی برای داوطلبانی که در بازه زمانی ۹۸/۴/۱۲ لغایت ۹۸/۴/۲۱ اقدام به ثبت نام آزمون نظام مهندسی کرده اند، روزهای پنجشنبه (۹۸/۷/۱۸) و جمعه (۹۸/۷/۱۹) خواهد بود. تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی برای داوطلبانی هم که در بازه زمانی ۹۸/۱۰/۷ لغایت ۹۸/۱۰/۱۳ نسبت به ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۹۸ اقدام کرده اند، روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند ۹۸ می باشد. این آزمون برای ۷ رشته معماری (نظارت، طراحی، اجرا)، عمران (نظارت، محاسبات، اجراء) ، تاسیسات مکانیکی (طراحی، نظارت)، تاسیسات برقی (طراحی، نظارت)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برگزار می کند که این آزمون به صورت هماهنگ و همزمان در سراسر کشور می باشد.

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی 

داوطلبان برای حضور در آزمون نظام مهندسی و همچنین اطلاع از آدرس دقیق حوزه های امتحانی بایستی کارت ورود به جلسه را دریافت نمایند و بنا بر اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی لینک دریافت کارت ورود به جلسه چند روز قبل از زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی در سامانه فعال می شود و داوطلبان می توانند پس از وارد شدن به سایت inbr.ir و انتخاب لینک دریافت کارت ورود به جلسه، با یکی از روش های زیر کارت خود را دریافت نمایند :

روش اول : اطلاعات فردی مانند نام ، نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، سال تولد

روش دم : شماره شناسنامه ، شماره ملی ، سال تولد

روش سوم : شماره داوطلبی ، شماره شناسنامه ، سال تولد

روش چهارم : شماره پرونده ، شماره داوطلبی

به محض مشخص شدن تاریخ دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ۹۸ این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

رشته‌ های آزمون نظام مهندسی ۹۸

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، رشته های آزمون نظام مهندسی شامل رشته های برق، معماری، عمران، شهرسازی، مکانیک، ترافیک و نقشه برداری است. لازم به ذکر اس که افراد دارای مدارک رشته های مرتبط نیز مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نظام مهندسی می باشند.

رشته های مرتبط با تاسیسات برقی

مهندسی برق، کنترل – مهندسی برق – دبیری فنی برق (قدرت) – مخابرات، مهندسی کنترل و ابزار دقیق – مهندسی تکنولوژی کنترل و ابزار دقیق – معادل کارشناسی برق (قدرت)

رشته های مرتبط با نقشه برداریمعادل کارشناسی مهندسی نقشه‌ برداری
رشته های مرتبط با تاسیسات مکانیکیمعادل کارشناسی تاسیسات مکانیکی (حرارت و سیالات) – دبیری فنی مکانیک (حرارت و سیالات) – کارشناسی مهندسی مکانیک (طراحی و جامدات)
رشته های مرتبط با عمرانمعادل لیسانس مهندسی عمران – عمران، مهندسی عمران – عمران آب، مهندسی عمران – ساختمان سازی، مهندسی عمران  – عملی، مهندسی عمران – دبیری فنی، مهندسی عمران – ساختمان، مهندسی عمران – کاربردی، مهندسی عمران – تکنولوژی عمران، مهندسی عمران – عمران روستایی، مهندسی عمران – راه سازی، مهندسی عمران – خط و ابنیه
رشته های مرتبط با ترافیکراه و ترابری، معادل کارشناسی مهندسی ترافیک
رشته های مرتبط با شهرسازیشهرسازی – محوطه سازی و طراحی فضای سبز ، شهرسازی – طراحی شهری ، شهرسازی ، مهندسی محیط – شهرسازی ، کارشناس ارشد برنامه‌ ریزی محیط یا محیط‌ زیست
رشته های مرتبط با معماریدبیری فنی معماری – معماری سنتی – مهندسی معماری – مرمت و احیای بناهای تاریخی

[banner]

[contact_info title= “زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

رشته های مورد نیاز آزمون نظام مهندسی

رشته های مورد نیاز آزمون نظام مهندسی

[contact_info title= “رشته های مورد نیاز آزمون نظام مهندسی”]  زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.