خانه / کنکور سراسری / دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری

دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری

دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری
دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری
[contact_info title= ” دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری “]

طبق اطلاعاتی که در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ درج شده است یکی از سهمیه های موثر بر نتایج کنکور سراسری، سهمیه رزمندگان و ایثارگری می باشد و طبق آن ۲۵ درصد از ظرفیت رشته محل های دانشگاهی به جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها اختصاص می یابد و همچنین ۵ درصد از ظرفیت هر رشته ای در هر دانشگاهی به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آن ها و رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد. حال اگر شما هم دارای شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگری هستید، بایستی در زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ و در هنگام تکمیل فرم ثبت نام یک کد پیگیری ۱۲ رقمی در محل خواسته شده درج نمایید تا سهمیه شما اعمال شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر ادامه این مطلب را تا انتها مطالعه و یا با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی الومشاوره تماس حاصل فرمایید.

[point1 title= ” دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی انجام می گیرد.”]

نحوه دریافت کد ایثارگری سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری

برای دریافت کد ۱۲ رقمی رهگیری ایثارگری سپاه ، بایستی به سامانه الکترونیکی سپاه به نشانی isaar.ir مراجعه نمایید و مراحل زیر را در پیش بگیرید :

انتخاب گزینه “خدمات پر کاربرد” از منوی سمت چپ سایت

کلیک بر روی عبارت “استعلام ایثارگر یا وابسته”

درج کد ملی و کلیک بر روی گزینه “استعلام”

پس از استعلام دو حالت ایجاد می شود ؛ چنانچه با پیغام “شما مجاز به استفاده از این سهمیه می باشید” ، روبرو شدید می توانید از کد ۱۲ رقمی ارائه شده پرینت تهیه نمایید و آن در زمان ثبت نام کنکور در فرم اینترنتی درج نمایید ولی اگر با عبارت “تقاضای شما در حال بررسی می باشد” روبرو شدید لازم است ۱۵ روز منتظر بمانید تا کد برای شما صادر می شود و اگر پس از ۱۵ روز کد برای شما صادر نشد ، می بایست با مراجعه به بنیاد مربوطه مشکل خود را پیگیری و حل نمایید.

نحوه دریافت کد ایثارگری ارتش برای ثبت نام کنکور سراسری

دریافت کد ایثارگری ارتش برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ از طریق سایت رسمی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نشانی aja.ir انجام می گیرد. پس از وارد شدن به سامانه ، از سمت راست بر روی گزینه “کدرهگیری ایثارگران” کلیک کنید.

نوع کد رهگیری خود را بر اساس پایور یا وظیفه بودن مشخص نمایید. مطابق تصویر زیر برای دریافت کد رهگیری پایوران باید یکی از ۳ مورد کد ملی ، شماره کارگزینی و شماره کارت خود را وارد نمایید.

این بخش مربوط به داوطلبان دارای کارت ایثار بوده که دارای ۶ ماه حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی( بازه زمانی ۱۳۵۹/۰۶/۳۱ تا ۱۳۶۷/۰۵/۲۷ ) می باشند.

برای دریافت کد رهگیری کارکنان وظیفه نیز باید کدملی را وراد نمایید.

این بخش مربوط به داوطلبان دارای کارت ایثار بوده که دارای ۶ ماه حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی( بازه زمانی ۱۳۵۹/۰۶/۳۱ تا ۱۳۶۷/۰۵/۲۷ ) می باشند.

چنانچه ایثارگران دارای کارت ایثار بنا به دلایلی موفق به دریافت کد رهگیری نشدند می توانند با ارسال درخواست اینترنتی در سامانه فوق ، مشکل خود را پیگیری نمایند.

شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان ، ایثارگری و خانواده شهدا کنکور ۱۴۰۰

  • داوطلبانی که شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان را دارند لازم است با مراجعه به ارگان مربوطه (سازمان بسیج مستضعفین یا ستاد کل نیروهای مسلح) فرم استفاده از سهمیه رزمندگان را تکمیل نمایند.
  • چنانچه ارگان تایید کننده سهمیه ، ستاد مشترک سپاه پاسداران و یا ستاد کل نیروهای مسلح باشد ، لازم است کد پیگیری ۱۲ رقمی را از ناحیه محل اعزام به خدمت دریافت نمایید.
  • چنانچه ارگان تایید کننده سهمیه وزارت جهاد کشاورزی می باشد ، کد ۱۲ رقمی ایثارگری ترکیبی از کد ملی فرد و عدد ۵۵ خواهد بود. برای مثال ۰۳۲۱۶۴۴۶۷۰ ۵۵
  • داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان در صورت عدم تایید سهمیه شان بایستی به واحد های تابعه شهرستان های محل تشکیل پرونده خود مراجعه نمایند.

نکات مهم

  • کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگری و رزمندگان برای هر آزمون متفاوت است و داوطلبانی که برای بار دوم در کنکور شرکت می نمایند ، باید کد پیگیری جدید را دریافت نمایند.
  • داوطلبانی که یک بار با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگری در دانشگاه روزانه پذیرفته شدند ، برای بار دوم جهت شرکت در کنکور سراسری مجاز به استفاده از سهمیه نیستند.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ :

 تاثیر معدل در کنکور
محرومیت از کنکور سراسری
دریافت کد نظام وظیفه
دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

[konkor]

[contact_info title= ” دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری “]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.