خانه / کنکور سراسری / دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبانی که جهت شرکت در آزمون کنکور سراسری ثبت نام کرده اند، باید چند روز پیش از زمان برگزاری، برای دریافت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ اقدام نمایند. کارت ورود به جلسه کنکور، به صورت اینترنتی و از سایت سنجش قابل دریافت خواهد بود.

اطلاعات مهمی از جمله اطلاعات فردی، شماره داوطلبی، سهمیه، زمان و مکان برگزاری آزمون، دین، زبان خارجی و نوع معلولیت در کارت ورود به جلسه آزمون ثبت شده است. شرکت کنندگان علاوه بر کارت ورود به جلسه باید مدرک شناسایی معتبر مانند کارت ملی یا شناسنامه عکس دار نیز همراه خود داشته باشند.

[contact_info title= “دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲”]

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

یکی از الزامات حضور در محل برگزاری کنکور سراسری، همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر است. در واقع از حضور داوطلب فاقد کارت ورود به جلسه کنکور سراسری به محل برگزاری آزمون جلوگیری خواهد شد. 

داوطلبان می توانند در تاریخ ۱۱ الی ۱۳ تیرماه جهت دریافت کارت ورود به جلسه خود از سایت سنجش اقدام نمایند. شرکت کنندگان چند روز پیش از برگزاری آزمون، با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خود، قادر به دریافت کارت ورود به جلسه خواهند بود.

در ادامه جهت سهولت دسترسی داوطلبان به کارت ورود به جلسه کنکور سراسری، نحوه دریافت آن را به صورت تصویری توضیح داده ایم.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از اعلام انتشار کارت ورود به جلسه شرکت کنندگان کنکور سراسری توسط سازمان سنجش، داوطلبان می توانند با انتخاب و وارد کردن یکی از چهار روش گفته شده در ادامه مقاله، برای گرفتن کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۱۴۰۲ اقدام کنند.

  1. مراجعه به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org
  2. کلیک روی لینک “دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری سال ۱۴۰۲
  3. انتخاب یکی از چهار روش گفته شده در این قسمت
  4. وارد کردن اطلاعات خواسته شده
  5. مطالعه اطلاعات روی کارت و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

راهنمای تصویری نحوه دریافت کارت  ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

ابتدا سایت سنجش به نشانی sanjesh.org را در مرورگر گوشی یا سیستم خود وارد کرده و آن را سرچ کنید. پس از ورود به سایت سنجش لینک “دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲” را انتخاب کنید.

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

در ادامه شرکت کنندگان می توانند با انتخاب یکی از چهارروش زیر و وارد کردن اطلاعات آن، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

روش اول: شماره پرونده و کد رهگیری موجود در رسید ثبت نامی

روش دوم: شماره پرونده و کد ملی

روش سوم: شماره پرونده و شماره داوطلبی

روش چهارم: شماره سریال شناسنامه و شماره شناسنامه

راهنمای تصویری نحوه دریافت کارت  ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، شرکت کنندگان می توانند کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

در صورت صحیح بودن تمامی اطلاعات خواسته شده، یک نسخه از آن را پرینت بگیرید.

راهنمای تصویری نحوه دریافت کارت  ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

همه ی داوطلبان موظفند در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری اطلاعات درج شده در کارت از جمله نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، سال اخذ و عنوان دیپلم، محل برگزاری آزمون، جنسیت، گروه آزمایشی، دین و زبان امتحانی خود را مورد بررسی قرار دهند.

پس از دریافت کارت ورود به جلسه، نسبت به صحت تمامی اطلاعات آن اطمینان حاصل کنید. درست بودن اطلاعات ثبت شده بر روی کارت ورود به جلسه کنکور سراسری، اهمیت زیادی دارد و حتما باید به آن توجه شود.

البته اگر مشکل یا مغایرتی در اطلاعات موجود بر کارت ورود به جلسه کنکور سراسری وجود داشته باشد، اکثرا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش قابل ویرایش می باشد. اما برخی از اطلاعات ثبت شده، تنها با مراجعه به باجه های رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری، امکان پذیر خواهد بود.

در جدول زیر، اطلاعاتی که ممکن است در کارت ورود به جلسه کنکور سراسری اشتباه ثبت شده باشد، ارائه شده و نحوه ویرایش آن را نیز توضیح داده ایم.

محل و زمان ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری
زمان مراجعه محل مراجعه اطلاعات قابل ویرایش
حداکثر تا تاریخ ۱۴ شهریور  آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی در صورت وجود مغایرت در اطلاعاتی از قبیل نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، شماره ملی
سال اخذ و نوع دیپلم، کد دانش آموزی و منطقه اخذ دیپلم، وجود اشکال در نمرات  امتحانات نهایی و عدم ارسال آن به سازمان سنجش
سال و بخش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش‌ دانشگاهی، کد دانش آموزی مقطع پیش‌ دانشگاهی
 لغایت ۷ تیر ماه مراجعه به باجه های رفع نقص  در صورت وجود مغایرت در اطلاعات مربوط به (جنسیت، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار)
درصورت وجو اشکالاتی از قبیل فاقد مهر یا عکس بودن کارت ورود به جلسه، واضح نبودن عکس داوطلب و درج عکسی به جز عکس داوطلب (اشتباه عکس)
در صورتی که شماره داوطلب مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا باشد.
آن‌ دسته‌ از داوطلبانی که‌ یکی از بندهای (بند معلولیت) تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌ را علامتگذاری نموده‌ و پس از استعلام از سازمان بهزیستی، معلولیت ایشان مورد تایید قرار نگرفته است، لازم‌ است‌ با همراه داشتن گواهی معلولیت و کارت شناسایی معتبر در بازه زمانی تعیین شده از سوی سازمان سنجش شخصا به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.
داوطلبانی که از ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ جا مانده اند، می توانند به این مراکز مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
تا روز برگزاری آزمون مراجعه به سایت سازمان سنجش   سری و سریال شناسنامه
محل تولد 
محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم
محل اخذ مدرک دیپلم
وضعیت تحصیلی و اشتغال
سهمیه 

[contact_info title= “دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲”]

کلام پایانی

در مقاله فوق در خصوص زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری تیر ماه ۱۴۰۲، محل و زمان ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری مطالبی ارائه شد. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق همچنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان تحصیلی ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.