خانه / مشاوره خانواده / مشاوره جنسی / پاره شدن پرده بکارت
پاره شدن پرده بکارت

پاره شدن پرده بکارت

[contact_info title= “پاره شدن پرده بکارت”] 

سوالی که ذهن اکثر دختران مجرد و باکره را درگیر کرده این است که: چطور تشخیص بدهیم پرده بکارتمان سالم است؟ در ابتدا لازم است بدانید که  تشخیص سالم بودن بکارت توسط خود فرد خیلی از اوقات باعث آسیب دیدگی می شود. برای معاینه حتما باید به پزشک و ماما مراجعه کنید همچنین تشخیص پاره شدن پرده بکارت، در پزشک قانونی نیز انجام می شود.

برخلاف تصور برخی که می پندارند پرده بکارت دختران در داخل واژن قرار دارد، پرده بکارت از جنس دیواره واژن است و در بخش خارجی دستگاه تناسلی زنان و در دهانه واژن قرار دارد. هر شیء خارجی که وارد واژن شود امکان آسیب زدن و حتی پارگی پرده بکارت را خواهد داشت. با ادامه مقاله همراه باشید تا پاسخ سوال هایتان را در مورد “پاره شدن پرده بکارت” دریافت نمایید.

تشخیص پارگی پرده بکارت

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یک بافت دندانه دار کوچک است که دقیقا در دهانه واژن قرار دارد. واقعیت این است که همه پرده های بکارت ، یک شکل نیستند. یعنی اینکه بعضی از زنان ، قادر به حفظ پرده بکارت خود تا اولین رابطه جنسی خود هستند، در حالی که برخی دیگر از زنان، ممکن است با داشتن هرگونه فعالیت جنسی، با پارگی یا تحلیل آن روبرو شوند. مثلا دست کاری کردن پرده بکارت با انگشت یا خودارضایی، بدون اینکه متوجه پارگی پرده بکارت خود شوند. همچنین زنانی هستند که بدون داشتن پرده بکارت، متولد می شوند.

پرده بکارت را شبیه یک تور ماهیگیری تجسم کنید که قابل کش آمدن یا پاره شدن یا ساییدگی می باشد. برخی از زنان در اولین رابطه جنسی واژنی خود، شاهد ترشح چند قطره خون می باشند. برای باز شدن پرده بکارت خیلی زمان زیادی لازم نیست. داخل واژن، خون زیادی وجود ندارد بنابراین در صورت آسیب دیدن پرده بکارت، فرد ممکن است خونریزی کمی داشته باشد یا اصلا دچار خونریزی نشود.

انواع پرده بکارت

پرده بکارت بافت نازکی از جنس غشایی مشابه با دیواره واژن است که ورودی مهبل را به صورت ناقص می‌ پوشاند. این پرده در بخش خارجی دستگاه تناسلی زنان قرار دارد و در دهانه مهبل واقع شده است. پرده مهبل شکل ثابتی ندارد و در افراد مختلف اشکال متفاوتی دارد. اشکال پرده بکارت گوناگون است که اصلی ترین آن ها به این قرار است:

  • پرده بکارت حلقوی
  • پرده بکارت ارتجاعی
  • پرده بکارت دو سوراخی
  • پرده غربالی
  • پرده مسدود
  • پرده بکارت تیغه ای

پرده حلقوی

این پرده به شکل حلقه‌ ای پیرامون ورودی مهبل را پوشانده است. پرده حلقوی قابل کشش است و معولا با آمیزش جنسی پاره نمی‌شود.

پرده بکارت ارتجاعی

پرده بکارت ارتجاعی، غشائی انعطاف پذیر می باشد که توسط رابطه جنسی از بین نخواهد رفت و آسیب نمی بیند.

پرده بکارت دو سوراخی

یک تیغه گوشتی که در ورودی واژن قرار دارد، را پرده بکارت دوسوراخی می گویند.

پرده بکارت غربالی

پرده بکارت غربالی به طور ممتد در عرض واژن قرار گرفته و سطح آن با سوراخ‌های ریز و غربال مانندی پوشیده شده است.

پرده بکارت مسدود

پرده بکارت مسدود، یک بافت گوشتی فاقد هر گونه سوراخی است که دهانه مهبل را به طور کامل مسدود می‌کند.و در اندک افراد وجود دارد و این گونه افراد نیاز دارند که جراحی شوند، تا پریود شوند یا بتوانند رابطه داشته باشند.

دلایل پاره شدن پرده بکارت

  •  مقاربت یا نزدیکی
  • خود ارضایی در صورتی که باعث ضربه مستقیم به پرده بکارت شود
  • ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، رقص و سایر فعالیت های فیزیکی سنگین
  • وارد کردن تامپون برای جلوگیری از خونریزی ماهیانه
  • ضربه های شدید در منطقه مهبل مانند لگد خوردن
  • تصادفات بسیار شدید
  • انجام اعمال جراحی سنگین در ناحیه لگن

آیا سقوط از ارتفاع می تواند باعث پارگی پرده بکارت شود؟

برخلاف باور دختران جوان و بی تجربه سقوط از ارتفاع، بلند کردن جسم سنگین، کوهنوردی نمی توانند به پرده بکارت آسیب وارد نمایند و سبب پاره شدن آن شوند. اگر هنگام سقوط از ارتفاع و بلند کردن جسم سنگین و… مقداری خونریزی را از دستگاه تناسلی مشاهده کردید، نترسید! چون این خونریزی مربوط به آسیب پرده بکارت نیست و تنها به خاطر فشار بر رحم است و معمولا موارد مشابه نمی توانند باعث پارگی پرده بکارت شوند.

تشخیص پارگی پرده بکارت چگونه است؟

با مراجعه به پزشک زنان و زایمان، پزشک از شخص می خواهد که روی تخت رفته، به پشت خوابیده و ران‌ ها را به شکم بچسباند. پاها را از هم دور کرده و در جایگاه مخصوص بگذارد. این کار معمولا بر روی تخت مخصوص معاینه انجام می شود و به آن یا پوزیشن لیتوتومی می گویند. سپس دکتر لب های کوچک واژن را باز می کند و از شخص می خواهد که زور بزند. در این حالت پرده قابل دیدن و تشخیص است این کار معمولا درد ندارد.

معاینه بکارت در چه مواردی مفید است؟

  • در مورد تجاوز به شخص و آسیب های وارده و حتی زمان تقریبی پاره شدن پرده، پزشکی قانونی می تواند این مورد را تشخیص داده و ثابت کند.
  • در هنگام طلاق اگر آسیبی به پرده ها نرسیده باشد، می توان نام همسر را از شناسنامه حذف کرد.
  • در مواردی که پرده بکارت در اثر یک حادثه و اتفاق از بین رفت و یا آسیب دیده باشد، پزشک قانونی می تواند این مورد را تشخیص داده و به شخص گواهی دهد.
  • در بسیاری موارد ممکن است پاره شدن پرده بکارت خونریزی نداشته باشد یا در موارد معدود ممکن است به طور مادر زادی پرده نداشته باشد که در این صورت  پزشک قانونی می تواند این موارد را تشخیص داده و به شخص گواهی معتبر دهد.

سوالات متداول در مورد پارگی پرده بکارت

۱-سلام می خواستم بدونم فرآیند ارضا شدن در دخترای باکره و انقباض و انبساط پرده به خاطر ارضا شدن باعث آسیب به پرده نمی شه؟

خیر در اثر انقباضات چنین اتفاقی نمی افتد و فقط به شرط ورود چیزی همچون آلت پاره می شود و در موارد نادر در صورت برخورد ضربه شدید به دستگاه تناسلی که منجر به خونریزی بشود.

۲-علائم پاره شدن پرده بکارت چیست؟

از علائم پارگی پرده بکارت لکه هایی بر روی واژن، احساس درد در ناحیه واژن، تکه هایی از پوست پاره شده در دهانه واژن می باشد.

۳-فاصله بکارت از دهانه واژن چقدر است؟

بسیاری تصور می کنند که پرده بکارت، داخل واژن قرار دارد. در صورتی که اینطور نیست. پرده بکارت، دقیقا در ورودی دهانه واژن قرار دارد. نهایتا ۱ سانتیمتر داخل تر. به همین دلیل دخول های بسیار سطحی نیز ممکن است منجر به آسیب پرده بکارت شود.

 ۴-آیا احتمال ترمیم و خودسازی مجدد پرده در دراز مدت هست؟

احتمال بازسازی خود به خودی پرده بکارت تنها در اطفال و دختران در سنین پایین وجود دارد. پس از عمل ترمیم بکارت، تشخیص آن توسط متخصص با توجه به نوع عمل، وضعیت بخیه و نوع پوست بیمار متفاوت خواهد بود. معمولا عمل ترمیم پرده بکارت در نوع ارتجاعی نتیجه خوبی حاصل نمی شود.

کلام آخر

به طورکلی پاره شدن پرده بکارت و همچنین تشخیص پارگی پرده بکارت، از طریق پزشکی قانونی خیلی راحت قابل تشخیص خواهد بود. همچنین زمان پارگی پرده بکارت و دلیل پاره شدن پرده بکارت نیز در جلسات پزشکی قانونی به صورت کامل و جامع قابل تشخیص می باشد.

شما میتوانید جهت اطلاع از نوع پرده بکارت خود و سوالاتی در این باره با مشاورین جنسی مجموعه ارتباط گرفته و پاسخ ابهامات خود را دریابید.

 

[contact_info title= “پاره شدن پرده بکارت”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

درمان همجنس گرایی زنان

درمان همجنس گرایی زنان

[contact_info title= “درمان همجنس گرایی زنان”]  همجنس گرایی یعنی گرایش به داشتن رابطه جنسی با …

۲ نظر

  1. سلام
    من دختر هستم که در سن ۱۱ ساله گی انگشت خود را داخل واژن خود کردم از روی کنجکاوی و با فشار دادن به طرف پایین مایع سفید رنگ از واژن ام خارج شد آیا پرده بکارتم آسیب دیده است؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در مورد قطعی بودن این مسأله نیاز به معاینه پزشک متخصص می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.