خانه / کنکور سراسری / نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۹۹
نحوه ثبت نام کنکور سراسری 99

نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

نحوه ثبت نام کنکور سراسری 99
نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۹۹
[contact_info title= “نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۹۹”]

یکی از آزمون هایی که هر ساله بیش از یک میلیون داوطلب دارد، کنکور سراسری است. داوطلبان بسیاری همواره خود را برای شرکت در این ماراتن بسیار مهم آماده می کنند و در تماس با مرکز الو مشاوره مکررا در خصوص زمان ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ ،نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۹۹، شرایط ثبت نام کنکور سراسری و … سوالاتی را مطرخ می پرسند. در خصوص زمان ثبت نام باید بگوییم، با توجه به اطلاعیه صادر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، زمان ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ از ۱۶ بهمن آغاز و تا ۲۵ بهمن ۹۸ ادامه خواهد داشت.  این امکان وجود دارد که مهلت مجددی را برای داوطلبانی که بنا به هر دلیلی موفق به ثبت نام نشده اند، قرار داده شود. در ادامه به شرایط و نحوه ثبت نام کنکور ۹۹ نیز خواهیم پرداخت.

ثبت نام کنکور سراسری فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی  sanjesh.org انجام خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود.

نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

متقاضیان باید در زمان مشخص شده جهت ثبت نام، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و پس از خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه آن از طریق کارت های عضو شبکه شتاب (کارت های دارای رمز دوم) نسبت به تکمیل پروسه ثبت نام اقدام کنند. لازم است گفته شود که داوطلبان می توانند در یک گروه اصلی (انسانی، ریاضی و تجربی) و یک گروه شناور (هنر و زبان) شرکت کنند و این امر فقط با خرید دو کارت اعتباری به صورت مجزا امکان پذیر خواهد بود. جهت انجام فرایند ثبت نام کنکور سراسری می بایست در مرحله اول وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و بر روی گزینه “سراسری” در منوی سمت راست صفحه کلیک کنید.

سپس بر روی لینک “ثبت نام کنکور سراسری” کلیک نمایید. همانطور که پیش تر به آن اشاره شد خرید خارت اعتباری مربوطه و دریافت شماره سریال ۱۲ رقمی آن الزامی می باشد. برای انجام این کار باید بر روی لینک “خرید سریال ثبت نام” کلیک نموده و مطابق تصویر اطلاعات خواسته شده را ثبت کنید ، توجه کنید که گروه آزمایشی خود درست مشخص نمایید.

نکته: چنانچه تمایل به ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور را دارید ، گزینه علاقمندی آن را فعال کنید.

در این مرحله باید هزینه ثبت نام را از طریق کارت های عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم هستند ، پرداخت نمایید.

پس از دریافت کد پیگیری ، بایستی مجددا به سامانه ثبت نام مراجعه نموده و شماره سریال را در فیلد مربوطه درج کنید. پس از انجام تمام مراحل فوق بایستی نوع مدرک دیپلم خود را انتخاب و بر روی “تایید” کلیک کنید.

در این مرحله داوطلبان باید سوابق تحصیلی خود را به ثبت برسانند. همانند تصویر بایستی کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی خود را در فیلدهای مشخص شده درج کنید.

در نهایت باید عکس داوطلب را بارگذاری کنید و فرم ثبت نام را تکمیل کنید و شماره پرونده و کدپیگیری پرینت خود را دریافت و تا پایان مراحل پذیرش در کنکور سراسری نزد خود نگه دارید.

 

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ عبارتنداز :

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران.
  • تبصره – در صورتی که داوطلب سابقا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته ، باید تغییر نظر او احراز شود.
  • نداشتن سابقه عضویت در سازمان های غیرقانونی ، فراماسونری و اعقاب آن ها.
  • عدم احراز فساد اخلاقی.
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر.
  • برخورداری از سلامت جسمانی مرتبط با رشته تحصیلی

شرایط اختصاصی

دارا بودن دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم متوسطه و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی الزامی می باشد.
 داوطلب بایستی حداکثر تـا ۳۱ شهریور ۹۹ مدرک خود را دریافت نموده باشد.
داوطلبان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش چنانچه حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ مدرک دیپلم خود را دریافت نکنند ، مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری نخواهند بود.
داوطلبانی دانشجوی مقطع کاردانی بوده اند در صورتی مجاز به شرکت در کنکور سراسری می باشند که مدرک خود را نهایتا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ دریافت کنند.
داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را در دوره نظام جدید دریافت نموده اند باید تا تاریخ ۳۱ مرداد ۹۹ مدرک خود را ارائه دهند.
چنانچه داوطلبی که مدرک خود را در رشته های گروه پزشکی مقطع کاردانی دریافت نموده باید بایستی مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را نهایتا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ و یا ۳۱ بهمن ۹۹ ارائه دهد ، همچنین در زمان ثبت نام باید گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خود را نیز دریافت نموده باشد.
اگر داوطلبی ، دانشجویان دوره روزانه باشد ، در صورتی که تا تاریخ ۲۵ اسفند ۹۸ از دانشگاه انصراف دهند ، مجاز به حضور در کنکور سراسری خواهند بود.
متقاضیانی که مدرک دیپلم (۱۲ ساله) فنی حرفه ای و کاردانش خود را دریافت نموده باشند ، چنانچه مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی خود را دریافت نکرده باشند مجاز به شرکت در کنکور سراسری ۹۹ نخواهند بود.
پذیرفته شدگان دوره های روزانه کنکور سراسری ۹۸ ، مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه نخواهد بود.
وضعیت خدمت سربازی آقایان باید مشخص گردد.
پذیرش در برخی از رشته های گروه هنر که در گذشته به صورت نیمه متمرکز انجام می گرفت ، در کنکور سراسری ۹۸ به صورت متمرکز و با شرایط خاص خواهد بود.
اگر داوطلبی در کنکور سراسری سال گذشته شرکت نموده باشد و در دانشگاه های غیر دولتی پذیرفته شده و در حال تحصیل باشد برای شرکت در ثبت نام کنکور سراسری امسال نیازی به انصراف از دانشگاه خود نمی باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 

  • خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال
  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • گواهی مدرک پیش دانشگاهی
  • یک قطعه عکس پرسنلی (عکس ارسالی بدون حاشیه و در ابعاد ۴×۳ یا ۴×۶ ، در قالب jpg اسکن شده و حجم عکس ارسالی نباید بیشتر از ۷۰ کیلوبایت باشد)
  • کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی
  • کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و کد دانش آموزی
  • کد مربوط به منطقه و کد پستی محل سکونت
  • کد وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد
  • معدل کتبی دیپلم
  • کد ۱۳ رقمی مربوط به داوطلبان غیر ایرانی
  • در صورت استفاده از سهمیه باید کد پیگیری مربوط به آن را دارا باشید.

سوالات متداول داوطلبان کنکور ۹۹ :

پرسش : جهت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی اقدام کنیم؟
پاسخ : از آن جا که طی سال های اخیر، کنکور سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده است، بنابراین داوطلبان دانشگاه آزاد نیز می بایست جهت ثبت نام به سایت ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.
پرسش : هر داوطلب حق شرکت در کنکور چند گروه آزمایشی را دارد؟
پاسخ : هر داوطلب علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی خود (تجربی، انسانی و یا ریاضی) می تواند در یک یا دو گروه شناور (زبان و هنر) نیز شرکت کند.
پرسش : اگر دو داوطلب از یک خانواده قصد شرکت در کنکور سراسری را داشته باشند، هر دو می توانند از سهمیه های موثر در کنکور سراسری استفاده کنند؟ یا سهمیه فقط به یکی از داوطلبان تعلق می گیرد؟
پاسخ : چنانچه دو داوطلب از یک خانواده قصد شرکت در کنکور سراسری را داشته باشند، هر دو می توانند از سهمیه های موثر در کنکور سراسری استفاده کنند.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور ۹۹ :

راهنمای ثبت نام کنکور سراسری
زمان برگزاری کنکور سراسری
نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری
کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۹
باجه های رفع نقص کنکور سراسری
نتایج اولیه کنکور سراسری
زمان اعلام نتایج کنکور سراسری
مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری
زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری
راهنمای عملی انتخاب رشته کنکور سراسری
اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

[konkor]

[contact_info title= “نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۹۹”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

۸۳ نظر

  1. با عرض سلام و خسته نباشید
    ببخشید من یه سوالی داشتم…
    من محصل پایه دوازدهم رشته کامپیوتر در هنرستان فنی و حرفه هستم
    من در کنکور سراسری ۹۹ در رشته انسانی ثبت نام کردم
    آیا این کنکور تاثیری در کنکور سراسری رشته کامپیوتر ۹۹ که ندارد
    هر ۲ تا آزمون رو می تونم بدم؟
    مشگلی پیش نمی یاد؟
    چون که یکی از دوستان به من پیشنهاد داد که کنکور اصلی رشته شما در مرداد و شهریور انجام می شه
    بد هم نیست تو کنکور سراسری ۹۹ در رشته انسانی در خرداد شرکت کنی
    آیا این درست که این کنکور تاثیری نداره فقط یه امتحان از خود و آماده شدن برای کنکور اصلی رشته ماست
    خیلی ممنون می شم که جواب بدین
    با تشکر 🙂

  2. سلام خسته نباشید
    من دوسال پیش از ارشد انصراف دادم و الان برای کنکور باید فرم شماره ۲ را پر کنم ؟؟ چون دفترچه گفته انصرافی های سال های قبل فقط هون تیک رو بزنن

  3. سلام خسته نباشید
    من دو سال پیش از ارشد انصراف دادم و الان که میخوام کنکور شرکت کنم باید فرم شماره ۲ رو پر کنم ؟؟

  4. سلام. من دانشجوی لیسانس رشته بیوتکنولوژی هستم. بنظرتون الان بخوام شروع کنم خوندن برا کنکور دیر نیست؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      موفقیت در آزمون بستگی به قوی بودن شما در اطلاعات پایه ، مدیریت زمان ،برنامه ریزی مناسب تاثیر گذار خواهد بود.

  5. سلام من فارغ التحصیل نظام جدید هستم و ثبت نام اینترنتی رو کامل انجام دادم . میخاستم بدونم فرم شماره ۱ صفحه ۶۹ دفترچه رو حتما باید پر کنم و ببرم آموزش و پرورش؟ لطفا راهنمایی کنین.

  6. متین ابراهیمی

    سلام. من پارسال سال دوازدهم بودم و برای اولین بار در کنکور ۹۸ شرکت کردم. بعدش دانشگاه آزاد قبول شدم و ثبت نام کردم ولی چون به رشته ی قبولی علاقه نداشتم تصمیم گرفتم از دانشگاه مرخصی بگیرم که دوباره بشینم برای کنکور ۹۹ بخونم. سوالم ازتون اینه که الان بنده باید چه کدی رو برای نظام وظیفه توی ثبت نام کنکور وارد کنم با توجه به اینکه ۱۹ سال دارم و دانشجوی دانشگاه آزادم هستم؟؟

  7. سلام. من پارسال سال دوازدهم بودم و برای اولین بار در کنکور ۹۸ شرکت کردم. بعدش دانشگاه آزاد قبول شدم و ثبت نام کردم ولی چون به رشته ی قبولی علاقه نداشتم تصمیم گرفتم از دانشگاه مرخصی بگیرم که دوباره بشینم برای کنکور ۹۹ بخونم. سوالم ازتون اینه که الان بنده باید چه کدی رو برای نظام وظیفه توی ثبت نام کنکور وارد کنم با توجه به اینکه ۱۹ سال دارم و دانشجوی دانشگاه آزادم هستم؟؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      عزیزم شما با چند راهکار کوتاه مسلما جواب نمی گیرید و می بایست یک مدت تحت نظر یک روانشناس و در کنار آن با دارو درمانی و روانکاوی و پیگیری خود به نتیجه برسید تا این عادت را از بین ببرید یا حداقب تحت کنترل خود در آورید.

  8. سلام ببخشید من سال ۹۲رشته شیمی روزانه قبول شدم ولی بعد سه سال از دانشگاه اخراج شدم.معدل کل دیپلمم ۱۸:۳۰ تجربی هست .آیا اگر در کنکور ۹۹شرکت کنم امکانش هست یکی از رشته های پیراپزشکی قبول بشم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما برای قبولی در رشته های پیراپزشکی نیاز به کسب رتبه و تراز بالا خواهید داشت و صرفا با معدل نمی توان روی قبولی حساب کرد.

  9. سلام میخواستم راهنماییم کنین کد منطقه تو دفترچه ثبت نام با کد منطقه ای که سوابق تحصیلی رو گرفتم فرق داره باید کدوم رو باید وارد کنم ؟

  10. سلام

    من فارغ التحصیل رشته زیست شناسی هستم
    پیش دانشگاهیم رو در سال ۹۰ گرفتم الان می خوام دوباره کنکور بدم باید کدوم نظام رو برای ثبت نام انتخاب کنم { نظام قدیم } یا {ترمی واحدی }

    تشکر

  11. سلام.من فارغ التحصیل نظام جدید هستم یعنی خرداد۹۸دیپلم گرفتم،کنکور ۹۸رتبه خوبی نیاوردم و میخام دوباره کنکور بدم.از پلیس+۱۰معافیت گرفتم.میخاستم بدونم برای ثبت نام کنکور۹۹ در قسمت نظام وظیفه کدوم کد رو باید وارد کنم؟؟ ( ۵ یا ۶ )

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      طبق این بند از دفترچه فارغ التحصیلان مقطع متوسطه ) نظام جدید ۳-۳-۶ و یا دارای مدرک پیش دانشگاهی به شرط اتمام تحصیل حداکثر تا ۲۰ سالگی به صورت( پیوسته و حضوری مدارس روزانه، بزرگساالن و آموزش از راه
      دور) و درصورتیکه وارد غیبت نشده باشند؛می باشد کد ۶ را انتخاب نمایید.

  12. ایا دانش اموزان پایه یازدهم میتوانند در کنکور ۹۹ ثبت نام کنند؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله شما می توانید به صورت آزمایشی در کنکور سراسری شرکت نمایید.

      • سلام می بخشید من سال یازدهمی هستم می خوام کنکور آزمایشی شرکت کنم بدون سوابق باید شرکت بکنم گزینه دیپلم کاردانش هستم رو بزنم یا نظام قدیم رو ؟

  13. دیپلم دارم پیش دانشگاهی ندارم میتونم درکنکور۹۹هنرامتحان بدم

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در صورتی که مدرک دیپلم شما نظام قدیم باشد لازم برای شرکت در کنکور سراسری هنر مدرک پیش دانشگاهی هم داشته تا بتوانید در این آزمون شرکت نمایید.

  14. ستاره جباری

    سلام وقت بخیر من دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی دارم الان ۲۷ سالمه میتونم درکنکور سراسری تربیت معلم شرکت کنم ؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شرایط پذیرش دز دانشگاه فرهنگیان بدین صورت می باشد: داشتن حداکثر سن ۲۲ سال تمام در بدو ورود به دانشگاه ۱/۷/۱۳۷۷ به بعد ، داشتن حداقل معدل کل ۱۴ در دوره متوسطه دوم..

  15. اگر در رشته ای روزانه قبول شده باشیم بعد از انتقالی شبانه شده باشیم میتونیم در کنکور شرکت کنیم یا باز هم باید انصراف بدیم از دانشگاه؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      خیر شما مجاز به ثبت نام مجدد در کنکور سراسری هستید و می توانید بعد از قبولی در رشته و دانشگاه مد نظر از دانشگاه دوره شبانه خود انصرف دهید.

  16. سلام. من و خواهرم میخوایم امسال کنکور بدیم من نطام قدیم و خواهرم نظام جدید و سهیمه ۵ درصد ایثارگران داریم. آیا میتونیم هر دو همزمان استفاده کنیم از سهمیه ؟ من پارسال کنکور دادم ولی در دانشگاه هاب دولتی قبول نشدم.

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله هر دوی شما مجاز به استفاده همزمان از سهمیه ایثارگری ۵ درصد پدرتان در کنکور سراسری خواهید بود.

  17. سلام ، دانش اموزان نظام جدید در بخش های معدل دیپلم و محل اخذ دیپلم دقیقا چه چیزی رو باید وارد کنند؟ چون هنوز دیپلم رو دریافت نکردیم

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      به صورت حدودی وارد کنید اما حتما زمان دریافت کارت ورود به جلسه ویرایش لازم را انجام دهید.

  18. سلام
    کسی که سال ۸۴ دیپلم گرفته باشه در انتخاب نظام تحصیلی باید سالی واحدی ترمی واحدی رو انتخاب کنه دیگه؟

  19. نازنین فاطمه

    سلام ببخشید من تاریخ دقیق اخذ مدرک دیپلم رو نمی دونم یعنی فقط سالشو میدونم اگه تاریخ ماه و روز رو حدودی وارد کنم مشکلی پیش میاد یا نه؟؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما برای ثبت نام کنکور سراسری حتما باید تاریخ دقیق فارغ التحصیلی خود را در هنگام ثبت نانم وارد نمایید.

  20. سلام خسته نباشید از شما سوالی داشتم. بنده دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی مقطع کاردانی هستم میخواستم بدونم در صورت قبولی در کنکور سراسری میتونم از علمی کاربردی انصراف بدم و وارد دانشگاه سراسری بشم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله شما می توانید در کنکور سراسری سال ۹۸ شرکت نمایید و در صورت قبولی در دانشگاه های روزانه و رشته مد نظر از دانشگاه فعلی خود انصراف دهید لذا به این نکته نیز توجه داشته باشید که در صورت انصراف از دانشگاه علمی کاربردی میبایست هزینه انصراف از تحصیل( یک و نیم برابر شهریه ثابت ) را پرداخت نمایید.

  21. سلام
    بنده سال ۸۹ دیپلم کاردانش برق صنعتی گرفتم و خرداد ۹۷ کاردانی کمک کارگردانی در دانشگاه جلمع علمی کاربردی و خرداد ۹۹ لیسانس کارگردانی میگیرم.
    آیا میتوانم در کنکور ۹۹ رشته تجربی شرکت کنم و برای پزشکی بخونم؟
    درضمن بنده مدرک پیش دانشگاهی ندارم.

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      با توجه به اینکه شما هم مدرک دیپلم و کاردانی دارید می توانید با همین مدارک تحصیلی در کنکور ثبت نام کنید و در آزمون گروه علوم تجربی شرکت کنید در صورت قبولی در رشته های پزشکی تحصیل نمایید.

  22. با سلام و خسته نباشید خدمت شما گروه فعال
    من دانش آموز سال سوم فنی و حرفه ای رشته حسابداری هستم.امسال باید کنکور بدهم و خیلی استرس دارم . اول،میخواستم بپرسم که این امکان وجود دارد که در دانشگاه آزاد قبول بشوم یا خیر؟ دوم اینکه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای من و دوستان امثال من میسر می باشد یا خیر؟ و در آخر میخواستم بدانم که در چه مقطعی (کارشناسی/کاردانی) امکان ادامه راه تحصیلی برای من فراهم است؟
    سپاس فراوان از شما و اطلاعات مفیدی که در سایت قرار می دهید.

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله شما می توانید برای مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد و رشته حسابداری بدون کنکور و صرفا با توجه به سوابق تحصیلی خود ثبت نام نمایید.

  23. سلام من دانشجوی کارشناسی روزانه سراسری هستم و تصمیم دارم یه کارشناسی دیگه هم بخونم. اگر آخرین ترمم بهار ۹۹ باشه و آخر خرداد دانشگاهم تموم بشه میتونم کنکور ۹۹ هم شرکت کنم؟ یا باید یک سال صبر کنم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در صورتی که ترم آخر باشبد می توانید در آزمون سراسری ثبت نام کنید در غیراینصورت باید اول انصراف داده و ثبت نام کنید.

  24. سلام و خسته نباشید.بنده دانش اموز هنرستان بودم و مدرک کاردانی رو از دانشکده فنی گرفتم. میتوانم با همین مدرک کاردانی فنی میتوانم در کنکور تجربی شرکت کنم ؟ در دفترچه شرط ثبت نام داشتن مدرک کاردانی نوشته شده . ایا منظور همین مدرک کاردانی که من دارم هست ؟ با تشکر

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله در صورتی که دیپلم شما فنی یا کاردانش باشد و یک مدرک کاردانی نیز داشته باشید می توانید مدرک کاردانی خود را مدرک معادل پیش دانشگاهی ارائه داده و در کنکور سراسری تجربی شرکت کنید.

  25. سلام وقت به خیر من دانش آموز رشته ی انسانی هستم میخواستم بدونم کدوم رشته های دانشگاهی برای مهاجرت خوبه ؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      این موضوع بستگی به این دارد که چه رشته ای مد نظر دارید و چه کشوری قصد مهاجرت دارید تقریبا در همه رشته ها امکان مهاجرت وجود دارد(به جز الهیات،معارف که در خود ایران تحصیل می شود.)

  26. حسین ابراهیمی

    با سلام.من دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هستم.می خواستم بدونم بعد از اتمام لیسانس که برای معلمی رفتم محل خدمتم،میتونم همزمان با تدریس ،برم دانشگاه روزانه یا حتی آزاد مثلا مهندسی برق بخونم؟؟؟؟؟از نظر نظام وظیفه مشکلی نیست؟؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      برای تحصیل خود نیاز به دریافت مجوز از ارگان مربوطه می باشد. برای یک مقطع یک بار معافیت صادر میگردد.

  27. باسلام اگر کسی دانشجوی روزانه کارشناسی ناپیوسته باشد میتواند در کنکور سال ۹۹ شرکت کند یا باید انصراف بدهد؟ قابل ذکر میباشد که مدرک کاردانی در سال ۹۳ گرفته شده?

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      خیر دانشجویان دوره های روزانه حتما می بایست تا ۲۵ اسفند ماه از دانشگاه فعلی خود انصراف دهند.

  28. با سلام و خسته نباشین

    میشه لطف کنین و راهنمایی کنین که در صورت داشتن مدرک کارشناسی ارشد و داشتن دیپلم ریاضی فیزیک میشه در آزمون سراسری سال بعد در رشته علوم تجربی امتحان داد و از سهمیه روزانه برای رشته پزشکی یا پرستاری استفاده کرد یا فقط گزینه دانشگاه آزاد باقی خواهد ماند؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله شما مجاز به ثبت نام در کنکور سال آینده یبرای قبولی در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی دوره های روزانه خواهید بود و محدودیتی نخواهید داشت.

  29. مریم موسوی

    سلام ، من در مقطع دوازدهم فنی (کامپیوتر) مشغول به تحصیل هستم
    و قصد دارم در کنکور زبان شرکت کنم ، اگر لطف بکنید بنده رو آگاه کنید که چه کار باید بکنم که بتوانم در کنکور زبان شرکت کنم ؟ ممنون

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما با مدرک دیپلم کامپیوتر ( فنی حرفه ای ) نظام جدید ، مجاز به ثبت نام در آزمون سراسری گروه زبان می باشید . و می بایست در آزمون ثبت نام انجام دهید . شما جهت اطلاع از زمان ثبت نام می توانید به کانال تلگرام کنکور مراجعه نمایید .

  30. سلام و عرض خسته نباشید خدمت ….به سوال داشتم من دیپلمم برای رشته ریاضی و امسال میخوام کنکور تجری شرکت کنم برای این که بتونم ‌تو رشته پزشکی قبول شم حتما باید برای اخذ دیپلم تجربی اقدام کنم و نمره زیست تو کارنامم داشته باشم یا نیازی نیس ؟؟ سوال دیگه ای که دارم اگه‌یکی ۴‌سال کارشناسی دانشگاه روانه درس خونده باشه در صورتی که رتبش ‌خوب باشه تو کنکور پزشکی میتونه پزشکی روزانه ‌قبل شه یا باید آزاد بخون ممنون میشم جواب بدین

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما با مدرک دیپلم خود می توانید در کنکور سراسری گروه علوم تجربی ثبت نام انجام دهید . همچنین جهت تحصیل مجدد رایگان در دوره روزانه می بایست رای دیوان عدالت اداری را داشته باشید.

  31. سلام وقتتون بخیر من دیپلم حسابداری دارم. آیا میتونم کنکور سراسری انسانی شرکت کنم ؟ چطوری؟

    • گروه الو مشاوره

      سلام و درود
      برای شرکت در آزمون سراسری گروه علوم انسانی , باید مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید و یا در صورتی که دارای مدرک کاردانی می باشید , می توانید آن را معادل پیش دانشگاهی قرار دهید و در آزمون ثبت نام نمایید .

  32. سلام.من الان کارشناسی پیوسته کامپیوتر دانشگاه آزاد می خونم .می خواستم ببینم برای شرکت تو کنکور ۹۹ باید چیکار کنم.من نظام قدیم بودم می خواستم بپرسم میشه کنکور نظام جدید بدم یا نه.ممنون می شم جواب بدید؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      سلام و درود
      بله , طبق اطلاعیه ی سازمان سنجش و آموزش در تاریخ ۹۸/۷/۲۳ , آزمون سراسری سال ۹۹ با دو مجموعه سؤال می باشد و همچنین به داوطلبان اختیار داده شده است که در زمان ثبت نام , نوع سؤالات آزمون را بر اساس نظام قدیم یا جدید , انتخاب نمایند .

  33. سلام خسته نباشید لطفا راهنماییم کنید من دیپلم کامپیوتر کاردانش نظام جدید دارم و پارسال تو کنکور فنی حرفه ای شرکت کردم و دولتی روزانه قبول شدم اما چون خیلی دور بود نرفتم و از داشگاهم انصراف ندادم می خواستم بدونم که امسال دوباره میتونم کنکور بدم چه سراسری چه فنی حرفه ای تو رو خدا کمکم کنید??

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      با توجه به اینکه در آزمون کاردانی فنی و حرفه ای در دوره ی روزانه پذیرش شده اید (چه در دانشگاه ثبت نام نموده و یا ننموده باشید) یک سال از شرکت در دوره ی روزانه این گروه , محروم می شوید و همچنین می توانید در آزمون سراسری , شرکت نمایید .

  34. با سلام .‌من مدرک پیش دانشگاهی رشته تجربی سال ۸۱ گرفتم . الان برای کنکور باید نظام قدیم شرکت کنم یا نظام جدید؟

    • گروه الو مشاوره

      سلام و درود
      شما نظام قدیم می باشید و طبق اطلاعیه ی سازمان سنجش و آموزش ، به شرکت کنندگان آزمون سراسری سال ۹۹ اختیار داده شده است که مجموعه سوالات آزمون خود را بر اساس نظام قدیم یا جدید ، انتخاب نمایند .

  35. سلام.
    من دانشجوی رشته برق دانشگاه بهشتی دوره روزانه هستم ورودی کنکور ۹۸
    میخواستم بدونم که آیا بدون انصراف دادن از دانشگاه میتونم در کنکور تجربی شرکت کنم و در صورت قبولی از دانشگاه انصراف بدم
    و یک سوال دیگر اینکه آیا اگر از دانشگاه انصراف بدم و در کنکور تجربی شرکت کنم میتوانم باز هم در دوره روزانه انتخاب رشته کنم؟

    • گروه الو مشاوره

      با عرض سلام
      دانشجویان دوره روزانه برای شرکت مجدد در کنکور سراسری باید انصراف خود را تا پیش از ثبت نام اولیه آزمون سراسری اعلام کنند، و در صورت شرکت مجدد برای آزمون سال بعد (۱۳۹۹) از شرکت در دوره های روزانه محروم هستند.

  36. سلام
    یک سوال دیگر اینکه حدود شهریه سالانه دندانپزشکی ظرفیت مازاد دانشگاه های دولتی چقدر است ؟ اگر حدود شهریه دانشگاه آزاد رشته دندانپزشکی را هم اعلام کنید ممنون می شم?

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شهریه رشته دندانپزشکی در دانشگاه پردیس خودگردان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ الی ۲۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان (به ازای هر ترم تحصیلی) ، همچنین شهریه این رشته در دانشگاه آزاد ۸/۰۰۰/۰۰۰ الی ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان (به ازای هر ترم تحصیلی) می باشد.

  37. سلام من دیپلم علوم انسانی نظام قدیم دارم میتونم توی کنکور سراسری شرکت کنم یا حتما باید پیش دانشگاهی داشته باشم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      دارندگان مدرک دیپلم نظام قدیم رشته های نظری برای شرکت در آزمون کنکور سراسری و ثبت نام در دانشگاه ها نیاز به مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دارند.

  38. سلام. خسته نباشید. من دانشجوی کاررشناسی هستم. قصد دارم در کنکور ۹۹ شرکت کنم. میخواستم ببینم که چه موقعی از دانشگاه باید انصراف بدهم؟ یعنی آیا میتوانم کنکور بدهم و رتبه هم بیاید و انتخاب رشته کنم اما انصراف ندهم؟ یعنیامکان دارد بعد از انتخاب رشته و نتیجه نهایی کنکور، از دانشگاه انصراف بدهم یا قبل از انتخاب رشته باید انصراف بدهم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      اگر شما دانشجوی دوره روزانه باشید برای شرکت در کنکور سراسری می بایست انصراف خود را قبل از ثبت نام در آزمون اعلام کنید ، در غیر این صورت می توانید بعد از انتخاب رشته نهایی و اعلام نتایج در صورت قبولی از دانشگاه در حال تحصیل انصراف داده و در دانشگاه جدید ثبت نام کنید.

  39. سلام من با دیپلم تجربی کنکور انسانی نظام قدیم بدم احتمال قبولیم بیشتره یا نظام جدید؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      برای شرکت در کنکور سال ۱۳۹۹ می توانید بنا بر اعلام سازمان سنجش به صورت اختیاری کنکور نظام قدیم یا نظام جدید را انتخاب کنید و احتمال قبولی در کنکور بستگی به میزان تسلط شما در مباحث نظام قدیم یا نظام جدید دارد.

  40. من سال ۱۳۹۸ دیپلم نظام جدید حسابداری گرفتم و در دانشگاه روزانه قبول شدم در رشته حسابداری
    والان ۱۹سالمه ولی میخوام کنکور انسانی‌بدم و فرهنگیان قبول بشم به دلایلی
    الان انصراف بدم و برای انسانی‌بخونم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما می بایست تا پیش از شروع فرآیند ثبت نام آزمون انصراف خود را در دانشگاهی که هم اکنون در حال تحصیل هستید ثبت نمایید و پس از مطالعه منابع زیرگروه مدنظر در آزمون سراسری شرکت نمایید ، موفق باشید.

  41. با سلام .دانشجوی پرستاری ترم۷ هستم میتونم تو کنکور تجربی ۹۹ شرکت کنم.(اگه میتونم چه شرایطی داره؟)

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      خیر دانشجویان برای ثبت نام مجدد در کنکور سراسری حتما باید نهایتا تا مورخ ۲۵ اسفند ماه از دانشگاه فعلی انصراف دهند.

  42. با سلام. کارشناسی ارشد دوره روزانه زبان انگلیسی هستم. می تونم تو کنکور گروه علوم تجربی دوباره امتحان بدم؟ (رشته دبیرستان من تجربی بود) دوست دارم فیزیوتراپی بخونم.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.