خانه / کاردانی به کارشناسی / نحوه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی
نحوه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی

نحوه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی

نحوه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی

[contact_info title= “نحوه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی”]

سازمان سنجش آموزش کشور طبق روال سال های گذشته در سال ۹۹ نیز اقدام به برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی می نماید و علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته های با آزمون مقطع کارشناسی ناپیوسته ۹۹  چنانچه شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی باشند ، می بایست در زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و بعد از پرداخت هزینه و تکمیل فرم ثبت نام علاقه مندی خود را اعلام نمایند. به منظور آگاهی بیش تر داوطلبان از فرایند ثبت نام و انتخاب رشته ،دفترچه ای با عنوان دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی منتشر شده و قبل از آغاز فرایند ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. از این رو متقاضیان می بایست تمامی جزئیات دفترچه ثبت نام را با دقت مطالعه کرده و با توجه به نکات مندرج در این دفترچه فرم ثبت نام اینترنتی را تکمیل نمایند. با توجه به اهمیت این مرحله و مشکلاتی که ممکن است به دلیل ثبت نام نادرست برای داوطلبان به وجود آید در ادامه مطلب مراحل و نحوه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی را شرح می دهیم.

[point1 title= “داوطلبان در زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ، می بایست انتخاب رشته خود را نیز انجام دهند”]

راهنمای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۹

زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۹ در اردیبهشت ماه و به تاریخ دقیق ۱۷ الی ۲۳ اردیبهشت ماه می باشد و داوطلبان می توانند مطابق راهنمای زیر ثبت نام خود را انجام دهند :

  1. مراجعه به سایت ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی به نشانی sanjesh.org
  2. دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۹
  3. آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام
  4. پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی
  5. تکمیل فرم ثبت نام و ثبت حداکثر ۵۰ کد رشته محل

نکات مهم

  • انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به طور همزمان با ثبت نام در این آزمون انجام می گیرد.
  • پذیرش دانشجو در کلیه رشته های تحصیلی غیر پزشکی دانشگاه آزاد و رشته های تحصیلی مهندسی بهداشت محیط دانشگاه مذکور ، صرفاً براساس سوابق تحصیلی و در سایر رشته های گروه پزشکی این دانشگاه شامل تکنولوژی اتاق عمل ، مامایی ، علوم آزمایشگاهی ، بهداشت عمومی و هوشبری براساس آزمون صورت می گیرد.
  • کدرشته محل های تحصیلی نیمسال اول و نیمسال دوم تحصیلی را داوطلبانی می توانند انتخاب کنند که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۹۹ فارغ التحصیل شوند و دانشجویانی که تا تاریخ مذکور فارغ التحصیل نمی شوند و حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۹۹ فارغ التحصیل خواهند شد ، در صورت اعلام ظرفیت پذیرش از سوی دانشگاه ها مجاز به انتخاب کدرشته محل های تحصیلی نیمسال دوم می باشند.
  • فارغ التحصیلان دوره های کاردانی گروه آموزشی پزشکی که در حال انجام طرح نیروی انسانی  می باشند و تاریخ پایان طرح آنها بعد از ۳۰ شهریور ماه ۹۹ و یا ۳۰ بهمن ماه ۹۹ می باشد ،   مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی نیمسال اول و نیمسال دوم می باشند.
  • چنانچه تغییراتی در کد رشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایجاد شود ؛ این تغییرات در قالب اصلاحیه دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۹ منتشر می شود و به داوطلبان فرصتی تحت عنوان ویرایش ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۹ داده می شود تا فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود را ویرایش نمایند.

نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۹

فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی از چند بند تشکیل شده است که داوطلب باید در صحت اطلاعات درج شده این بند ها دقت و توجه کافی را داشته باشند :

ردیف های ۱ ،۲ و ۳ نام خانوادگی  ، نام و نام پدر خود
ردیف ۴ جنسیت داوطلب
ردیف ۵شماره شناسنامه داوطلب
ردیف ۶شماره سری و سریال شناسنامه
ردیف ۷سال تولد داوطلب
ردیف ۸شماره ملی ۱۰ رقمی داوطلب
ردیف ۹داوطلبان اقلیت های دینی چنانچه به سوالات معارف غیراسلامی پاسخ می دهند ، باید با علامت گذاری در یکی از دایره های این ردیف آن را مشخص نمایند.
ردیف ۱۰هر یک از داوطلبان لازم است با علامت گذاری در یکی از موارد این بند ، سهمیه خود را (سهمیه آزاد و یا غیرآزاد) مشخص نمایند. در صورتی که سهمیه پذیرش شما غیر از آزاد است ، حسب مورد بند مربوط را علامت گذاری و همچنین اگر ارگان تأییدکننده سهمیه شما ستاد مشترک سپاه ، وزارت جهاد کشاورزی و یا ستاد کل نیروهای مسلح است ، بند ۱۰ تقاضانامه را نیز تکمیل نمایید.
ردیف ۱۱داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان لازم است مدت حضور فرد رزمنده در جبهه را به “ماه” در این بند درج نمایند.
ردیف ۱۲داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان لازم است کد پیگیری ۱۲ رقمی فرد رزمنده را در این بند درج نمایند
ردیف ۱۳داوطلب باید کد شهرستان محل تولد خود را که یک عدد چهار رقمی است ، از جدول شماره ۱۷ مندرج در دفترچه راهنما استخراج و در محل مربوط درج نماید. همچنین لازم است عنوان محل تولد نیز درج گردد.
داوطلب باید کد شهرستان محل صدور شناسنامه خود را که یک عدد چهار رقمی است ، از جدول شماره ۱۷ مندرج در دفترچه راهنما استخراج و در محل مربوط درج نماید. همچنین لازم است عنوان محل صدور شناسنامه نیز درج گردد.
ردیف ۱۴داوطلب باید کد شهرستان محل صدور شناسنامه خود را که یک عدد چهار رقمی است ، از جدول شماره ۱۷ مندرج در دفترچه راهنما استخراج و در محل مربوط درج نماید. همچنین لازم است عنوان محل صدور شناسنامه نیز درج گردد.
ردیف ۱۵داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را با توجه به کدهای سیزده گانه مقررات وظیفه عمومی و تذکرات مهم آن با یکی از اعداد ۱ تا ۱۳ مشخص نمایند.
ردیف ۱۶داوطلبان اتباع غیرایرانی که مجاز به ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی می باشند ، بر حسب ملیت خود یکی از گزینه ها را علامتگذاری نموده و کد پیگیری ۱۳ رقمی خود را در محل مخصوص درج نمایند.
ردیف ۱۷آن دسته از داوطلبانی که چپ دست هستند ، در صورتی که تمایل به استفاده از صندلی چپ دست در حوزه امتحانی دارند لازم است گزینه مربوط را علامت گذاری نمایند.
ردیف ۱۸آن دسته از داوطلبانی که نابینا یا کم بینا ، ناشنوا یا کم شنوا و یا معلول جسمی حرکتی می باشند ، باید با علامت گذاری در دایره های این ردیف وضعیت  خود را مشخص نمایند.
ردیف ۱۹آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی پیوسته در گروه پزشکی می باشند ، لازم است در این بند دایره مربوط را علامت گذاری نمایند.
ردیف ۲۰اوطلب باید نام رشته تحصیلی دانش آموختگی دوره کاردانی خود را در محل مربوط درج و سپس کد رشته تحصیلی مدرک کاردانی خود را از جدول کد و نام رشته های تحصیلی این دفترچه راهنما که هر یک عددی چهار رقمی است ، استخراج و در بخش مربوط درج نماید.
ردیف ۲۱داوطلب باید کد و نام دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل دریافت مدرک دوره کاردانی قبلی و یا مؤسسه ای را که از آن فارغ التحصیل خواهد شد ، از لینک مربوط در سایت سازمان سنجش آموزش کشور استخراج و در محل مربوط درج کند.
ردیف ۲۲داوطلبانی که در دوره کاردانی فارغ التحصیل شده و مدرک کاردانی خود را اخذ نموده اند ، لازم است معدل کل مندرج در مدرک کاردانی خود را در این بند درج نمایند
ردیف ۲۳داوطلب باید ماه و سال اخذ مدرک کاردانی خود را به صورت کاملا صحیح در محل مربوط درج نماید.
ردیف ۲۴ داوطلب باید دایره مربوط به نام گروه امتحانی را که در آزمون آن شرکت خواهد کرد ، با علامت گذاری مشخص نماید
ردیف ۲۵داوطلب باید نام رشته امتحانی خود را که متقاضی شرکت در آن رشته می باشد ،  در محل مربوط درج نماید.
ردیف ۲۶داوطلب باید با انتخاب منحصرا یک مورد ، زبان امتحانی خود را انتخاب نماید
ردیف ۲۷داوطلبان شاغل به صورت رسمی یا پیمانی و یا قراردادی در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعم از متقاضیان کد رشته محل های مامایی ویژه کاردان های مامایی شاغل در طرح پزشک خانواده و همچنین داوطلبان شاغل به صورت رسمی و یا پیمانی در وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و یا وزارت آموزش و پرورش باید با علامت گذاری در دایره مربوط وضعیت اشتغال خود را مشخص نمایند.
ردیف ۲۸داوطلبان واجد شرایط باید در فرم تقاضانامه ثبت نام و انتخاب رشته کد و عنوان مربوط را از جدول شماره ۱۶ مندرج دفترچه راهنما درج نمایند.
ردیف ۲۹ا توجه به اینکه در برخی از رشته های امتحانی  ، علاوه بر پذیرش در دوره های روزانه و یا نوبت دوم ، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی نیز پذیرش دارند ، لذا داوطلبان علاقه مند به انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی لازم است نسبت به علامت گذاری این بند اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم دریافت کارت علاقه مندی  به کدرشته محل های دانشگاه غیرانتفاعی ، سامانه هوشمند انتخاب رشته به آنان اجازه انتخاب این قبیل رشته ها را نخواهد داد.
ردیف ۳۰داوطلب باید نام استان بومی خود را براساس تعریف استان بومی نوشته و کد آن را نیز که عددی دو رقمی است ، از جدول کد و نام استان ها  استخراج و در محل مربوط درج نماید
ردیف ۳۱داوطلب باید نام شهرستان محل اقامت خود در زمان برگزاری آزمون را برای تعیین حوزه امتحانی ، در محل مربوط درج کند و سپس کد شهرستان حوزه امتحانی خود را که یک عدد چهار رقمی می باشد ، در بخش مربوط درج نماید.
ردیف ۳۲داوطلب باید شماره تلفن ثابت و پیش شماره شهر محل سکونت خود را در محل مربوط درج نماید.
ردیف ۳۳چنانچه داوطلب دارای تلفن همراه می باشد ، به منظور استفاده از خدمات پیام کوتاه و … شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید.
ردیف ۳۴داوطلبان باید کدپستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می باشد ، در محل مربوط درج و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.
ردیف ۳۵داوطلب باید کد و نام استان و همچنین کد و نام شهرستان محل اقامت خود را از جدول شماره ۱۷ مندرج در دفترچه راهنما استخراج و در محل های مربوط درج کند.
ردیف ۳۶چنانچه داوطلب دارای  ایمیل می باشد،  لازم است نشانی پست الکترونیکی خود را در محل مربوط درج نماید.
ردیف ۳۷
داوطلب باید با توجه به رشته امتحانی خود  و با درنظر گرفتن جنس پذیرش دانشجو در هر یک از کد رشته محل های رشته امتحانی مربوط ، حداقل ۱ و حداکثر ۵۰ کد رشته محل را در فرم ثبت نام درج کند.

مطالب پینشهادی برای مطالعه

لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۹
شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی
مهلت مجدد ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی
دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی
زمان انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی
نحوه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی 
شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۹
لیست رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی
اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی
ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی
نحوه برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی 
زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی
زمان ویرایش ثبت نام کاردانی به کارشناسی
کارت ورود به جلسه کاردانی به کارشناسی 
 تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی

[entekhab]

[contact_info title= “نحوه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید ..

همچنین ببینید

لیست رشته های کاردانی به کارشناسی

لیست رشته های کاردانی به کارشناسی

[contact_info title= “لیست رشته های کاردانی به کارشناسی ۹۹”] فارغ التحصیلان دوره کاردانی از دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.